Lidské oko Optické čočky Název školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Advertisements

Oko Kateřina Lasáková, V.A.
MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Optické vlastnosti oka
SOUSTAVA SMYSLOVÁ Informace o okolním světě a o vlastním těle dostáváme prostřednictvím smyslových buněk Smyslové buňky tvoří základ čidel Čidla jsou vybavena.
Anatomie a fyziologie oka II.
Soustavy smyslové Ústrojí zrakové
ŽLUTÁ SKVRNA.
OKO Marcela Hanáková.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Nervová soustava- receptory
 Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Kate ř ina Č ermáková Datum: Cílový ro č ník: 8.
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Oko Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_344. Oko párový orgán umožňující vidění vnímá elektromagnetické záření o vlnové délce nm lidské.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Opakování - zrak, sluch Jak se nazývají tři vrstvy tvořící stěnu oka?
úvodní prezentace k hodině s využitím aplikace EyeXam pro iPad
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
STAVBA OKA.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Oko. Oko Jeden ze smyslových orgánů Zrakem vnímáme světlo, jeho intenzitu, barvy, tvary, vzdálenosti Umožňuje rozvoj mysli, vzdělání a zážitků.
Výstup: VY_52_INOVACE_Př.8.26
Lidské Oko Michal Davídek X33BMI.
Oko.
Optické vlastnosti oka
LIDSKÉ OKO A JEHO FUNKCE V TĚLE
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
4.) Zrak. -orgán zraku-oko -centrum zraku=týlní lalok koncového mozku -ochrana oka:-obočí -víčko+řasy -slzné žlázy -sliznice víček =spojivka.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_32_Smysly.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._33.ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ ČÍSLO PROJEKTU:
Oko Savců Matějka, Grulich, Preget. Části oka - obrázek.
Projekt „Z očí do očí,“  Komorové oko, dělí se na přední a zadní komoru  Rohovka – propouští světlo do oka  Zornice – ve středu duhovky, rozšiřuje.
Ústrojí zrakové. N Á ZEV Š KOLY: Gymn á zium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Č Í SLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ N Á ZEV MATERI Á LU: VY_32_INOVACE_6C_03_ÚSTORJÍ.
OKO Biologie Schmidtová, Fojtů, Pospíšilová Sexta a.
Projekt „Z očí do očí“, 2012 Dominik Nop, Matěj Tomešek, Filip Šefčík, Lubomír Pala.
Zuzana Gocníková, Filip Hutečka, Hana Koláčková, Václav Slivka Prezentace k projektu Z očí do očí (biologická část č. 1)
ÚSTROJÍ ZRAKU VY_32_INOVACE_18_23. Zrak nejdůležitější lidský smysl pomocí zraku získáváme asi 80 % informací obr. 1.
Lidské oko. Stavba Bělima cévnatka sítnice Žlutá skvrna Zrakový nerv Slepá skvrna Komorová voda čočka duhovka rohovka Řasnaté tělísko sklivec.
Merkur Sluneční soustava Název školy
Rozklad světla optickým hranolem
Z očí do očí.
Teplé a studené barvy Název školy
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Souhvězdí Vesmír Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
Dalekohled Optické přístroje Název školy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Oko a vidění Mirek Kubera.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka I.
Tónování barev Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
Dálkoměr Optické přístroje Název školy
Neutronová hvězda Vesmír Název školy
Zapojování rezistorů Řazení rezistorů Název školy
Druhy elektráren Výroba a přenos elektrické energie Název školy
Vlastnosti střídavého proudu
ÚSTROJÍ ZRAKU (opakování)
Smyslové orgány - OKO Obr. 1
Elektrické napětí Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Výroba elektrické energie
Elektromagnetická indukce
Uran Sluneční soustava Název školy
Lidské oko
Fáze měsíce Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Transkript prezentace:

Lidské oko Optické čočky Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/21.3403 Číslo a název klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu: Lidské oko Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_14 Autor: Jindřich Bielčik Datum vytvoření: 24.2.2013 Vyučovací předmět: Fyzika Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Tematický okruh: Optika Téma: Optické čočky Druh učebního materiálu: Prezentace Potřebný čas pro výuku DUM: 15 min prezentace Anotace / Metodický list: Prezentace má sloužit jako digitální pomůcka k výuce o lidském oku.

Lidské oko

Základní fakta Lidské oko je párový orgán, který umožňuje lidem vidět své okolí. Veškeré části jsou průhledné, aby co nejméně rozptylovaly paprsky světla a obraz byl tak co nejostřejší. Rohovka a čočka paprsky světla spojují a zaostřují na zadní stěnu oka – sítnici.

Čočka je průhledná dvojvypuklá (bikonvexní) spojka s více zakřivenou zadní plochou. Čočka se pomocí svalů (duhovka, iris) roztahuje a zužuje, aby se paprsky sbíhaly přesně na sítnici. Tyto paprsky reagují s tyčinkami a čípky. Ty pak posílají nervové signály do mozku, který tyto informace přemění na obraz. Celá zbývající oblast oka je vyplněna sklivcem, který udržuje v oku stálý tlak a tím i tvar.

Sítnice Jemná několikavrstevná blána silná asi 0,2 – 0,4 mm. Jsou v ní tyčinky a čípky. Tyčinky – asi 130 milionů buněk, které rozlišují pouze odstíny šedi. Jsou citlivější na světlo, čímž umožňují vidění za šera. Čípky – asi 7 milionů buněk umožňujících barevné vidění (modrá, zelená a červená). Slepá skvrna – místo, kde vystupuje z oční koule zrakový nerv, je bez tyčinek a čípků.

Zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Oko http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/03/Iris_%28Blue_eye_cose-up%29.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a3/Schematic_diagram_of_the_human_eye_cs.svg