ANALÝZA VNITROPONIKOVÉHO KOMUNIKAČNÍHO SYSTÉMU VE VYBRANÉM PODNIKU VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE ANALÝZA VNITROPONIKOVÉHO KOMUNIKAČNÍHO SYSTÉMU VE VYBRANÉM PODNIKU Vedoucí bakalářské práce: Ing. Lenka Ližbetinová Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Lukáš Kučera Ph.D. Autor bakalářské práce: Pavel Hodáč České Budějovice 2016
OSNOVA Motivace a důvody k řešení daného problému Cíl práce Použité metody Představení firmy Výsledky analýzy komunikačního systému Odpovědi na výzkumné otázky Závěrečná shrnutí a návrhy opatření Odpovědi na otázky vedoucí práce
MOTIVACE A DŮVODY K ŘEŠENÍ DANÉHO PROBLÉMU Vlastní zájem o dané téma Prohloubení dosavadních znalostí Aktuálnost vybrané problematiky Znalost prostředí Pracovní příležitost
CÍL PRÁCE Cílem bakalářské práce je analýza funkčnosti uplatňovaného vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku. Následné vyhodnocení problematických oblastí a návrh opatření na jejich eliminaci.
POUŽITÉ METODY Analýza vnitropodnikových dat a dokumentů Vlastní pozorování Neformální rozhovory se zaměstnanci Strukturované rozhovory se zaměstnanci
PŘEDSTAVENÍ FIRMY Založena roku 1994 Na počátku firma produkovala komponenty pro elektrorozvaděče a elektroinstalace V roce 2005 firma přesídlila do vhodnějšího objektu Specializace na výrobu lisovacích, svářecích, vrtacích a kontrolních nástrojů Postupná orientace spíše na zahraniční trh
ODPOVĚDI NA VÝZKUMNÉ OTÁZKY Výzkumná otázka 1: Jaká skladba komunikačních nástrojů se nejvíce využívá ke komunikaci ve firmě Jihočeská nástrojárna? Výzkumná otázka 2: Jaká je kvalita komunikačních toků v podniku, z hlediska stanovených kritérií? Výzkumná otázka 3: Dochází mezi zaměstnanci firmy během týdne ke vzájemným konfliktům? Výzkumná otázka 4: Je uplatňovaná vnitropodniková komunikace zkoumaného podniku účinná a zcela vyhovující a jaké jsou její problematická místa?
VÝZKUMNÁ OTÁZKA Č.1 Jaká skladba komunikačních nástrojů se nejvíce využívá ke komunikaci ve firmě Jihočeská nástrojárna? Osobní rozhovor Podniková porada Nástěnky E-mail
VÝZKUMNÁ OTÁZKA Č.2 Jaká je kvalita komunikačních toků v podniku, z hlediska stanovených kritérií? Sdělované informace získávají všichni zaměstnanci včas Vedoucí zaměstnanci získávají částečně zkreslené informace Řadoví zaměstnanci hodnotí negativně zpětnou vazbu, zkreslení a věrohodnost informací
VÝZKUMNÁ OTÁZKA Č.3 Dochází mezi zaměstnanci firmy během týdne ke vzájemným konfliktům? Mezi řadovými pracovníky se konflikty téměř nevyskytují Neformální vztahy (přátelské prostředí) U vedoucích zaměstnanců dochází ke konfliktům poměrně často Formální vztahy (rivalita)
VÝZKUMNÁ OTÁZKA Č.4 Je uplatňovaná vnitropodniková komunikace zkoumaného podniku účinná a zcela vyhovující a jaké jsou její problematická místa? Ano, ovšem s výskytem drobných nedostatků 76% vedoucích pracovníků by přivítalo více porad Řadovým pracovníkům současný komunikační model vyhovuje
ZÁVĚREČNÁ SHRNUTÍ A NÁVRHY OPATŘENÍ Výzkum neodhalil zcela závažné nedostatky Navrženy opatření vedoucí k posílení tradičních komunikačních prostředků S výsledky práce bylo seznámeno vedení firmy Navrženo posílení tradičních komunikačních prostředků Doporučeny teambuildingové aktivity Cíl práce byl splněn
ODPOVĚDI NA OTÁZKY VEDOUCÍ PRÁCE Bylo vedení firmy seznámeno s výsledky průzkumu a jaká byla jejich reakce? Budou Vaše návrhy ve vybrané firmě realizovány? Co doporučujete majiteli z hlediska zlepšení kooperace vedoucích pracovníků?
DĚKUJI ZA VAŠI POZORNOST