Doc MUDr Mojmír Lejska. CSc., MBA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Audiologická vyšetření u poruchy vývoje řeči
Advertisements

Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Tradované mýty v problematice závratí Doc MUDr M. Lejska,CSc Humpolec
POHYBOVÉ AKTIVITY FYZIOTERAPIE DiS. Radomíra Koubová.
LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Úskalí v diagnostice stavu sluchu pomocí kmenových evokovaných potenciálů u nejmenších dětí Weberová,P., Lejska,M., Havlík, R., Bártková, E. AUDIO-Fon.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Hodnocení kompenzovaného sluchu u nejmenších sluchove postižených detí Lejska, M., Havlík,R., Smisitelová,J, Jíra, T.
Korekce lehké oboustranné senzorineurální vady sluchu Bártková,E., Lejska,M., Havlík,R., Weberová, P. AUDIO-Fon centr. Brno 2007.
Hlasové pole P. Weberová Celostátní foniatrický seminář Brno
Naučit svoji mysl spolupracovat, nikoli bránit výkonu Pochopit hluboké příčiny svých úspěchů a neúspěchů a čerpat z nich Najít efektivní řešení šité na.
Porada ředitelů krajských škol a školských zařízení Kořenov, 26. září 2013.
VRA = Visual Reinforcement Audiometry Smisitelová, J., Lejska, M., Havlík, R., Jíra, T. AUDIO-Fon centr. Brno Praha
Význam diferenciálních rovnic převzato od Doc. Rapanta.
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum: duben 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
Opatření akčního programu BOZP na období ve vztahu k ochraně zdraví při práci doc. MUDr. Pavel Urban, CSc. člen Rady vlády pro BOZP Státní zdravotní.
Základy Auditory-Verbal Therapy. Foundations of Auditory-Verbal Therapy and Practice Waren Estabrooks Toronto, Ontario, Canada.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Zkušenosti z inspekční činnosti ve školách s prvním stupněm Mgr. Miroslav Pospíšil, ČŠI Jihlava, leden 2011  hodnocení ŠVP  poznatky z inspekční činnosti.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 37 AnotaceRegulátory.
Nové principy korekce těžkých sluchových vad M. Lejska AUDIO-fon centr.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Vyšetření sluchu u nejmenších dětí
Projektivní techniky.
Doc MUDr Mojmír Lejska. CSc., MBA
PŘESHRANIČNÍ VLIVY Gijs van Luyn InfoMil
Diagnostika sluchových vad
12. Česko-Slovenský foniatrický kongres Praha 2014
Hodnocení sluchu hendikepovými testy.
Anglie a rock 60. léta AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Podpůrná opatření prvního stupně
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Rozhodování 1.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Funkční styl odborný Oblast odborných publikací, časopisů, učebnic.
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Vyšetření sluchu u nejmenších dětí
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Jana Frostová AUDIO – Fon centr. Brno
Příspěvek na konferenci
Hodnocení poruch hlasu handicapovým testem
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
VÝKLAD Mgr. Michal Oblouk.
RIZIKO.
karel oliva Akademie věd ČR
P1 latency is a bio-marker of central auditory development in children with hearing impairment Michael Dorman Arizona State University, USA.
Novinky v Záznamníku učitele
Systém cílů organizace, nástroje a principy řízení
5. Metody práce s dětmi Klasifikace metod Efektivita učení
SPECIFICKY NARUŠENÝ VÝVOJ ŘEČI
Číslicové měřící přístroje
cíle workshopu: PRO PREZENTUJÍCÍ
Číslicové měřící přístroje
RIZIKO.
Cisco Networking Academy
JAZYK A ŘEČ Poznávací schopnosti – ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ, UČENÍ
Výběrové řízení z hlediska právního a psychologického
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Kultura a problematika přístupnosti kulturního bohatství ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ Mgr. et MgA. Mariana Koutská katedra speciální pedagogiky, Pedagogická.
Orientujeme se v prostoru
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_II.JKGM_ALTERNATIVNÍ.
ADAPTACE NA ŽIVOT VE ŠKOLE
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
Diagnostika dítěte předškolního věku
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Doc MUDr Mojmír Lejska. CSc., MBA Vyšetrovacie metódy behaviorálne a objektivne. Dieťa s poruchou sluchu: diagnostika a liečba POSTGRADUÁLNY KURZ 3.-4. November 2016 Horný Smokovec Doc MUDr Mojmír Lejska. CSc., MBA

Dělení audiol. metod dle Arlingera: Subjektivní Behaviorální (psychoakustické) : prahová tónová audiometrie slovní audiometrie nadprahové testy, šumová, adaptační VRA Objektivní Akustické metody: tympanometrie + reflexy vlastní zvuky ucha - OAE Elektrofyziologické metody: evokované potenciály

Audiologic Guidelines for the Assessment of Hearing in Infants and Young Children Behavioral observation • Visual Reinforcement Audiometry (VRA) • Conditioned Play Audiometry (CPA)  Frequency-specific stimuli (prahová tónová audiometrie)  Speech Audiometry • Physiologic Assessments, including o Acoustic Immittance, including tympanometry and acoustic reflex testing o Otoacoustic Emission (OAE) testing • Electrophysiologic Audiometry including o Auditory Brainstem Response (ABR) o Auditory Steady State Response (ASSR) audiometry http://www.audiology.org/resources/documentlibrary/Documents/201208_AudGuideAssessHear_youth.pdf

Behaviorální testy Přinášejí tři zásadní informace Určení stupně sluchové ztráty Umožňují lokalizovat zdroj sluchových potíží (centrální x periferní) U dětí umožňují předvídat vliv sluchového handicapu na vývoj verbální komunikace http://www.audiology.org/resources/documentlibrary/Documents/201208_AudGuideAssessHear_youth.pdf

Audiologic Guidelines for the Assessment of Hearing in Infants and Young Children Behavioral observation • Visual Reinforcement Audiometry (VRA) • Conditioned Play Audiometry (CPA)  Frequency-specific stimuli (prahová tónová audiometrie)  Speech Audiometry http://www.audiology.org/resources/documentlibrary/Documents/201208_AudGuideAssessHear_youth.pdf

Conditional Play Audiometry (Audiometrie hrou) Prahová tónová audiometrie Slovní audiometrie

Conditional Play Audiometry (Audiometrie hrou) Prahová tónová audiometrie Z hlediska audiologie přináší nejvíce a nejúplnější poznání o stavu sluchu Je vždy základním vyšetřením, které se provádí vždy, pokud nejsou objektivní překážky. U dětí formou hry s hračkami

Conditional Play Audiometry (Audiometrie hrou) Slovní audiometrie U dětí častěji formou percepčního testu Doplňuje poznání o rozumění řeči

Behavioral observation • Visual Reinforcement Audiometry (VRA) Audiologic Guidelines for the Assessment of Hearing in Infants and Young Children Behavioral observation • Visual Reinforcement Audiometry (VRA) http://www.audiology.org/resources/documentlibrary/Documents/201208_AudGuideAssessHear_youth.pdf

Behavioral observation Nezbytné k posouzení stavu komunikačních funkcí Hodnocení reakcí na zvukové podněty Matkou a dalšími příbuznými Neomezený časový kontakt s dítětem Citový vztah Není časový odstup při posuzování Odborníci Pozorování při hře a reakce na zvukové signály Časově omezený, ale odborný pohled Střediska rané péče, surdopedagogové, SPC, foniatři

Hodnocení matkou ci dalšími príbuznými Zásadní, pokud je matka schopna hodnotit vývoj komunikačních schopností Matka má neomezený časový kontakt s dítětem. Je však omezena citovou vazbou a nemá časový odstup.

Hodnocení odborníky střediska rané péče surdopedagogové speciálně pedagogická centra foniatři Použití klasických zvukových zkoušek, pozorování při hře a činnosti atd. Časové omezení, ale odborný nadhled.

Behavioral observation • Visual Reinforcement Audiometry (VRA) Audiologic Guidelines for the Assessment of Hearing in Infants and Young Children Behavioral observation • Visual Reinforcement Audiometry (VRA) http://www.audiology.org/resources/documentlibrary/Documents/201208_AudGuideAssessHear_youth.pdf

Visual reinforcement audiometry (VRA) Standardizovaná behaviorální metoda Hodnocení reakcí na přesně frekvenčně i intenzitně definované zvuky Provádí se s podporou vizuální stimulace či vizuální podpory Z hlediska komunikace přináší nejvíce a nejúplnějších poznatků

Filozofie vyšetření malých dětí Několik směrů Preference objektivních metod Nejvíce forensní Pozor na limity vyšetření Přístroj – nepřesnosti ?? Preference behaviorálních metod Rozvoj řeči Posuzování komunikace Nezatěžující metody Nejméně forensní Kombinace

Navržený model Diagnostika stavu sluchu : Při korekci sluchu: behaviorální (výpověď matky) behaviorální + objektivní Při korekci sluchu: první nastavení podle objektivního výsledku (BERA) korekce = vždy behaviorální

Děkuji a ještě pokračujeme