Manažer ve firmě. Manažer ve firmě Osobnost manažera Vrozené vlastnosti Získané dovednosti Temperament Inteligence Potřeba řídit činnost jiných lidí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Vůdcovství a motivace Ročník / obor studia:IV.
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Dlouhodobý majetek podniku VY_32_INOVACE_MAJ_18. Obsah Charakteristika dlouhodobého majetku Členění dlouhodobého majetku Pořizování dlouhodobého majetku.
PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
MAM Milan Pučálka. Styl řídící práce Forma vztahu manažera k spolupracovníkům bývá označována jako styl řídící práce: Ten se liší v závislosti na: – Okamžité.
Management Motivace Personalistika. Motivace Výkon schopnosti a podmínky Lidský potenciál.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Veřejné rejstříky - Obchodní rejstřík.
Srpen 2013 Společné setkání Komunitní plánování v Děčíně Projekt „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně, CZ.1.04/3.1.03/ Listopad.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Účetní závěrka (Sbírka listin)
Výchova v rodině jako prevence negramotnosti Rodina jako jeden z faktorů ovlivňujících gramotnost.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Kvalifikace pracovníka v sociálních službách a sociálního pracovníka.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
1 Obhajoba diplomové práce Sluneční záření a atmosféra Autor: Tomáš Miléř Vedoucí: Doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. Oponent: RNDr. Jan Hollan BRNO 2007Katedra.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Předmět:Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková Anotace: Formou prezentace se žáci seznámí se základním rozdělením mzdy.
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
PROFIL A OSOBNOST MANAŽERA Zpracoval Ing. Jan Weiser.
o Prohloubení dosavadních znalostí o Spolupráce s analyzovaným podnikem o Vhodné podmínky pro dané téma.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Čas, kdy si musím vybrat, co dál…
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Hotel Co to je?.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Společenská odpovědnost ve školství
Účetnictví – význam informací
Metody psychologie IV.část – Pomocné metody
Téma 11: Finanční plánování
UČENÍ.
Výkonové vlastnosti osobnosti
Přednáška pro VIII. jarní semestr magisterského studia
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Vůdcovství - leadership
Digitální učební materiál
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Hospodářský cyklus VY_32_INOVACE_40_814
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Ekonomika– národní hospodářství
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Synergie manažerského týmu
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Digitální učební materiál
zpracovaný v rámci projektu
Ústav znalectví a oceňování
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Organizace práce na prodejně
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Podvojné účetnictví VY_32_INOVACE_44_878
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
Osobnost (pracovníka či podřízeného) a její vliv na řízení
Transkript prezentace:

Manažer ve firmě

Osobnost manažera Vrozené vlastnosti Získané dovednosti Temperament Inteligence Potřeba řídit činnost jiných lidí (mít moc) Mít pochopení pro jiné (empatie) Mít pocit seberealizace Mít smysl pro inovace Ekonomická kvalifikace Znalosti a dovednosti z psychologie Dobré fyzické a psychické zdraví (odolnost vůči stresu) Dobré vyjadřovací schopnosti Určitá míra znalosti z oboru

Charakteristické rysy práce manažera Odpovědnost Analytické a koncepční myšlení Rozlišování podstatného od nepodstatného Manažer jako politik, diplomat a reprezentant

Styly řídící práce Autokratický styl - sám rozhoduje - systematicky kontroluje - potlačuje pocit seberealizace podřízených Demokratický styl - bere ohled na názory podřízených - konečné rozhodnutí musí udělat sám - kontrola plnění Liberální styl - bez přímých řídících příkazů - možnost zneužití ze strany podřízených

Úloha Uveďte příklady, kdy je efektivní styl řídící práce: autokratický demokratický liberální Jaký styl vedení bys upřednostňoval u Tvého nadřízeného?

Manažerské úrovně linie – mistři, vedoucí dílny. Jejich úkolem je přidělovat práci a zodpovídat za plnění. Znalosti – technické i psychologické. linie – vedoucí závodů, provozů, náměstci (mezičlánek). Získávají a zpracovávají informace. Obecnější znalosti linie (TOP manažeři) – ředitelé, prezidenti firem. Schopnost předvídat vývoj podniku, dobrá orientace v problému. odpovídají za úspěšný rozvoj podniku, analytické myšlení, ekonomické a právní dovednosti.

Řídící pyramida – poměr koncepční a operativní řídící práce Práce koncepční Top management Střední management Práce operativní Nejnižší management

Použité zdroje Radek Veselý, Opakujeme si k maturitě – ekonomie, Radek Veselý, Třebíč 2001, ISBN 80-86376-18-4 Jena Švarcová, Eva Hýblová, Zlín, CEED 2005, ISBN 80-903433-1-7 Foto – vlastní zdroj