Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Luigi Galvani 9. září 1737–4. prosince 1798.
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Obojživelníci.
Obojživelníci.
Obojživelníci Zástupci.
OBOJŽIVELNÍCI
Obojživelníci Ocasatí Bezocasí.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
stavba těla, rozmnožování
Základní škola Kladruby
OBOJŽIVELNÍCI Bezocasí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
NAŠI OBOJŽIVELNÍCI Obr.1.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
AnotacePrezentace k procvičení čtení s porozuměním a k rozvoji přírodovědných vědomostí o vodních plochách a zvířatech žijících u nich. AutorMgr. Zdeňka.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Anotace – Žáby Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností a doplnění chybějících slov.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
OBRATLOVCI Třída: OBOJŽIVELNÍCI.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
zpracovaný v rámci projektu
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Transkript prezentace:

Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Moderní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.3192 Číslo UM: VY_12_INOVACE_1.1.17 Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová Datum, období kdy byl vytvořen: 03.01.2012 Název práce: Já Baryk a má žába - prezentace Předmět, pro který je VM určen: Čtení Ročník, pro který je VM určen: Třetí Časová dotace: 1 hodina Vzdělávací oblast, tematický okruh, téma: Čtení s porozuměním Metodický list, anotace- výstižný popis způsobu použití VM ve výuce: V kapitole Já Baryk a má žába Fr. Nepil seznamuje žáky s žábou a jejím způsobem života. Učitel si připraví krátký výklad k jednotlivým obrázkům. Po shlédnutí žáci vyhledají v encyklopediích nebo na Pc další informace k vybraným obrázkům. Slouží k posílení mezipředmětových vztahů. Pomůcky: Pc, encyklopedie, papír, psací potřeby

JÁ BARYK (ŽÁBA)

ŽÁBY jsou nejvyspělejší a nejpočetnější současní obojživelníci je jich 6021 druhů většinou loví za dne dospělé žáby loví hmyz pulci se živí jen rostlinnými a živočišnými zbytky ve vodě

VÝVOJ ŽÁBY http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Frog_lifecycle.jpg

VÝVOJ ŽÁBY Většina žab klade vajíčka do vody – rybník, tůňka – stojatá voda. Z vajíček se vyvinou larvy zvané pulci, nejprve beznohé a s ocáskem. Nožky jim dorůstají teprve v průběhu vývoje.

ŽABÍ VAJÍČKA http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Frogspawn_closeup.jpg

PULCI http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tadpoles_10_days.jpg

ŽÁBA S OCÁSKEM http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Frog-Zhe.jpg

ŽIVOT ŽAB Všechny žáby plavou jedinečným způsobem – mezi prsty mají plovací blány a pohybují se vpřed odrazy zadních nohou, zatímco přední spočívají klidně na hrudi Většina žab potravu loví dlouhým lepkavým jazykem, který vymrští po oběti. Žáby také nemají žádné zuby na spodní čelisti, a tak přijímají potravu celou. Žáby mají na předních nohách 4 a na zadních nohách 5 prstů. Nohy a prsty mají žáby vyvinuty podle prostředí, ve kterém žijí. Žáby jsou důležitou složkou ekosystému. Nejen, že likvidují hmyz, ale žáby samotné jsou složkou potravy pro vodní ptactvo, jako je např. čáp, volavka a podobně.

SKOKAN ZELENÝ http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Green-leopard-frog-in-swamp.jpg

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Groene_kikker_op_bankirai.jpg

http://commons. wikimedia http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Groene_kikker_achter_Bekaert-draad.jpg

http://commons. wikimedia http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Male_and_Female_Frog_in_Amplexus.JPG

ROPUCHY Některé druhy žab dokážou vylučovat z kůže mírné jedy. Například všechny druhy ropuch mají za očima jedové žlázy. Pro ropuchy je typické, že se při napadení nafukují, aby působily jako větší a predátora tak zastrašily a nebo aby se mu nevešly do pusy. Další způsob obrany je maskování. Žáby jsou většinou zbarvené tak, aby co nejlépe splývaly s prostředím, ve kterém žijí. Kromě skokana hnědého jsou všechny žáby zákonem chráněny. Všechny chráněné druhy nesmíme jakkoliv omezovat (brát do rukou).

ROPUCHA OBECNÁ http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Toad15.jpg

ROPUCHA ZLATÁ http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bufo_periglenes1.jpg

LUIGI GALVANI Byl italský lékař (anatom, fyziolog) a fyzik. Narodil se a celý svůj život prožil v italské Boloni, kde také zemřel. Proslavil se hlavně svými pokusy s živočišnou elektřinou. Objevil, že svaly mrtvých žab se po zásahu jiskry statické elektřiny stahují.

LUIGI GALVANI http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Esp-galvani.gif http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Galvani.jpg

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Luigi_Galvani_Experiment.jpeg

KONEC Obrazový materiál: Obrazový materiál [cit. 2012-02.01.]. Dostupný pod licencí Commons.wikimedia na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Frogspawn_closeup.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tadpoles_10_days.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Frog-Zhe.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Green-leopard-frog-in-swamp.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Frog_anatomy.JPG http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Groene_kikker_op_bankirai.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Groene_kikker_achter_Bekaert-draad.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Frog_lifecycle.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Male_and_Female_Frog_in_Amplexus.JPG http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Toad15.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bufo_periglenes1.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Esp-galvani.gif http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Galvani.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Luigi_Galvani_Experiment.jpeg Autor prohlašuje, že tento materiál je jeho prací nebo byl stažen z uvedených zdrojů.