MSŘ = marketingový systém řízení
Definice MSŘ Marketingový systém řízení je kontinuální proces, tvořený jednotlivými činnostmi, které na sebe logicky navazují, jedna podmiňuje druhou a teprve ve svém souhrnu jsou předpokladem pro úspěch. Marketingový systém řízení je třeba prosadit do všech podnikových funkcí (činností) a rozpracovat pro všechny hladiny řízení.
Vnitropodnikový potenciál Vnitřní prostředí podniku Východiska Nástroje řízení Marketingový mix Marketingový výzkum Situační analýza Komplexní analýzy Marketingový plán: cíle plány strategie Realizace Kontrola Vnější okolí makroprostředí mikroprostředí Vnitropodnikový potenciál Vnitřní prostředí podniku Výrobková politika Cenová politika Distribuční politika Komunikační politika
Východiska MSŘ Vnitřní prostředí podniku – popisuje situaci uvnitř podniku (výroba, ekonomika, personalistika, …) Vnější prostředí podniku – popisuje situaci vně podniku MIKROprostředí – subjekty na trhu (dodavatel, konkurence, zákazník, pojišťovny, banky, dopravci, …) MAKROprostředí – podmínky na trhu (ekonomické, politické, právní, demografické,…)
Nástroje řízení MSŘ 1. Zjištění výchozího stavu 2. Plánování Situační analýza Komplexní analýzy Marketingový výzkum 2. Plánování Stanovení cílů Tvorba plánů Volba strategií 3. Realizace 4. Kontrola