ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_19_Z POHÁDKY DO POHÁDKY
NÁZEV DIGITÁLNÍHO UČEBNÍHO MATERIÁLU: O mravenci a luční kobylce AUTOR:Mgr. Věra Tauchmanová STRUČNÁ ANOTACE (OBSAH, DATUM PILOTÁŽE): 26.1. 2012 Žáci odpovídají na otázky , orientují se v textu, píší slova VZDĚLÁVACÍ PŘEDMĚT (VE KTERÉM BYL MATERIÁL ODUČEN): Český jazyk KLÍČOVÉ KOMPETENCE: -vedeme žáky k plánování postupů - vedeme žáky k práci s různými typy textů MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: Přírodověda , Vlastivěda, Matematika OČEKÁVANÝ VÝSTUP: soustředit se na čtený text, rozumět obsahu, reprodukovat krátký text podle otázek a ilustrací TYPICKÁ VĚKOVÁ SKUPINA: 3., 4.r. praktická škola
O mravenci a luční kobylce Jan Vrána Sníh padal a kobylku záblo, mráz byl a kobylka měla hlad. Uviděla mravence, jak si pochutnává na zrníčku a běžela na pole žitné pro klas. „Kampak tak chvátáš, cožpak obilí roste pod sněhem?“ „A kdepak si ho našel ty?“ „Na poli, ale už v létě.“ „V létě? To já jsem zpívala, tancovala a skákala.“ „Tak vidíš, a já budu skákat a tancovat v zimě.“
Doplň odpovědi na otázky: 1. Která zvířátka vystupují v pohádce? …………………………………………………… 2. Co dělala kobylka v létě? ………………………………………………………. 3. Vyhledej a opiš slova s největším počtem slabik. …………………………………………………………
Odkazy a citace VRÁNA, Jan. Čítanka pro nejmenší s obrázky Josefa Lady: Petrklíč. první. Liberec: Dialog, knižní velkoobchod a nakladatelství, 1998, s. 65. http://office.microsoft.com