Hodinář – vyprávěj, co potřebuje ke své práci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak se peče chleba Lenka Hůnová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 2.
Advertisements

CO POTŘEBUJE FOTBALISTA Bc. Tereza Michalcová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Jak se peče chleba IV. Lenka Hůnová. Výrobky z mouky Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jak se peče chleba III. Lenka Hůnová. Co potřebuji k pečení Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jsem chlapec – čím budu? DŮLEŽITÁ POVOLÁNÍ. Kdo jsem? – co ke své práci potřebuji Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním.
PRAVIDLA V MŠ – HRA NA AUTA Ivana Šůsová. Seřaď podle rychlosti Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Já písnička SKÁKAL PES. 2
CO KDO DĚLÁ – VÝROBA ŽIDLE Ivana Šůsová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Peklo x ráj POZNÁVÁNÍ PRAVIDEL SPOLEČENSKÉHO SOUŽITÍ, POROZUMĚNÍ ZÁKLADNÍM PROJEVŮM NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE OBVYKLÝM V TOMTO PROSTŘEDÍ.
Pozornost, soustředěnost, paměť
O Koblížkovi JAZYK A ŘEČ.
Život v přírodě Jazyk a řeč.
Poznávací schopnosti, vnímání
Paměť, pozornost, Sociabilita
Lyžařský svah - pohybovat se koordinovaně a jistě
Jak vznikají křížaly Jana Šonková.
Rozhledna Marta Strnadová.
Co nepatří do dárku Vnímání.
Jak se chovat v divadle Radka Knotková 1.
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
Pomůcky k pohybu Eva Kovářová 1.
Jazyk a řeč – sociální informovanost
Cirkus - doplň slovo v říkadle
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
POŘADÍ V OBLÉKÁNÍ sebeobsluha.
Rýmy Jazykový cit.
Medvídek se ptá: „Kdepak bydlí….. ?“
Logopedie R - Ř JAZYK A ŘEČ.
Vnímání, pozornost, soustředěnost, paměť
OBRYSY DOPRAVNÍCH pROSTŘEDKŮ IV.
Prostorová orientace,vnímání, počet
MY DAY Jazyk a řeč.
Přiřaď vitamíny Zdraví.
Dopravní prostředky.
SOUHVĚZDÍ POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI.
Co chybí perníkové chaloupce
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Co se přírodě nelíbí.
paměť, Rozvoj slovní zásoby
LYŽOVÁNÍ Jazyk a řeč.
ŽIVLY VODA, OHEŇ, ZEMĚ, VZDUCH.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Medvídek se ptá: „Které písmenko kamarád ztratil ?“
Skupenství Fyzika.
Lodička Bc. Miloslava Vavříková
HLEDEJ VÝROBKY K RŮZNÝM PROFESÍM.
Stavíme hrady Vnímání.
Jak se upravit do divadla
TRADICE A SVÁTKY.
HYGIENA sebeobsluha.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
Bylinková zahrádka IV. – Počítání
Strom, kdopak tu žije příroda.
Kolik svíček na dort vnímání.
Barevné pastelky Pavlína Berková.
Vztah k životnímu prostředí
Človíček a jeho tělo zdraví.
Pozornost, soustředění, paměť
JITEX – Jak vznikne tričko?
Sázíme brambory do řádku
Bludiště.
Co vznikne z vlny? Michaela Soukupová.
Strom pro zvířata Vnímání, jazyk a řeč.
Mícháme barvy vnímání.
Motýlí křídla vnímání.
STOLOVÁNÍ sebeobsluha.
ZEMĚ, VODA, VZDUCH Příroda.
Srovnej botičky do botníku
Transkript prezentace:

Hodinář – vyprávěj, co potřebuje ke své práci Rozvoj poznávacích schopností, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně logickému

Hodinářské kladívko Kleště Brýle s lupou Kladívko

Metr Lampička Pilka Otvírač sklíček

Žehlička Šroubováček Šroubek Pinzeta

Použité odkazy Vlastní obrázky a fotky

Metodický pokyn Integrovaný blok: profese Popis Seznamuji děti s profesí hodináře. Očekávání a cíle Děti se seznamují s profesí hodináře. Učí se poznávat předměty, které hodinář potřebuje ke své práci. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Práce s interaktivním výukovým materiálem Snímek č.2: Na prvním snímku je nakreslený hodinář. Učitelka obrázek doprovází vyprávěním, co je náplní práce hodináře. Na snímcích č. 3, 4, 5 děti vybírají z předmětů ty, které hodinář potřebuje ke své práci. Správný předmět je doprovázen animací zvětšování a zmenšování, nesprávně vybraný předmět je doprovázen animací houpačka. Snímek č.3: Na snímku jsou vyobrazeny tyto předměty: hodinářské kladívko, kleště, brýle s lupou, kladívko. Správně vybrané předměty: hodinářské kladívko, kleště, brýle s lupou. Snímek č.4: Na snímku jsou vyobrazeny tyto předměty: lampička, metr, pilka, otvírač sklíček. Správně vybrané předměty: lampička, otvírač sklíček. Snímek č.5: Na snímku jsou vyobrazeny tyto předměty: žehlička, šroubováček, šroubek, pinzeta. Správně vybrané předměty: šroubováček, šroubek, pinzeta. Materiál je vytvořen pro dotyková zařízení. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Prvky polytechnické výchovy Výslovnost, gramatická správnost řeči, porozumění, vyjadřování Samostatně a smysluplně se vyjadřovat, odpovídat, slovně reagovat Porozumět slyšenému, sledovat příběh Záměrně se soustředit a udržet pozornost Pojmenovat věci ve svém okolí Zaměřovat se na to, co je z poznávacího hlediska důležité Rozvoj slovní zásoby Záměrně si zapamatovat a vybavit si Porovnat předměty dle stanoveného pravidla Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.