Hodinář – vyprávěj, co potřebuje ke své práci Rozvoj poznávacích schopností, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně logickému
Hodinářské kladívko Kleště Brýle s lupou Kladívko
Metr Lampička Pilka Otvírač sklíček
Žehlička Šroubováček Šroubek Pinzeta
Použité odkazy Vlastní obrázky a fotky
Metodický pokyn Integrovaný blok: profese Popis Seznamuji děti s profesí hodináře. Očekávání a cíle Děti se seznamují s profesí hodináře. Učí se poznávat předměty, které hodinář potřebuje ke své práci. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Snímek č.2: Na prvním snímku je nakreslený hodinář. Učitelka obrázek doprovází vyprávěním, co je náplní práce hodináře. Na snímcích č. 3, 4, 5 děti vybírají z předmětů ty, které hodinář potřebuje ke své práci. Správný předmět je doprovázen animací zvětšování a zmenšování, nesprávně vybraný předmět je doprovázen animací houpačka. Snímek č.3: Na snímku jsou vyobrazeny tyto předměty: hodinářské kladívko, kleště, brýle s lupou, kladívko. Správně vybrané předměty: hodinářské kladívko, kleště, brýle s lupou. Snímek č.4: Na snímku jsou vyobrazeny tyto předměty: lampička, metr, pilka, otvírač sklíček. Správně vybrané předměty: lampička, otvírač sklíček. Snímek č.5: Na snímku jsou vyobrazeny tyto předměty: žehlička, šroubováček, šroubek, pinzeta. Správně vybrané předměty: šroubováček, šroubek, pinzeta. Materiál je vytvořen pro dotyková zařízení. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Výslovnost, gramatická správnost řeči, porozumění, vyjadřování Samostatně a smysluplně se vyjadřovat, odpovídat, slovně reagovat Porozumět slyšenému, sledovat příběh Záměrně se soustředit a udržet pozornost Pojmenovat věci ve svém okolí Zaměřovat se na to, co je z poznávacího hlediska důležité Rozvoj slovní zásoby Záměrně si zapamatovat a vybavit si Porovnat předměty dle stanoveného pravidla Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.