Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ROVNICE a NEROVNICE 16 Exponenciální rovnice II MěSOŠ Klobouky u Brna.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice postup na konkrétním příkladu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zdeňka Soprová, Bc. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUDUM 7 – Lineární rovnice – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
MATEMATIKA Lineární nerovnice o jedné neznámé a jejich soustavy.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Lineární rovnice a nerovnice I.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Lineární rovnice a nerovnice III.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_645_PILOVÁNÍ MATERIÁLU Název školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Dostupné z Metodického portálu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Soustavy dvou lineárních nerovnic o jedné neznámé
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
4.8 Nerovnice s abs. hodnotami – Metoda nulových bodů
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_09_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Dostupné z Metodického portálu
VY_32_INOVACE_648_ŘEZÁNÍ ZÁVITŮ - VNĚJŠÍ
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_14_M9_Hanak
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
Matematika + opakování a upevňování učiva
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Početní operace se složenými zlomky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Rovnice opakování Výukový materiál pro 9.ročník
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
MATEMATIKA Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli.
MATEMATIKA Lineární rovnice - procvičování.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
MATEMATIKA Lineární rovnice o jedné neznámé.
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0565 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_392_Lineární rovnice I. Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace Autor Mgr. Věra Lišková Průřezové téma Člověk a životní prostředí Předmět Matematika Ročník 2. Datum tvorby 18.3.2013 Datum a místo ověření 27.3.2013, matematika 2.Za Druh učebního materiálu Prezentace Anotace Materiál je určen žákům 2. ročníku učebního oboru. Na velmi jednoduchých příkladech je vysvětleno učivo lineárních rovnic. Prezentace slouží jako zdroj jednoduchých příkladu. Materiál je inovativní v použití teorie a příkladů z internetu. Klíčová slova lineární rovnice Metodický pokyn Žáci po spuštění prezentace vidí nejprve krátkou teorii, poté jednoduché příklady i s řešením. Výsledky se objevují postupně, až po kliknutí. V tomto učebním textu se neuvádí zkouška u rovnic. Na závěr je uvedena krátká desetiminutovka ve 2 verzích a stejné úrovně obtížnosti i s řešením. V hodině je nutné mít připojení k internetu. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

LINEÁRNÍ ROVNICE I. Rovnice – 2 výrazy ve vztahu rovnosti pravá a levá strana – L=P: http://www.matweb.cz/linearni-rovnice Pro úpravu se používají ekvivalentní úpravy http://www.matweb.cz/upravy-rovnic

LINEÁRNÍ ROVNICE I. Početní řešení: x Kolik modrých koleček musíme doplnit, aby byly váhy v rovnováze? Musíme doplnit 6 modrých koleček.

Rovnice se nezmění, jestliže k oběma stranám rovnice přičteme nebo odečteme stejné číslo (nenulové).

Rovnice se nezmění, jestliže obě strany rovnice vynásobíme nebo vydělíme stejným nenulovým číslem.

Při řešení rovnic záleží na pořadí matematických operací: Nejprve sčítáme, odčítáme, poté násobíme a dělíme.

1) Vypočtěte:

2) Vypočtěte:

VYPOČTĚTE: A B

výsledky A B