DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_FIG_14_CANADA.
Advertisements

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_02_CISELNE_SOUSTAVY.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
MATEMATIKA Úměra přímá a nepřímá - slovní úlohy řešené trojčlenkou.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Slovní úlohy - Vennovy.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Sčítání a odčítání mnohočlenů jednočlen 3x 2 4y5z 3 4x 2 y + -5x 3 x.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Aritmetická posloupnost
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Druhá mocnina dvojčlenu a rozdíl druhých mocnin
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Obvod a obsah mnohoúhelníků
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Mocniny s přirozeným mocnitelem pravidla pro počítání s nimi
Sčítání desetinných čísel
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
MATEMATIKA Aritmetická posloupnost Příklady 2.
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
VY_32_INOVACE_62.
MATEMATIKA Logaritmické rovnice.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Mocniny s přirozeným mocnitelem
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
AUTOR: Martina Dostálová
Slovní úlohy na dělitelnost
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Užití mocnin a odmocnin ve slovních úlohách II.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MATEMATIKA Lineární rovnice - procvičování.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Podobnost trojúhelníků
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MATEMATIKA Lineární rovnice o jedné neznámé.
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_M_1E_HRU_16_SLOVNI ULOHY NA SPOLECNY NASOBEK A DELITEL Autor Mgr. Radka Hrubešová Tematický okruh Dělitelnost přirozených čísel Ročník Prima Datum tvorby 2.11. 2012 Anotace Prezentace obsahuje materiál k výkladu a příklady na procvičení s řešením Metodický pokyn Digitální učební materiál je určen jako výklad do hodiny i jako materiál k následnému procvičení . Možnosti využití: promítání, práce studentů na PC . Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Slovní úlohy

Příklad č.1: Paní učitelka přinesla do třídy na Den dětí 42 čokoládových sušenek. Kolika spolužákům je mohla ve třídě rozdat, aby žádná nezbyla a aby všichni dostali stejně ? ŘEŠENÍ:

Řešení př. č. 1: 42 sušenek……………………………rozdat – stejný počet D42 = ? -------------------------------------------------------- 42 1 2 3 6 42 21 14 7 D42 = {1, 2, 3, 6, 7, 14, 21, 42} Paní učitelka může rozdat sušenky 1, 2, 3, 6, 7, 14, 21 nebo 42 spolužákům.

Příklad č. 2: Dědeček potřebuje rozřezat dřevěnou desku o rozměrech 80 cm a 32 cm na co nějvětší stejně velké čtverce. Dokážete mu poradit ? Jaká bude délka strany čtverce a kolik takových čtverců získá? ŘEŠENÍ:

Řešení př. č. 2: Deska – obdélník 80 x 32 cm Čtverec……..délka strany největšího čtverce a Kolik čtverců?............. x ____________________________________ hledáme NSD čísel 80, 32 D(80, 32) = 16 a = 16 cm 80 : 16 = 5 32 : 16 = 2 Počet čtverců: 5 . 2 = 10 Čtverec bude mít délku 16 cm, počet čtverců je 10.

Příklad č. 3: Hádejte kolik mám ořechů? Mám jich méně než 70. Když je srovnám do řad po 4, 5 nebo 12, vždy mi jeden ořech zbyde? ŘEŠENÍ:

Řešení př. č. 3: Počet ořechů ‹ 70 v řadách po 4 + 1 ořech zbyde Kolik máme ořechů? __________________________ Hledáme NSN čísel 4, 5, 12 n(4,5,12) = 60 + 1 ořech, který vždy zbyde 60 + 1 = 61 61‹70 Celkem máme 61 ořechů.

Příklad č. 4: Z autobusového nádraží vyjíždí každý den přesně v 8:00 autobusy linky X a Y. Autobusy linky X jezdí každých 14 minut a autobusy linky Y každých 21 minut. V jakých časech mezi 8 a dvanáctou hodinou odjíždí autobusy linky X a Y z nádraží současně? ŘEŠENÍ: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Syntus_Bus.jpg?uselang=cs

Řešení př.č. 4: bus linky X……..každých 14 min bus linky Y……..každých 21 min Kdy se busy na nádraží setkají mezi 8 hod a 12 hod? ________________________________________ Hledáme NSN čísel 14, 21 14 = 2 . 7 n(14, 21) = 2 . 3 . 7 = 42 21 = 3 . 7 Busy se budou potkávat vždy po 42 min. tzn. mezi 8 hod a 12 hod 8:00, 8:42, 9: 24, 10: 06, 10:48, 11:30 Autobusy se budou potkávat v tyto časy:8:00, 8:42, 9:24, 10:06, 10:48, 11:30.

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Syntus _Bus.jpg?uselang=cs Zdroje: HERMAN,Jiří a kol., Matematika: Dělitelnost. Praha: Prometheus, 1997, ISBN 80-85849-41-0 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Syntus _Bus.jpg?uselang=cs Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora