Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková."— Transkript prezentace:

1 Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Dělitelnost - slovní úlohy Autor: VY_32_INOVACE_14_2_3

2 2 VY_32_INOVACE_14_2_3 Zpracovala : Mgr.Ivana Popelková Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.Ivana Popelková

3 Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Název materiálu Autor: Mgr.Ivana Popelková VY_32_INOVACE_14_2_3

4 4 Máš 48 bonbónů. Kolik spolužáků můžeš obdarovat tak, aby ti žádný nezbyl? 2 po 24 bonbónech 3 po 16 bonbónech 4 po 12 bonbónech 6 po 8 bonbónech 8 po 6 bonbónech 12 po 4 bonbónech 16 po 3 bonbónech 24 po 2 bonbónech

5 5 Mistr rozdělil mezi své tovaryše 39 zlaťáků a 45 stříbrných. Kolik měl tovaryšů? D(39,45) =3 Mistr měl 3 tovaryše, každý dostal 13 zlaťáků a 15 stříbrných. 1. 2.

6 6 Prima dostává vysvědčení. Paní učitelka zakoupila 48 čokolád, 120 bonbónů, 72 lízátek a chce připravit stejné balíčky pro všechny žáky. Kolik žáků je ve třídě? D(48,120,72) = 48 = 2. 2. 2. 2. 3 120 = 2. 2. 2. 3. 5 72 = 2. 2. 2. 3. 3 2. 2. 2. 3 = 24 Ve třídě je 24 žáků, paní učitelka připraví 24 balíčků, každý bude obsahovat 2 čokolády, 5 bonbónů a 3 lízátka.

7 7 Adéla s Míšou si půjčily v knihovně stejnou knihu. Adéla přečetla denně 15 stránek, Míša 18 stránek. a/ Kolik stránek měla kniha, jestliže jich bylo více než 100 a méně než 200. n(15,18) = 15 = 3. 5 18 = 2. 3. 3 2. 3. 3. 5 = 90<100 Kniha měla 180 stránek. b/ O kolik dní měla Míša knihu přečtenou dříve, než Adéla? Adéla…….180 : 15 = 12 Míša……..180 : 18 = 10 Míša přečetla knihu o 2 dny dříve než Adéla.

8 8 Pepa se ptá Honzy: „ Hádej, kolik mám céček. Je jich sice méně než 100, ale mohu je uspořádat po 8, 12 i 32 a žádné nepřebývá. n(8,12,32) = 8 = 2. 2. 2 12 = 2. 2. 3 32 = 2. 2. 2. 2. 2 2. 2. 2. 2. 2. 3 = 96 Pepa má 96 céček. 3.

9 9 Paní Pilná dojíždí do práce městskou hromadnou dopravou. Protože pracuje od půl sedmé, musí jet v šest hodin. Má štěstí, protože právě v tu dobu jedou tři linky, které může použít. V kolik hodin pojedou opět současně, jestliže linka č.12 jezdí každých 12 minut, linka č.14 každých 15 minut a linka č.16 každých 20 minut? n(12,15,20) = 12 = 2. 2. 3 15 = 3. 5 20 = 2. 2. 5 2. 2. 3. 5 = 60 Všechny 3 linky vyjíždí společně každou hodinu, nejdříve v sedm hodin.

10 10 Koupelna s rozměry 2,52 m a 216 cm se má pokrýt co největšími dlaždicemi. Urči rozměr dlaždice a jejich počet. D(252,216) = 252 = 2. 2. 3. 3. 7 216 = 2. 2. 2. 3. 3. 3 2. 2. 3. 3 = 36 252 : 36 = 7 216 : 36 = 6 x = 7. 6 x = 42 Použije se 42 dlaždic s rozměrem 36 cm.

11 11 Na táboře bylo 42 chlapců a 90 dívek. Lze je ubytovat do pokojů tak, aby jich bylo obsazeno co nejméně a nezůstalo žádné volné lůžko? Kolik pokojů se obsadí? Kolik pokojů bude dívčích a kolik chlapeckých? D(42,90) = 6 Pokoje jsou šestilůžkové, obsadí se jich 22, dívčích bude 15 a chlapeckých 7.

12 12 Kolik krabiček s rozměry 24mm, 32mm a 4cm lze poskládat do krychlové krabice tak, aby měla co nejmenší rozměr? n(24,32,40) = 24 = 2. 2. 2. 3 32 = 2. 2. 2. 2. 2 40 = 2. 2. 2. 5 2. 2. 2. 2. 2. 3. 5 = 480 480 : 24 = 20 480 : 32 = 15 480 : 40 = 12 x = 20. 15. 12 x = 3 600 Do krychle s rozměrem 480cm se vejde 3 600 příslušných krabiček.

13 13 Urči, kolik je na táboře dětí, jestliže číslo vyjadřující daný počet je trojciferné,menší než 200, jeho ciferný součet je 10. Pokud děti rozdělíme do skupin po dvou, třech, pěti, dvanácti, patnácti, vždy jedno zbyde. n(2,3,12,15) = 12 = 2. 2. 3 15 = 3. 5 2. 2. 3. 5 = 60 Trojciferné násobky čísla 60 menší než 200 120 + 1 = 121 cif. součet 4 180 + 1 = 181 cif. součet 10 Na táboře je 181 dětí.

14 14 1. http://www.beruska8.cz/bankovky/bankovky2/bankovky1.htm / 20.5.2012/http://www.beruska8.cz/bankovky/bankovky2/bankovky1.htm 2. http://www.beruska8.cz/bankovky/bankovky2/bankovky1.htm / 20.5.2012/http://www.beruska8.cz/bankovky/bankovky2/bankovky1.htm 3. http://www.beruska8.cz/deti/skola2/skola1.htm / 20.5.2012/http://www.beruska8.cz/deti/skola2/skola1.htm

15 15 Téma sady: Dělitelnost přirozených čísel Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Tematický okruh: Dělitelnost čísel Anotace: Jedná se o materiál zaměřený na procvičení nového učiva. Autorka:Ivana Popelková Rok vytvoření materiálu: 2012 Název materiálu: Dělitelnost – slovní úlohy Jazyk: čeština Očekávaný výstup: Žák řeší slovní úlohy, využívá největší společné dělitele a nejmenší společné násobky. Speciální vzděl. potřeby: žádné Klíčová slova: prvočíslo, číslo složené, dělitel, samozřejmý dělitel, společný dělitel, největší společný dělitel, nejmenší společný násobek, prvočíselný rozklad. Druh učebního materiálu:prezentace Cílová skupina:žák Stupeň a typ vzdělávání:II.stupeň ZŠ, nižší gymnaziální vzdělávání Typická věková skupina:11 let Pokyny pro práci s materiálem: Pracovní materiál je určen pro žáky primy gymnázia v délce cca 1- 2 vyučovacích hodin, lze jej využít i při opakování ve vyšších ročnících nebo pro chybějící žáky. Řešení úloh se objeví stisknutím klávesy enter.


Stáhnout ppt "Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková."

Podobné prezentace


Reklamy Google