AUTOR: Mgr. Jitka Zajíčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_CJ_19

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO, VĚTA JEDNOČLENNÁ, DVOJČLENNÁ, VĚTNÉ EKVIVALENTY Mgr. Michal Oblouk.
Druhy vět Michaela Benešová oznamovací rozkazovací tázacípřací Tatínek jezdí do práce autem.
Druhy vět Věty podle funkce
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO
DRUHY VĚT Mgr. Michaela Benešová. DRUHY VĚT Mgr. Michaela Benešová.
Elektronická učebnice - I
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_240_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Druhy vět VY_32_INOVACE_06 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka,
Věta.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.02 Název pro školu:
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_30_CJL_M Ročník: III. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český - 1. stupeň Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_05_15.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Věty podle postoje mluvčího
13.1 Druhy vět + pořádek slov
Věty podle postoje mluvčího
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Soutěž: ze slov utvořte větu oznamovací, rozkazovací , přací a tázací
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_239_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_238_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_237_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Poznáš věty? VY_32_INOVACE_05 Sada 22 Základní škola T. G.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Věty tázací VY_32_INOVACE_02 Sada 22 Základní škola T. G.
Skladba – věty podle modality
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Věty přací VY_32_INOVACE_04 Sada 22 Základní škola T. G. Masaryka,
D R U H Y V Ě T P O D L E O B S A H U. J A K P O U Ž Í V Á M E V Ě T Y oznamujeme přikazujeme přejeme si ptáme se zjišťujeme doplňujeme rozkazujeme zvoláme.
Rozkazovací tázací oznamovací přací. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Alena Dulová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_CJ_01 TÉMA:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Gabriela Hnátková NÁZEV: VY_52_INOVACE_03_PRV_3.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Druhy vět Věty podle funkce
AUTOR: Mgr. Miluše Vosáhlová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_CJ_18
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Karla Klíče Hostinné AUTOR: Mgr
AUTOR: Mgr. Jitka Němcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_HV_14
Anotace: prezentace slouží k seznámení s druhy vět
RISKUJ!.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření říjen 2012 Ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Mgr. Jitka Zajíčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_CJ_14
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
AUTOR: RNDr. Ivana Bělohradová NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_F+Z_03
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO
Copak tady děláte? tázací oznamovací Věta zvolací.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Druhy vět, větná melodie Stupeň a typ vzdělávání
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJ.1.Bal.09_Slovo_a_věta Datum:
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Anotace: prezentace slouží k procvičování rozdělení hlásek a druhů vět
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Mgr. Jitka Zajíčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_TV_19
AUTOR: Mgr. Jitka Němcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_HV_15
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Mgr. Andrea Kunovjánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_CJ_12
VY_32_ INOVACE_ 03_ ČESKÝ JAZYK 3
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Zajíčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_CJ_19 TÉMA: CJ – 2.B – Druhy vět ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.1616

ANOTACE Prezentace je určena pro žáky 2. ročníku. Žák se pomocí prezentace seznámí s druhy vět. Na ukázkách vět se je učí poznávat. S prezentací jsem byla spokojená nejen já, ale i děti. Byly pozorné, soustředěné, aktivní. Prezentace děti plně zaujala. Forma výuky otázka - odpověď vyplynula přirozeně.

DRUHY VĚT OZNAMOVACÍ TÁZACÍ ROZKAZOVACÍ PŘACÍ

VĚTA OZNAMOVACÍ Větami oznamovacími někomu něco oznamujeme. Píšeme za nimi TEČKU. UKÁZKY Máme doma kočku Micku. Včera jsme byli u babičky. Ve škole se učíme číst, psát a počítat. Na hody k nám přijedou kolotoče.

VĚTA TÁZACÍ Větami tázacími se někoho na něco ptáme (tážeme). Píšeme za nimi OTAZNÍK. UKÁZKY Proč musím chodit do školy? Byli jste letos u moře? Umíš už dobře číst? Máme dnes domácí úkol?

VĚTA ROZKAZOVACÍ Větami rozkazovacími někomu něco rozkazujeme. Píšeme za nimi většinou TEČKU. Za důrazným rozkazem píšeme VYKŘIČNÍK. UKÁZKY Běž si uklidit pokoj. Přines mi žákovskou knížku. Pojď honem nazpátek! Pozor, nespadni!

VĚTA PŘACÍ Větami přacími vyjadřujeme nějaké přání. Píšeme za nimi většinou TEČKU. Za velkým přáním píšeme VYKŘIČNÍK. UKÁZKY Kéž bych mohla jej k babičce. Kéž bych dostal jedničku. Ať už jsou Vánoce! Ať už mám narozeniny!

CITACE Text: vlastní autorské dílo