Zpětná vazba – Johariho okno

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Univerzitní informační systém IV., Svojanov 2005 Financování studií Ing. Tomáš Klein
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Učení ducha v praktickém životě. Učení ducha je praxe vlastních myšlenek, citů a činů Učení ducha znamená učit se správně utvářet své myšlenky a city.
Dítě jako majetek v rozvodovém řízení. Co dítě prožívá? Proč rozvod rodičů dítě tak bolí? Protože bylo zvyklé na jistotu, která najednou není. Čas rozvodu.
Od počítače za mříže 2016 Uvědomte si, že vulgarismy na Internet nepatří. Jde především o prezentaci vaší osoby.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Pedagogická psychologie. Názory na vymezení předmětu pedagogické psychologie Předmětem pedagogické psychologie je aplikace poznatků z obecné psychologie.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Jednotlivé osobnosti nejsou jedinečné jenom svými psychickými vlastnostmi, ale také tím, jak VNÍMAJÍ, jak PŘEMÝŠLEJÍ, UČÍ SE, PAMATUJÍ SI apod.
Pracovní skupina Portál elektronického zdravotnictví NSeZ – neveřejná prezentace Emauzy, MUDr. Pavel VEPŘEK předseda pracovní skupiny.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Ochrana zdraví Bc. Balonová Soňa. Co je to zdraví? Co si představuješ pod tímto pojmem? Co pro Tebe znamená být zdráv?
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zpětná vazba Jitka Navrátilová
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
PhDr. Irena Martínková, Ph.D.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kvalitativní výzkum Vybrané otázky: Proč kvalitativní výzkum?
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Model důchod-výdaje.
Úvod do filosofie a etiky v sociální práci
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Základní informace o poskytovateli
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
Základy ekonomie TNH 1 – 1. seminář
UČENÍ.
Úvod do tvorby srozumitelného textu
Kateřina Lojdová Klima školní třídy Kateřina Lojdová
Didaktika sportovních činností
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Úvod do filozofie.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_20_20_zdravý životní styl.
Český ráj poznávání přírodního bohatství země
JEDNO SLOVO PRO VÍC VĚCÍ
Reflexe učitele Aneb nejlevnější inovační program šitý na míru.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Základní škola a Střední škola CREDO, o.p.s.
Pedagogika školního sportu
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Etická výchova – cesta a naděje pro budoucí generace
Psychologie test.
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Hodnocení a řízení výkonu
Mgr. Kateřina Lojdová Teorie a metodika výchovy Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání Mgr. Kateřina Lojdová
Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
VLASTNOSTI KAPALIN
Rovnice HRA.
Kognitivní (poznávací) procesy
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Rodičovské kompetence – silní rodiče v našem pohraničí
Vztahově postojové vlastnosti osobnosti
Osobnost (pracovníka či podřízeného) a její vliv na řízení
Na poli a v lese stroje.
(Otevřená) data kolem nás
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
NABÍDKA ŠKOLENÍ CE 2017 / 18 Q2.
Transkript prezentace:

Zpětná vazba – Johariho okno Jitka Navrátilová 23.3.2010

Neznámá oblast (neznámá nám i druhým, ale může se stát známou) Johariho okno Já o sobě vím Já o sobě nevím Jiní o mně ví Veřejná oblast (chování, které znám já i druzí) Slepá oblast (chování, které znají druzí, ale já si ho nejsem vědom) Jiní o mně neví Skrytá oblast (chování, které skrývám před druhými) Neznámá oblast (neznámá nám i druhým, ale může se stát známou)

Model Johariho okna Zjišťování toho, co o sobě víme a co ne. Vysvětlujeme význam a podstatu otevřenosti a uzavřenosti. model významu sebevnímání a toho, jak nás vnímají ostatní. Pochopení individuáloního Johariho okna umožňuje efektivnější komunikaci.

Veřejná oblast Oblast našeho JÁ představující informace, názory …, o kterých víme a veřejně je prezentujeme. O této oblasti ví i ostatní lidé.

Skrytá oblast Všechny poznatky o sobě, které skrýváme. Poznatky o sobě, které se týkají většinou negativních aspektů našeho JÁ. Při hromadění negativních vědomostí a emocionality, stávají se pro člověka zátěží. Může dojít k přetlaku (nekontrolované výbuchy emocionality atd.)

Slepá oblast Oblast našeho JÁ, o které sami nevíme, ale ostatní o ní ví. Tendence k přeceňování nebo podceňování. Neschopnost vidět reálné možnosti. Zpětná vazba nástrojem přenesení slepé oblasti našeho JÁ do oblasti veřejné. Nepřijetí zpětné vazby nezmenší naši slepou oblast.

Neznámá oblast Ta oblast našeho JÁ, o které nevíme ani my, ani ostatní. Informace uložené hluboko v nevědomí. Vytěsněné zážitky a zkušenosti, které však ovlivňují naše vnímání. Vlastnosti a chování, které se neprojevily v reálné životní situaci (potenciál).