Analýzy vnitřního prostředí Marketingový výzkum 3. přednáška MVVS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zápatí prezentace1 Analýzy vnitřního prostředí Marketingový výzkum 3. přednáška MVVS.
Advertisements

Marketing obchodu. Obsah 1. Specifika ceny v obchodní firmě 2. Metody tvorby ceny 3. Rozhodování o ceně, cenová strategie 4. Další možnosti práce s cenou.
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Centra denních služeb. poskytují ambulantní služby osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení,
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Strategie cenové tvorby 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
4 Marketingové prostředí Mikroprostředí Makroprostředí.
 Pocházíme z Moravskoslezského kraje, z Města Albrechtic v okrese Bruntál.  Jsme žáci sedmých a osmých tříd základní školy.  Vznikli jsme v rámci projektu.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Jak přistupovat k inovačním možnostem s dotacemi Richard Lev Ředitel odboru Projektového poradenství Mob:
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Aplikace nástrojů marketingového mixu ve vybrané společnosti
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
TNH 2 – 1. seminář Finanční trh a peníze
Zavádění nového produktu na trh
Jak ulehčit mladým rodičům – denní péče o děti z pohledu zaměstnavatelů a rodičovských iniciativ Rosa Hochschwarzer Zemské sdružení.
Zkušenosti s implementací vybraných požadavků ISO 9001:2015
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Situační analýzy prostředí – v konečném sestavení SWOT
Základní formy prodeje
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Mezinárodní hotelnictví
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Základní informace o poskytovateli
Vítejte na Marketingu.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
3. Metody pedagogické diagnostiky
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Systém cílů organizace, nástroje a principy řízení
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Finanční trh a peníze TNH 2 (S-5)
Mikroekonomie II – přednáška č. 8: Monopolistická konkurence
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Ekonomická analýza stavebního podniku ve fázi založení a růstu
Marketing a management 2. ročník
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.
Hodnocení informačního střediska
SWOT ANALÝZA Ilina Gajdardjiska.
Prodeji produktu nebo služby
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
KINO ASTRA Vypracovali: Petr KALOuda Veronika OčAdlíková
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Transkript prezentace:

Analýzy vnitřního prostředí Marketingový výzkum 3. přednáška MVVS Zápatí prezentace

Situační analýza prostředí Analýza vnitřního prostředí organizace, tzv. MIKROPROSTŘEDÍ (silné a slabé stránky organizace) + Analýza vnějšího prostředí organizace, tzv. MAKROPROSTŘEDÍ (příležitosti a hrozby) Zápatí prezentace

MIKROPROSTŘEDÍ – tvořeno Naším trhem Personál firmy Financování Oblast techniky a technologie, Využívání informačního systému Marketingový audit/ mix Zákazníky Konkurencí Našimi dodavateli Zápatí prezentace

Analýzy vnitřního prostředí Analýza postavení na trhu Analýza portfolia - produkty a zákazníci Matice šíře sortimentu Analýza zdrojů: Lidé, Procesy, know-how, značka, finanční analýza (podklad pro fundraising)

Analýza postavení na trhu – postavení v odvětví Odvětví – skupina organizací/firem, nabízející výrobky/služby, které jsou schopny se navzájem nahrazovat Monopol – jedna firma jeden produkt v jedné zemi (pošta, dráhy) Oligopol – několik větších firem nabízí značně diferencované i standardizované výrobky (nafta, energie) Monopolistická konkurence – mnoho konkurentů, každý je schopný odlišit své nabídky od ostatních zcela nebo částečně (často ve službách) Dokonalá konkurence- mnoho konkurentů nabízí stejné výrobky a služby (kapitálový či komoditní trh) Zápatí prezentace

Postavení dle podílu na trhu (Kotler) tržní vůdce (40%) tržní vyzyvatel (30%) tržní následovatel (20%) tržní troškař / výklenkář (10%)

Tržní vůdce ovlivňuje ostatní firmy, je napodobován, snaží se zvětšit celkovou poptávku trhu, chránit svůj podíl snaží se zvěšit svůj podíl na trhu, neustále inovovat, udržet nízké náklady, ucpávat díry aby do nich nepřítel neskočil Vyzyvatel cíl musí být jasný, získat větší podíl, napadnout tržního vůdce, jiného vyzyvatele, slabší lokální firmu

Následovatel parazit - bez povolení vyrábí stejné zboží napodobitel - napodobeniny, ale malé odlišnosti upravovatel - zdokonalí výrobek   Troškař /Výklenkář vyhledává tržní kouty a tam je nejlepší je to sdružení malých firem s vlastním vývojem

pozitioning odlišení nabídky produktu dané organizace od nabídky jejích konkurentů Prostřednictvím Marketing-mixu umísťování svého produktu mezi produkty konkurence Cíl – získání konkurenční výhody

Strategie pozitioningu podle Winda (1982): Vlastnosti produktu/služby Cena/kvalita Užití (jak často, kdy, za jakých okolností) Třída produktu/služby (oproti jiné značce) Uživatelé produktu Konkurenti Kulturní aspekty a symboly (vztahující se k osobnosti značky)

Základní kameny pozitioningu ve službách: Kvalita Cena Pomocí těchto dvou dimenzí lze vytvořit tzv. poziční mapu. Body podél pomyslné diagonály v poziční mapě představují možné poziční strategie, které mohou uplatňovat poskytovatelé dané služby.

Př. Poziční mapa hotelových služeb vysoká Hotel Intercontinental Hotel Beránek Vnímaná úroveň ceny Penzion Slavia nízká nízká vysoká Vnímaná kvalita hotelových služeb

Analýza portfolia Matice šíře sortimentu pomáhá zpřehlednit jaké výrobky/služby komu/jakým tržním segmentům/cílovým skupinám …jako organizace nabízím viz. příklad dále – Volnočasové centrum mládeže nebo Muzeum města Brna na Špilberku Zápatí prezentace

Matice šíře sortimentu na příkladu městského zábavního a vzdělávacího centra Zápatí prezentace

Zápatí prezentace

Vytvoření optimálního portfolia služeb může organizace, dokáže-li: Vybrat vhodné služby do produkčního mixu. Stanovit optimální rozsah nabízeného sortimentu, Poznat služby, přinášející co největší zisk, Vytvořit pro svou nabídku co nejlepší pozici na trhu, tzn. představit je zákazníkům co nejlépe ve vztahu ke konkurenční nabídce. Zápatí prezentace

Analýzy zdrojů Lidé Procesy Know-how Značka Finanční analýza zaměstnanci, členové, dobrovolníci Procesy způsoby poskytnutí služby (jsou nastavené?) Know-how Např. ISO normy Značka jak je silná, co zosobňuje, apod. Finanční analýza roční uzávěrka Zápatí prezentace

Zápatí prezentace

Zápatí prezentace

Zápatí prezentace

Zápatí prezentace

Zápatí prezentace

Zápatí prezentace

Zápatí prezentace

Typy kvantitativních průzkumů Reprezentativní dotazníkové šetření Omnibus Analýza statistických dat Zápatí prezentace

Typy kvalitativních průzkumů Brainstorming Skupinová diskuse (focuse groupe) Individuální hloubkový rozhovor Výrobkový výzkum – výrobkový test (in hall test/in home/in store test) Mystery shoping – utajený výzkum Utajené hodnocení - UPE Zápatí prezentace

Zapojení agentury x vlastní výzkum Profesionalita a zdroje Očekávání od marketingových agentur: Insight Inside: co očekávají klienti od marketingového výzkumu https://www.youtube.com/watch?v=Mrp1m4dmJjY Zápatí prezentace

Literatura k marketingovému výzkumu: Kozel, R., Mynářová, L., Svobodová, H.: Moderní metody a techniky marketingového výzkumu, Grada, Praha, 2011 Zápatí prezentace