Životní cyklus CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Logaritmická funkce 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Advertisements

Marketing obchodu. Obsah tématu 1. Funkce obchodu a jeho pozice ve vztahu k výrobě 2. Vymezení specifik obchodu 3. Charakteristické rysy obchodu 4. Současnost.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.15 Ročník2. ročník.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Strategie cenové tvorby 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Ing. Veronika Dostálková MBA TRŽNÍ MECHANISMUS Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
4 Marketingové prostředí Mikroprostředí Makroprostředí.
TRANSFORMÁTOR Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_32.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_1 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
Základy nabídky a poptávky TNH 1 – 3. seminář Pavel Seknička.
Marketing obchodní firmy. Obsah 1. Volba lokality 2. Volba vhodných forem prodeje 3. Analýza chování zákazníka ve vztahu k prodejně.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Autor: Ing. Alice Horáčková
Zavádění nového produktu na trh
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní formy prodeje
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Vznik pracovního poměru
Výkon, účinnost VY_32_INOVACE_11_218
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Inverzní funkce CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Ing. Lenka Bombera Piskačová
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
Název projektu: Moderní škola
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Odměňování zaměstnanců
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Hospodářský cyklus VY_32_INOVACE_40_814
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Ekonomika– národní hospodářství
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Výnosy CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Ing. Veronika Dostálková MBA
Májovci CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
RISKUJ 2 EKONOMIKA. RISKUJ 2 EKONOMIKA INFLACE NEZAMĚSTNANOST HDP
Název projektu: Moderní škola
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Marketing a management 2. ročník
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Obchodní závazkové vztahy
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Prodeji produktu nebo služby
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Družstvo CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Praktické přínosy WEP pro české podniky
Transkript prezentace:

Životní cyklus CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, 500 03 Hradec Králové Životní cyklus Hradec Králové 6. 4. 2013

Tento učební materiál vznikl za podpory OPVK 1.5 Název školy CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Číslo projektu CZ 1.07/1.5.00/34.0314 Název projektu Moderní škola Číslo DUM CSA_OPVK15_047 Předmět Marketing Tematický celek Produkt Název materiálu Životní cyklus Autor Ing. Iva Kovaříková Datum ověření, třída 11. 4. 2013, 3. A Časová dotace 45 min Pomůcky Projektor, PC, flash disk Vzdělávací cíl Seznámení žáků s problematikou životního cyklu /grafické znázornění křivky životnosti a charakterizování jednotlivých fází/. Ověření pochopení souvislostí životního cyklu se základními ekonomickými charakteristikami a obvyklými reakcemi v oblasti marketingu.

Životní cyklus PLC – the product life cycle Umožňuje poznat dynamiku konkurenceschopnosti výrobku Je předpokladem pro tvorbu budoucích strategií Vyhovuje velmi dobře velkému množství výrobkových kategorií

PLC znamená, že: výrobky mají omezený život v jednotlivých etapách života vyžadují rozdílné marketingové, personální, nákupní i prodejní strategie zisky v různých etapách stoupají nebo klesají

Etapy Životního cyklu

Zaváděcí fáze – produkt je uveden na trh, lidé ho zatím moc nekupují, prodej roste pomalu, zisk je stále záporný = ztráta, vysoké náklady zvyšuje rovněž enormní výdaj na reklamu Růstová fáze – začínáme dosahovat zisku, objevuje se konkurence, noví zákazníci Fáze zralosti – nejdelší fáze, vrací se nám náklady, zisk je vysoký = dojde až svého maxima, ale pak náhle začíná klesat (klesá i cena). Pořád se najdou lidé, kteří kupují stále stejný výrobek – starší generace (mýdlo jelen, pasta fluora…).Tyto produkty jsou tedy neustále ve fázi zralosti, ale nejsou tak výnosné, mnohdy i ztrátové Fáze úpadku (útlumu) – prodej i zisk postupně klesají

Zákazníci Zaváděcí fáze – testátoři, snobové Růstová fáze – rychle přizpůsobiví zákazníci (vyčkávají na první reakce testátorů a pak také zkoušejí) Fáze zralosti – většina populace (průměrný zákazník) Fáze úpadku (útlumu) – opozdilci (lidé, kterým to je celkem jedno)  

Konkurence Zaváděcí fáze – nepodstatná, minimální nebo žádná Růstová fáze – přistupují noví konkurenti Fáze zralosti – počet soupeřů je již zcela stabilizován (žádní noví) Fáze úpadku (útlumu) – slabší firmy odcházejí  

Cíl marketingu Zaváděcí fáze – stimulace poptávky po novém produktu a motivace k vyzkoušení (odměna pro testátory) Růstová fáze – získání maximálního podílu na trhu (urvat zákazníky pro sebe) Fáze zralosti – udržet, ochránit získaný podíl na trhu, maximalizovat zisk Fáze úpadku (útlumu) – omezit výdaje, žádná podpora prodeje, neboť chceme vytěžit maximum bez dalších investic

Taktická opatření Zaváděcí fáze – produkt nabízen v základní verzi Růstová fáze – produkt zdokonalen po prvotním vychytání chyb Fáze zralosti – firmy musí přistoupit k diferenciaci produktu podle požadavků i „vrtochů“ zákazníků Fáze úpadku (útlumu) – vyřazujeme slabé produkty z výrobní řady

Cena Zaváděcí fáze – přirážkou k nákladům (je velmi vysoká) Růstová fáze – záměrně se jde s cenou o něco níže Fáze zralosti – pohráváme si s cenou obdobně jako naše konkurence ( cena je buď nad, nebo pod úrovní konkurence) Fáze úpadku (útlumu) – podstatné snížení ceny  

distribuce Zaváděcí fáze – selektivní (budujeme distribuční síť), dodáváme do našich podnikových prodejen Růstová fáze – posilování distribuční sítě (volíme zprostředkovatele, dodáváme dalším a dalším spotřebitelům) Fáze zralosti – nespecializované prodejny, např. oddělení elektro v řetězci Tesco Fáze úpadku (útlumu) – vyřazení neziskových prodejen

Propagační činnost Zaváděcí fáze – prosadit produkt do povědomí a podpořit ochotu vyzkoušet produkt Růstová fáze – docílit všeobecného povědomí o existenci produktu nebo značky produktu Fáze zralosti – udržet povědomí, pronikat na nové trhy Fáze úpadku (útlumu) – omezená propagační činnost, vyřazujeme produkt

Zdroj informací: HORÁKOVÁ, I. Marketing. Ekonom: Týdeník Hospodářských novin. Praha: Economia, a.s, 1992, 13/1992. ISSN 1210-0714.. MCCARTHY, E. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: Victoria publishing, 1995, 511 s. ISBN 80-856-0529-5.