ZMĚNY INTERNÍCH POSTUPŮ PŘI PŘEDKLÁDÁNÍ PROJEKTŮ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9. výzva IOP - Komunikační infrastruktura veřejné správy Ing. Jana Břicháčková.
Advertisements

 Role poradenských firem v oblasti čerpání SF EU 27. dubna 2006 Jiří Halouzka Ředitel v oddělení poradenských služeb
„Plánování projektu Plán projektu“
Výběr GP Seminář k 1. výzvě k předkládání grantových projektů.
Realizace rozvojových aktivit v obcích regionu České Švýcarsko 1. schůzka PS
Projekty financované ze zdrojů ESF a aktivity CEVAP-a Zuzana Španerová Centrum vzdělávání a poradenství.
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Výroční konference ROP Střední Morava Využití nového modelu administrace pro přípravu projektových záměrů z ROP Střední Morava OlomoucZlín
X13PMT 2. seminář Ing. Martin Molhanec, CSc. Garant předmětu ČVUT – FEL, K13113.
E VROPSKÁ ROZVOJOVÁ AGENTURA N A Č IHADLE 959/ P RAHA 6 CHCI ČERPAT EVROPSKÉ DOTACE I PO ROCE 2013 PhDr. Jan Hauser Evropská rozvojová agentura.
Program švýcarsko-české spolupráce Předkládání záměru projektu Konečný termín k předkládání projektových záměrů: ve 14:00 Místo předkládání.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková.
Zpracování záměru projektu a jeho příloh Ing. Hana Kuželková, NVF, o.p.s.
Program švýcarsko – české spolupráce Fond na přípravu projektů Ministerstvo financí - Národní koordinační jednotka (NKJ)
CZ / /0329 Interní trenéři – klíč k úspěchu malé firmy AIVD ČR AMSP ČR Ondřej Palán, ,
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
Příprava projektu Komunitární program PROGRESS. Výzva 0&langId=enhttp://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=63.
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Návrh a zavedení systému poskytování a sledování dotací
Praktické rady a zkušenosti jak vytvořit RP, jak připravit program RP Eva Bosáková Národní kancelář EQUAL.
Návrh způsobu řešení projektu a přípravy projektové dokumentace 1. Pracovní seminář – Financování internetizace knihoven Havlíčkův Brod.
P RVŠ1 Zhodnocení činnosti Předsednictva RVŠ v r
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Strategie příprav obcí, mikroregionů a dalších subjektů na zpracování projektů Mgr. Michal Jarolímek Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích.
Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Aktivita A4 - Návrh a zavedení systému.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY CVIČENÍ: Semestrální projekt Podmínky udělení zápočtu Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Představení Zprostředkovatele a partnera programu Martina Bečvářová Praha (květen 2015)
Zápatí prezentace1 Evropské projekty a jejich podpora na ESF MU v roce 2009 Porada vedení fakulty+ vedoucí kateder předkládá: proděkan pro SaR.
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
III. Finanční řízení Ing. Michal Čech. Obsah Způsobilé výdaje Rozpočet projektu Osobní výdaje Vykazování výdajů Hodnotící kritéria Finanční milníky 2.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
Projekt IVOŠ Inovace a modernizace vzdělávacích programů VOŠ Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory: Vyšší odborné vzdělávání.
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
JUDr. Olga Letáčková Aktuální stav a strategie pro období Roztoky u Prahy ROP Střední Čechy.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Fórum pro žadatele Diskusní fórum určené žadatelům o dotace z ROP MS o dobré praxi a obtížích při přípravě projektů.
UNIVERZITNÍ INSTITUT SEMINÁŘ K OP VK VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ DOPORUČENÍ PRO PŘÍPRAVU PROJEKTŮ Zlín, budova VTP, 1. července 2009.
Vytrvalostí a dalším vzděláváním k vyšším kompetencím v oblasti tělesné kultury a zdravého životního stylu SPORTEM PRO LEPŠÍ ŽIVOT Vzděláváním k vyšším.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 12. listopadu 2008Dr. Aleš Vlk Prioritní osa 2 Výzva.
IPRM Kladno-Kročehlavy Aktuální stav realizace IPRM
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Zpracování žádosti na podporu sociálního podnikání do OPZ - příklad dobré praxe Vznik sociálního podniku Hustířanka služby s.r.o. Hradec Králové, 7.
Individuální projekt OP VVV
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Nové Výzvy Národního programu životní prostředí Vazba na PZKO
Tipy pro psaní projektů Ústav projektových činností
Základní informace k ŠAP a PA
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
PROJEKTOVÝ LIST Pro zjišťování informací o projektových záměrech pro účely zvýšení absorpční kapacity v prioritních osách VaVpI.
Výzva k předkládání žádostí
Projekt „CzechELib" – informace od realizátora IPs
Seminář pro žadatele o finanční podporu 6. a
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část řízení projektu (seminář pro příjemce – 1. a 2. výzva)
Seminář pro příjemce podpory z OP VK
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Vítejte na třetí místní konferenci
Pracovní setkání středních škol
Transkript prezentace:

ZMĚNY INTERNÍCH POSTUPŮ PŘI PŘEDKLÁDÁNÍ PROJEKTŮ Univerzitní institut SEMINÁŘ K OP VK ZMĚNY INTERNÍCH POSTUPŮ PŘI PŘEDKLÁDÁNÍ PROJEKTŮ Zlín, budova VTP, 1. července 2009

Interní postupy  stávající Stávající interní postupy dle Směrnice kvestora 6/2008: Projednání záměru na domácí půdě: přímý nadřízený, tajemník, děkan, případně proděkani, prorektoři Sestavení týmu – klíčové pozice: řešitel/manažer/ekonom/administrátor Sestavení odborného týmu – kapacitní možnosti, zájem o zapojení, synergie vers. střety zájmu Rozpracování aktivit a s tím souvisejících nákladů Příprava žádosti o dotaci Schvalování na fakultě: tajemník + děkan Kontrola na ÚPČ – soulad s podmínkami, formální správnost Schvalování UTB – kvestor, rektor Podání žádosti o dotaci

Interní postupy  nové změny Stávající interní postupy dle Směrnice kvestora 6/2008: Projednání záměru na domácí půdě: přímý nadřízený, tajemník, děkan, případně proděkani, prorektoři Sestavení týmu – klíčové pozice: řešitel/manažer/ekonom/administrátor Předběžné schválení záměru vedením UTB ve Zlíně  anotace Sestavení odborného týmu – kapacitní možnosti, zájem o zapojení, synergie vers. střety zájmu Rozpracování aktivit a s tím souvisejících nákladů Příprava žádosti o dotaci Schvalování na fakultě: tajemník + děkan Kontrola na ÚPČ – soulad s podmínkami, věcná a formální správnost Schvalování UTB – kvestor, rektor Podání žádosti o dotaci

Cílem nových postupů NENÍ: Cíle změn Cílem nových postupů NENÍ: Diskriminace navrhovatelů (jednotlivců, ústavů, fakult) Omezení tvůrčí činnosti „Vykrádání nápadů“ Nárůst byrokracie Cílem nových změn JE: Podpořit návrhy, které jsou v souladu s cíli UTB (Dlouhodobý záměr) Eliminovat duplicity Posunout se od kvantity ke kvalitě Snížit riziko budoucích finančních ztrát Anotace pro aktuálně otevřenou výzvu nutno dodat do 10. 7. 2009.

Námět na projekt = umět odpovědět na otázky: Co? – cíle Od myšlenky k projektu Námět na projekt = umět odpovědět na otázky: Co? – cíle Proč? – zdůvodnění Pro koho? – cílové skupiny Jak? – aktivity Kdo? – řešitelský tým Kdy? – časový harmonogram Za kolik? – finanční plán

Zodpovědný řešitel, ústav, fakulta Od myšlenky k projektu Anotace projektu: Název projektu Zodpovědný řešitel, ústav, fakulta Požadovaná finanční částka = odpověď na otázku ZA KOLIK? Období realizace projektu = odpověď na otázku KDY? Stručný popis projektu = odpověď na otázku CO a PROČ? Klíčové aktivity = odpověď na otázku JAK? Cílové skupiny = odpověď na otázku pro KOHO a PROČ? Partneři = odpověď na otázku KDO? Obsazení klíčových pozic = odpověď na otázku KDO?

Partnerské projekty  změny UTB + partner: Pokud uvažujete o zapojení jiné organizace do projektu, je nutné to uvést v anotaci (koho a proč). Partnery je třeba vybírat uvážlivě zejména s ohledem za schopnost plnit úkoly a respektovat pravidla. Zodpovědnost a finanční důsledky jsou na straně UTB ve Zlíně. Smlouva o partnerství není formální, je to právní akt. Projekt jiné VVŠ + UTB jako partner: Nabídky od jiných VVŠ budou vyhodnoceny rovněž centrálně. Termín bude upřesněn (přelom srpna a září). Formální partnerství nebudou podporována. Finančně nevýhodné podmínky partnerství nebudou akceptovány.

Zahájení přípravy projektu Klíčové dokumenty: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost – co se chce (obecně) Prováděcí dokument – co je možné (obecně) Výzva – co se chce (aktuálně) Příručka pro žadatele – co a jak dělat Pravidla pro publicitu – co se musí a jak Pravidla pro výběr dodavatelů – co se musí a jak ------------------------------------------------------------------------------------- Příručka pro příjemce – do čeho jdeme Příručka pro hodnotitele – jak to vidí ostatní

Vlastní příprava projektu konečný (globální) cíl dílčí cíle aktivity, činnosti čas zdroje – lidé, hmota, finance.

konkrétní – proškolení účastníků v oblasti ... Výchozí bod  cíle Cíle musí být: konkrétní – proškolení účastníků v oblasti ... měřitelné – proškolení 1 000 účastníků dosažitelné – mám na to prostředky? (lidé, hmota, finance) realistické – je reálné sehnat 1 000 zájemců? načasované – poptávka/zájem, prázdniny/dovolené.

Zahájení přípravy projektu Vím co zhruba chci (kvalitní anotace) Mám to předběžně projednáno s řídícími pracovníky Sestavení týmu na přípravu projektu:  výběr podle schopnosti odvést práci,  klíčoví pracovníci (specialisté na věcnou náplň),  podpůrní pracovníci (metodika, ekonomika, administrace aj.). Vypracování harmonogramu činností. Časový plán včetně plánu pravidelných kontrolních schůzek. Rozdělení činností a rolí.

musí být v souladu s programem – podle pravidel Aktivity Činnosti/aktivity: musí být v souladu s programem – podle pravidel musí směřovat k naplnění cílů – držet směr musí být reálně proveditelné – máme na to lidi? musí být načasované – harmonogram ovlivňují rozpočet – máme na to peníze? Plánování aktivit: nahrubo = hlavní aktivity podrobně = dílčí aktivity, kladu si otázky (jak?, kdy?, kdo?) rozpitvat = soustředím se na detaily (významně ovlivňují rozpočet!)

Zdroje Zdroje pro projekt Lidé: – odbornost, – dosažitelnost (interní/externí), – zájem/ochota spolupracovat, – vytíženost (kontrola celkových úvazků), – schopnost spolupracovat/výkon. Hmota: – všechno co potřebuji k uskutečnění aktivit. Finance: – vyplývají z předchozích bodů, – nutná znalost pravidel.

Podpůrné aktivity také vyžadují odborníky: projektový manažer ekonom/účetní asistentka/administrátor projektu odborník na PR aktivity (podle typu projektu) IT technik vers. specialista (E-learning). Vyčlenit dostatek času a financí na podpůrné aktivity: řízení a administrace projektu (přístupy do SAP!) povinná publicita (webové prezentace aj.) výběrová řízení (prostředky IT + kancelářské potřeby bude zajištěno centrálně)

Rozpočet je závazný na celou dobu trvání projektu (nejde navýšit). Sestavení rozpočtu Rozpočet je závazný na celou dobu trvání projektu (nejde navýšit). Zodpovědnost: řešitel + tajemník součásti. Čím přesnější plán aktivit a zdrojů, tím přesnější rozpočet. Podrobněji − viz následující prezentace.

Před dokončením návrhu projektu: Závěrečné doporučení Před dokončením návrhu projektu: Sebekriticky zhodnotit celý projekt (obsah i formu). Brát v potaz hodnotící kritéria. Nebát se konstruktivní kritiky jiných (nezávislý pohled). Ze schválené anotace nevyplývá nárok na automatické schválení žádosti ze strany kvestora a rektora! Doporučení: Nenechávejte přípravu projektu na poslední chvíli. Ptejte se a konzultuje interně i externě (MŠMT). Konzultace na ÚPČ po dohodě i během července a srpna. Termíny uvedené v SK/6/2008 budou důsledně dodržovány!

DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST Ing. Martina Manová ředitelka Ústavu projektových činností manova@uni.utb.cz Tel.: 57 603 8029