Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní informace k ŠAP a PA

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní informace k ŠAP a PA"— Transkript prezentace:

1 Základní informace k ŠAP a PA
Informativní schůzka pro školy, , Brno Lenka Řeháková Garantka PKAP v Jihomoravském kraji

2 Jaké jsou podporované strategické oblasti (tzv. oblasti intervencí)?
Je stanoveno 6 oblastí povinných pro ŠAP (pro PA možno vybrat jen některé): rozvoj kariérového poradenství podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě podpora polytechnického vzdělávání podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání podpora inkluze Dotazníkové šetření na SŠ zaměřené na stav a cíle v těchto oblastech ukázalo, že české SŠ jsou většinou velmi progresívní, že tyto oblasti v různé míře rozvíjejí a plánují rozvíjet, přestože objektivní podmínky k tomu nejsou vždy příznivé. Začínající programové období ESF by však mělo přispět k zlepšení těchto podmínek. Tvorba ŠAP by měla být klíčovým východiskem v tomto procesu.

3 Jaký je rozdíl mezi ŠAP a PA?
Pro tvorbu PA platí stejná pravidla a postupy jako pro tvorbu ŠAP. Rozdíl mezi ŠAP a PA: ŠAP - pro všechny povinné oblasti (+ příp. další nepovinné i vlastní) PA - jen pro vybranou oblast nebo oblasti (povinné, nepovinné i vlastní) ŠAP PA Plán aktivit lze chápat jako podmnožinu ŠAP pro vybranou oblast nebo oblasti.

4 Jaké jsou hlavní kroky při tvorbě ŠAP/PA?
charakterizovat školu, její profil, záměry, vize provést analýzu stavu v jednotlivých oblastech (využít vyplněný dotazník) stanovit priority v jednotlivých oblastech stanovit cíle jednotlivých priorit a kritéria jejich hodnocení stanovit a konkretizovat úkoly (činnosti) vedoucí ke splnění cílů Tyto kroky jsou stejné pro ŠAP i PA. PA se však může omezit jen na vybranou oblast nebo oblasti. ŠAP zahrnuje všechny povinné strategické oblasti.

5 Role PA/ŠAP v šablonách?
„Šablony“ - projekty se zjednodušeným vykazováním Budou probíhat v návaznosti na výzvy OP VVV a podmínky v těchto výzvách. Výzva prosinec 2016 témata zaměřená na podporu pracovníků školy (zaplacení úvazku nebo DVPP) zatím nebude třeba PA ani ŠAP Výzva 2017 nebo 2018 témata zaměřená na podporu vzdělávání v oblastech povinných intervencí už bude třeba mít zpracovaný PA, který v sobě bude zahrnovat cíle a úkoly řešené jak šablonami 2016, tak šablonami 2017, resp. 2018 Další výzva pravděpodobně 2019 nebo 2020 podmínkou opět zpracovaný PA, který bude navazovat na předchozí PA Proto je vhodné začít tvořit PA nebo přímo ŠAP souběžně s přípravou šablon 2016

6 Uplatnění strategických oblastí v plánech aktivit a šablonách
V plánu aktivit mají být vybrané oblasti pojaté komplexněji než témata „šablon“ (podle toho, jak se pro danou oblast stanoví priorita a obecný cíl). Část z plánu aktivit se využije pro „šablony“. Do plánu aktivit je proto třeba včlenit témata vybraných „šablon“. šablona 2 šablona 1 šablona 3 plán aktivit

7 Jak při stanovení konkrétních cílů využít vyplněný dotazník?
Využití vyplněného dotazníku při stanovování konkrétních cílů. Pro každou povinnou oblast intervence škola vyplnila dvě stejné tabulky. Jaká je dosažená úroveň školy v dané oblasti? Jsou zde čtyři úrovně a v každé úrovni škola mohla vybrat její různé atributy charakterizující konkrétní stav ve škole. Jakých cílů by škola v dané oblasti chtěla dosáhnout? Jsou zde stejné čtyři úrovně a stejné atributy, čili je zde charakterizován plánovaný posun oproti současnému stavu. V zaškrtnutých atributech má škola pro každou oblast obsaženo důležité sdělení: jakých konkrétních cílů chce škola dosáhnout, kam chce posunout současný stav. Ale nemělo by zůstat jen u opsání odpovědí z dotazníku! Je podkladem pro diskusi.

8 Výběr šablon Vedení školy obdrží formulář s vyhodnocením stavu povinných oblastí současně s vyhlášením výzvy V rámci vyhodnocení stavu povinných oblastí intervencí budou pro každou školu zvýrazněny dvě nejslabší oblasti (ty budou indikovány na základě výsledků za danou školu ve srovnání s příslušným typem školy nebo kombinací typů škol na celorepublikové úrovni). Z těchto nejslabších oblastí si škola bude muset povinně vybrat alespoň jednu šablonu. Výjimkou jsou konzervatoře, kde školy budou moci vybírat až ze tří oblastí Šablony by měly být v rámci připravované výzvy zvlášť pro SŠ a VOŠ

9 Zdroje informací a formy podpory
Metodika tvorby ŠAP/PA Přílohy metodiky ŠAP/PA: Příklady uplatnění povinných oblastí v ŠAP Šablona dokumentu ŠAP, šablona pro PA Videometodika Vyplněný dotazník KAP (NUV, prosinec 2015) Dostupné na: Semináře – příprava ŠAP/PA – od ledna 2017 Konzultace tvorby ŠAP/PA Konzultace a semináře s garanty intervencí dle zájmu škol (NUV)

10 děkuji vám za pozornost
Lenka Řeháková Garantka PKAP v Jihomoravském kraji Tel.: Národní ústav pro vzdělávání podpora krajského akčního plánování


Stáhnout ppt "Základní informace k ŠAP a PA"

Podobné prezentace


Reklamy Google