MOTIVACE Zora Syslová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Advertisements

PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Vůle, motivace Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov09 Autor Mgr.
POTŘEBY, HODNOTY, ZÁJMY Mgr. Michal Oblouk.
Děti se učí kvůli budoucnosti, ne kvůli známkám! Analýza dotazníkového šetření projektu Pohoda.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
TRÉNINK obecné principy úvodní sraz VD – Tři Studně.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Zpracovaly: Lucie Tylšarová, Lucie Zimlová
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
„SNAHA PŘIMĚT SPOTŘEBITELE, ABY JEDNAL PROTI SVÉ VŮLI, JE ZTRÁTA ČASU.“ JEROME E. MC CARTHY Psychologické vlivy působící na jednotlivce.
Konflikty a způsoby jejich řešení
a jeho využití u klientů po CMP
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
PSYCHICKÉ JEVY.
Motivace.
19.a školení lektorů.
BEHAVIORISMUS John Watson I.P.Pavlov C.L.Hull N.E.Miller J.Dollard
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
MOTIVACE PRACOVNÍ ČINNOSTI Hunalová Gábi, Kotková Hel., Proskovcová Šáry.
Definice motivace Teorie motivace Stimulace
Krátký intervenční program pro uživatele pervitinu
Personální management
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Motivace pracovní činnosti Motivační programy
Struktura výuky.
Motivace Miroslava Fuksová.
Zdravá škola.
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Teorie motivace Adéla Furiková.
Nákupní chování spotřebitele
Motivace Motivace-aneb nestavějte domeček z karet Motivace je psychický proces vedoucí k energetizaci organismu. psychický Motivace usměrňuje naše chování.
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství.
Nákupní rozhodování.
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ Všechno v mém životě souvisí AC Education s.r.o. |
Abraham Harold Maslow „To, co člověk může být, to musí být.”
Vnitřní činitelé výuky: Žák jako učící se osobnost
Management - Motivování
Téma Hypotézy ve výzkumu
PRACOVNÍ MOTIVACE.
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Bidrmanová, Rintelová Učitelství praktického vyučování
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
NEVZDĚLANOST V OTÁZKÁCH VZDĚLÁVÁNÍ JE VELKÁ Jana Nováčková, Jana Nováčková, spoluautorka konceptu Respektovat a být respektován Respektovat a být respektován.
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY Mgr.Irena Kudláčková.
Motivace, vůle. 1. Vypište všechno, co potřebujete k tomu, abyste měli radost / byli spokojení 2. Zkuste uvedené potřeby roztřídit do skupin na biologické,
MOTIVACE VE VYUČOVÁNÍ. MOTIVACE Základní pilíř úspěšnosti žáka Základní pilíř úspěšnosti žáka U každého jedince je motivujícím prvkem jiná skutečnost.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Fáze motorického učení fázeÚroveň zvládnutí poh. dovednosti Vnější projevyProcesy v CNSMentální aktivita I. Seznámení Velmi nízkáGeneralizace (souhyby,
TEORIE MOTIVACE A JEJÍ FUNKCE V PRÁCI A UČENÍ
Rozhodování jako manažerská funkce
Mgr.Michal Vičar Emoce.
psychologie osobnosti - motivace
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MOTIVACE.
Budování bezpečného klimatu školy ve smyslu procesního standardu Procesní doporučení pro řízení škol a školských zařízení v kontextu nového metodického.
Motivace. Motivace Podstata motivace Motivace je dána potřebami člověka. Tyto potřeby má každý člověk jiné. O vymezení lidských potřeb se pokusil americký.
Management - Motivování
Násilná osoba aneb co s ní
Transkript prezentace:

MOTIVACE Zora Syslová

MOTIVACE vyjadřuje přeneseně souhrn všech skutečností, které podporují nebo tlumí jedince, aby něco dělal, či nedělal. Je to proces, který určuje směr, sílu a trvání chování.

Motiv - je hypotetickou dispozicí k motivaci Motiv - je hypotetickou dispozicí k motivaci. Je činitel, který zvyšuje intenzitu výkonu a chování, to znamená je energizujícím činitelem, je to i činitel, který určuje směr či obsah chování k dosažení určitého cíle. Je tedy i činitelem motivačním. Zdroje lidské motivace – incentivy (hmotné i nehmotné stimulační pobídky, které vyvolávají nebo zesilují motivaci)

MOTIVACE Vnitřní aneb „tak to chci, tak je to správné“ Souvisí s uspokojováním potřeb s příjemnými pocity zvnitřněnými hodnotami Vnější aneb „udělám to pro odměnu nebo abych se vyhnul/a nepříjemnostem“ Činnosti: u kterých nevidíme smysl které neuspokojují naše potřeby které musíme

Jde o podporu při cestě od „závislosti k nezávislosti“, tedy k rozvoji plně autonomní osobnosti. Plná závislost – prenatální období

Vnitřní motivace Uspokojení potřeb - učitel (pocit bezpečí) - zvídavost (seberealizace) - ostatní děti (sounáležitost, přátelství) - . . . . .

Uspokojování potřeb: Potřeba místa Potřeba bezpečí Potřeba podnětu, péče a výživy Potřeba podpory, opory Potřeba limitu

potřeba sounáležitosti seberealizace potřeba uznání potřeba sounáležitosti potřeba bezpečí fyziologické potřeby

Rozum (smím – nesmím) 2 Změna postoje 6 Činy (umím – neumím) 1 Výdrž 5 Emoce (chci – nechci) 3 Energie 4

Profesionální chyba snaha motivovat dítě (žáka, studenta) učitelem, přes komponentu „emoce“, tedy aby dítě „chtělo“ vede to zpravidla k vymlouvání (dokazování učiteli), že „tak jak on to chce to není možné“

Podpora jedince nastartování pozitivní změny (podpora učení – motivace) je v oblasti „činy“ apelujeme na složku „umím“, protože dítě si plně uvědomuje, že „toto umí“ a v osobní historii dokáže najít důkazy o zvládání problém je pak posazený do jiné roviny – „rozhodnout se začít“ pokud učitel svým vyjádřením důvěry, opírajíc se o kladný vztah mezi ním a dítětem, důsledně argumentuje a dává podporu, lze předpokládat, že dítě zahájí proces (mozek dává signál „smíš“)

Pokud se podaří „otevřít“ dvě komponenty (umím a smím), je velmi pravděpodobné, že se „otevře“ i komponenta třetí – „chci“. Jestliže jsou všechny tři zásadní komponenty rozhodovacího procesu v kladném pásmu, vloží do zahájené aktivity dítě více energie, investuje do učení více času („neodbude ji“), vydrží u ní (bude potřebovat podporu). Tento model motivace vede ke zvýšení učebního výkonu.

Podmínky k udržení vnitřní motivace: Smysluplnost Spolupráce Svobodná volba Zpětná vazba