CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Logaritmická funkce 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Ing. Veronika Dostálková MBA TRH PRÁCE Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
FINANČNÍ GRAMOTNOST CENA. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Ing. Veronika Dostálková MBA TRŽNÍ MECHANISMUS Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Zajištění závazků 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Předmět:Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková Anotace: Formou prezentace se žáci seznámí se základním rozdělením mzdy.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_1 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.11 Ročník1. ročník.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : květen.
Základy nabídky a poptávky TNH 1 – 3. seminář Pavel Seknička.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Měření výkonu ekonomiky 2. seminář – TNH 2
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obchod, trh Základy hospodaření.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
POPTáVkA po VÝROBNÍCH Faktorech
TNH 2 – 1. seminář Finanční trh a peníze
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Měnová soustava, měnová politika
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Chování spotřebitele: užitečnost, poptávka
PŘÍJMY – NEROVNOST, DISKRIMINACE, CHUDOBA
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Vznik pracovního poměru
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Ing. Veronika Dostálková MBA
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Inverzní funkce CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Ekonomická rovnováha Pokud může a dovede národní ekonomika vyrobit tolik, kolik sama spotřebuje, je v ekonomické rovnováze. Je zákonité, že ekonomika se.
Odměňování zaměstnanců
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Hospodářský cyklus VY_32_INOVACE_40_814
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Výnosy CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Ing. Veronika Dostálková MBA
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Název školy Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Finanční trh a peníze TNH 2 (S-5)
RISKUJ 2 EKONOMIKA. RISKUJ 2 EKONOMIKA INFLACE NEZAMĚSTNANOST HDP
Ing. Veronika Dostálková MBA
TRŽNÍ EKONOMIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zuzana Sýbková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Obchodní závazkové vztahy
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Družstvo CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základy Ekonomie pro adiktology část Prof. Martin Dlouhý
Zákony trhu. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Transkript prezentace:

CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, 500 03 Hradec Králové Nabídka a poptávka Hradec Králové Datum 20.9.2012

Tento učební materiál vznikl za podpory OPVK 1.5 Název školy CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Číslo projektu CZ 1.07/1.5.00/34.0314 Název projektu Moderní škola Číslo DUM CSA_OPVK15_164 Předmět Ekonomika Tematický celek Základy ekonomiky Název materiálu Nabídka a poptávka Autor Ing. Dagmar Nosálková Datum ověření, třída 9.10. 2012 Časová dotace 1 hodina Pomůcky Interaktivní tabule Vzdělávací cíl Seznámit studenty s pojmy nabídka a poptávka

Nabídka a poptávka Trh = místo, kde se setkává poptávka s nabídkou a utváří se cena zboží Poptávka ochota a schopnost spotřebitelů kupovat za určitou cenu určité množství zboží či služeb Nabídka - ochota a schopnost prodávajících nabízet za určitou cenu určité množství zboží

Nabídka a poptávka Zákon nabídky: Čím je cena určitého zboží nebo služby na trhu vyšší, tím více výrobců přichází na trh a chce prodat své zboží, nabídka roste. Je-li cena zboží nízká, výrobci nemají zájem prodávat své zboží, nabídka klesá

Nabídka a poptávka Členění nabídky: agregátní (celková) nabídka – suma všech uvažovaných resp. zamýšlených prodejů, se kterými výrobci přicházejí na trh individuální nabídka – nabídka jednoho výrobce dílčí nabídka – nabídka jediného druhu výrobku od různých výrobců

Nabídka a poptávka Graf nabídky

Nabídka a poptávka Faktory ovlivňující nabídku cena, náklady výroby a obchodu (dražší suroviny a energie, zvyšování mezd, snižování nákladů ……..) změna vnějších podmínek podnikání (organizace trhu, počasí pro zemědělce, daně) změny kapitálové výnosnosti

Nabídka a poptávka Zákon poptávky: Čím je cena určitého zboží nebo služby na trhu vyšší, tím méně spotřebitelů chce koupit zboží, poptávka klesá. Je-li cena zboží nízká, spotřebitelé mají zájem více nakupovat, poptávka stoupá.

Nabídka a poptávka Členění poptávky: agregátní (celková) poptávka – souhrn všech zamýšlených koupí na trhu dílčí (tržní) poptávka – poptávka po jednom výrobku různých výrobců individuální poptávka – poptávka jediného kupujícího, nebo poptávka po produkci jediného výrobce

Nabídka a poptávka Graf poptávky:

Nabídka a poptávka Faktory působící na poptávku: cena, demografické změny (změny v počtech a charakteristikách kupujících), změny velikosti důchodů (mzdy zaměstnanců, renta vlastníků půdy,zisky vlastníků kapitálu), změny v preferencích (zvyky, móda, změny potřeb), změny cen jiných zboží: substituty – jiné podobné zboží (např. jablka – hrušky) komplementy – jiné zboží, které doplňuje dané zboží (např. auto – benzín, CD přehrávač – CD nosiče

Nabídka a poptávka Použité zdroje: Klínský P., Münch O., Ekonomika pro obchodní akademie a ostatní střední školy, 1 díl.