Komunikační a prezentační dovednosti / C3

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 Komunikace a prezentace/ P3 Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Advertisements

1 Komunikace a prezentace/ C8 Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Komunikace a prezentace/ C4
Komunikační a prezentační dovednosti / C3
Komunikace a prezentace/ C7
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Komunikace Že si nerozumíme, je normální. Že si porozumíme, je zázrak. neznámý autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Psaní závěrečné práce Přednáška pro končící studenty.
PREZENTACE. INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE 2 Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Označení materiálu VY_32_INOVACE_14_02 Šablona III/2 Inovace a.
1 Copyright © Mercuri International 2001 PREZENTAČNÍ DOVEDNOSTI.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Moje představa o koordinované rehabilitaci Bc. Václav KRÁSA Předseda NRZP ČR.
RŮZNOST KANCELÁŘSKÝCH BALÍKŮ je řada za sebou následujících snímků (slidů) předváděných na PREZENTACE monitoru počítače plátně prostřednictvím dataprojektoru.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
1 Komentované prohlídky města Poskytovatel: Horácké muzeum a informační centrum Prohlídka města zahrnuje centrum Nového Města, dva historické sklepy a.
Motivace. Hodnocení. Pavla Kotyzová
Čas, kdy si musím vybrat, co dál…
Jak se UČIT K MATURITĚ? Motivace, koncentrace, paměť.
Grafická úprava prezentace
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Komunikační a prezentační dovednosti / C3
Josef Středula, předseda ČMKOS
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Doporučený vzor individuální prezentace
VYHODNOCENÍ PŘEDCHOZÍCH VÝZEV
Psychologie v obchodní činnosti firmy
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Pracovní porada Pracovní list.
Komunikační a prezentační dovednosti / C3
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Informatorium školy mateřské J. A. Komenský 3.část
Pracovní porada Pracovní list.
Komunikační a prezentační dovednosti / C1
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Ing.Lenka Bombera Piskačová
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_20_20_zdravý životní styl.
Interpersonální komunikace & asertivita
MINIMATURITY
Ekologie a ochrana přírody
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Občanská výchova a svět práce - 9. ročník Milan Šimek
Pravidla srozumitelnosti projevu a instruování
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Úloha vůdců, úloha vůdcovství
Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová
Digitální učební materiál
Prezentace a sebeprezentace
Zásady tvorby prezentace
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výběrové řízení z hlediska právního a psychologického
SLOH A KOMUNIKACE Projev, proslov.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Kontakt dětí v PP s původní rodinou
Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb
Cílové skupiny Studenti Farníci Rodiče Řeholníci Katolíci
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
ydewůd,ůwl registrační číslo projektu CZ /0.0/0.0/16_32/
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
NABÍDKA ŠKOLENÍ CE 2017 / 18 Q2.
Transkript prezentace:

Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ 2015-16

Jak začít s přípravou efektivního vystoupení Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Jak začít s přípravou efektivního vystoupení DOBRÁ PŘÍPRAVA = 90 % ÚSPĚCHU komu, proč, co, jak; POSTUP: příprava – struktura – přednes. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Příprava prezentace na začátku řeknu, o čem budu mluvit, na konci řeknu, o čem jsem mluvil; kontakt s posluchači - verbální a neverbální; řečnický projev - hlasitost, rychlost, zlozvyky, srozumitelnost; práce s pomůckami (zkontrolovat, přiměřené množství, nemluvit k pomůckám, ale k lidem). PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Obsah a struktura prezentace Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Obsah a struktura prezentace OBSAH hlavní a opěrné body; co bych mohl říci, co bych rád řekl, co musím říci; od obecného ke konkrétnímu; od jednoduchého k složitějšímu; od známého k neznámému. STRUKTURA úvod, hlavní část - jádro, závěr; struktura argumentace. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Kroky v přípravě prezentace Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Kroky v přípravě prezentace Cíle, účel; analýza posluchačů; čas a délka; obsah; struktura; metody a techniky; místo; pomůcky; nácvik; otázky. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Tréma Monotónní hlas a křečovitý projev je projevem trémy, je třeba se uvolnit. Jak překonat trému vím, o čem chci hovořit; budu dobře připraven předem; budu zhluboka dýchat; budu se mírně pohybovat; budu udržovat kontakt s posluchači; budu se nenápadně dotýkat těla pomocí dvou prstů; budu ovládat své neverbální chování; naučím se začátek a konec zpaměti. Malá tréma je prospěšná, má ji každý řečník. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

„Mám příležitost se něco naučit.“ Komunikační a prezentační dovednosti / C3 A především… …změním svoje myšlení od: „To se mi nepovede.“ k:  „Mám příležitost se něco naučit.“ PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Během prezentace Předcházejte ztrátě pozornosti. Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Během prezentace Předcházejte ztrátě pozornosti. Nezabývejte se nepodstatným. Používejte různé prostředky pro sdělování informací. Zaměřte se na posluchače – sledujte, zda je věc zajímá, zda mají s ní zkušenosti. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Při prezentaci kontrolujte Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Při prezentaci kontrolujte Gestikulace Dodržování časového plánu Pomlky a délka přestávek Rytmus a tón Práce s hlasem Pohyb Jazyk PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Klíčové prvky prezentace Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Klíčové prvky prezentace Je třeba: kontaktovat posluchače očima mít přátelský vzhled působit uvolněně a nic nepředstírat sílu hlasu přizpůsobit místnosti nemluvit příliš rychle vkládat přestávky a měnit tempo používat krátké věty správně dýchat vystříhat se doplňkových slov zvolit úroveň vyjadřování podle posluchačů zvládnout námitky a otázky používat VY formu důležité pasáže si připravit doslovně předvést efektní začátek a konec PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Jak prezentaci zvládnout? Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Jak prezentaci zvládnout? Myslete pozitivně, to vás přivede k přirozenému úsměvu. Čtěte neverbálně vysílaná poselství svých posluchačů. Soustřeďte na své posluchače, potom na sdělení, nakonec na sebe. Naučte se naslouchat i sám sobě. Uvědomujte si nejen co říkáte, ale i jak to říkáte. Mějte pod kontrolou svoje projevy neverbálního chování. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Jak vyprávět příběh Snažte se, aby: Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Jak vyprávět příběh Snažte se, aby: lidé v příběhu nebo příkladech měli jména (jako v pohádkách) aby bylo na konci poučení (jako v bajce) aby si posluchači příběh dotvořili sami (jejich představy a fantazie) Zkusíme to? PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Přínos pomůcek přitáhnout a udržovat pozornost, Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Přínos pomůcek Pomůcky mohou: přitáhnout a udržovat pozornost, pomáhat paměti přednášejícího i posluchačů, šetřit čas, znázorňovat vztahy a ilustrovat fakta, stimulovat a zpevňovat, pobavit a zaujmout, podporovat aktivní zapojení účastníků, pomoci dosahovat cíle. Typy pomůcek: vizuální, modely, hand-outy… PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Vizuální pomůcky krátce, jednoduše, přesně, názorně. Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Vizuální pomůcky Vizuální pomůcky musí být jasné a srozumitelné. Při sestavování vizuálních pomůcek se řiďte heslem: krátce, jednoduše, přesně, názorně. Používejte je s mírou. Dbejte, aby byly kvalitně zpracované. Vyhněte se detailům. Přemýšlejte o obsahu jednotlivých řádků. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Flip chart pište velkými a tlustými tiskacími písmeny; Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Flip chart pište velkými a tlustými tiskacími písmeny; zkontrolujte čitelnost z nejvzdálenějšího místa; pište jen hesla; používejte maximálně tři barvy na jedné stránce; pište obličejem k účastníkům; zaznamenávejte v průběhu klíčová hesla. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Prezentace v Power point Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Prezentace v Power point na jednom snímku jedna problematika; ideálně v šesti řádcích 36 slov; při obsáhlejším textu odkrývat postupně; maximálně tři barvy; ukazujte na stránku v počítači, ne na plátno; mluvte k publiku, ne k plátnu. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Zpětná vazba Umění kritizovat: Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Zpětná vazba Umění kritizovat: Nekritizujeme samoúčelně, kritizujeme chování či výkon, ne člověka, vyhneme se slovům vždycky, nikdy, nemožně. Základem kritiky je zpětná vazba: KDYŽ TY DĚLÁŠ TO, TAK JÁ SE CÍTÍM TAKTO. Při poskytování nebo vyžadování zpětné vazby je nezbytná pozitivní a přínosná atmosféra. Cílem je, aby všichni účastníci pochopili, co lze zlepšit. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Podávání zpětné vazby Cílem jsou změny, ne hodnocení samotné. Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Podávání zpětné vazby  Zpětná vazba musí být přijatelná. Cílem jsou změny, ne hodnocení samotné. Zeptejte se vždy nejdříve, jak příjemce vidí sám svůj výkon nebo chování. Soustřeďuje se spíše na chování nebo výkon než osobu. Musí být přesná, vychází z pozorování, ne domněnek. Hovoří se o konkrétních detailech, nikoliv obecně. Zpětnou vazbu musí příjemce zvládnout. Musí být dobře načasovaná. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Přijímání zpětné vazby Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Přijímání zpětné vazby Buďte pozitivní vůči tomu, kdo zpětnou vazbu poskytuje. Naslouchejte zpětné vazbě a ujasňujte se, že správně rozumíte. Ptejte se na další detaily. Zkontrolujte si zpětnou vazbu u ostatních. Rozhodněte se, jak zpětnou vazbu využijete. Poděkujte za zpětnou vazbu. Úkolem zpětné vazby je posilovat a motivovat a vést kupředu. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Seminární úkol č. 2 – podmínka k získání zápočtu Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Seminární úkol č. 2 – podmínka k získání zápočtu Připravte seriózní profesionální prezentaci na téma: JÁ Kdo jsem, co je na mně zajímavého, co umím, čím se zabývám, co chci ostatním říci, … Délka 2 minuty. Bez prezentace v počítači. Zpětnou vazbu provede další student, který bude na řadě. Dodržujte pravidla přípravy. Definujte cíl. Připravte si strukturu. Použijte pomůcky. Proveďte doma hlasitý nácvik. Čas nelze překročit! Kontrolujte neverbální projevy. V žádném případě se celý text neučte zpaměti!

ve 47. týdnu, 18. 11. 2015, ve středu, A 10:00 hod, B 12:00 hod Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Seminární úkol Realizace na základě zápisu do skupiny, podle abecedy, učebna 217. Podmínka k získání klasifikovaného zápočtu. ve 47. týdnu, 18. 11. 2015, ve středu, A 10:00 hod, B 12:00 hod ve 48. týdnu, 25. 11. 2015, ve středu, C 10:00 hod, D 12:00 hod PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Literatura Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Booher, D. Komunikujte s jistotou. Computer Press 1999. ISBN 80-7226-156-8. De Vito, J. A. Základy mezilidské komunikace. Grada Publishing 2002. ISBN 80-7169-988-8. Kabátek, A., Lošťáková, O. Obchodní a manažerská prezentace. Grada Publishing 2010. ISBN 978-80-247-3344-9. Kohout, J. Rétorika. Management Press 1995. ISBN 80-85603-92-6. Langer, A. Úspěch veřejné promluvy. Fortuna 1993. ISBN 80-7168-063-X. Lewis, D. Tajná řeč těla. Victoria Publishing 1995. ISBN 80-85605-49-X. Maříková, M. Rétorika. Professional Publishing 2000. ISBN 80-86419-03-7. Mikuláštík, M. Interpersonální komunikace. UTB 2001. ISBN 80-7318-047-2. Pease, A. Řeč těla. Portál 2001. ISBN 80-7178-582-2. Tegze, O. Neverbální komunikace. Computer Press 2003. ISBN 80-251-0183-5. Termann, S. Umění přesvědčit a vyjednat. Grada Publishing 2002. ISBN 80-88978-10-6. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova