Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Komunikační a prezentační dovednosti / C1

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Komunikační a prezentační dovednosti / C1"— Transkript prezentace:

1 Komunikační a prezentační dovednosti / C1
Verbální komunikace Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ

2 Komunikační a prezentační dovednosti / C1
Cíl a účel kurzu Cíl: Na základě získaných informací a procvičení komunikačních a prezentačních dovedností účastníci kurzu: Seznámí se se zásadami srozumitelné komunikace. Procvičí verbální dovednosti. Pochopí principy neverbálního chování. Uvědomí si význam individuálního přístupu ke komunikačnímu partnerovi. Naučí se připravit efektivní prezentaci. Sestaví projekt svého image. Uvědomí si přednosti asertivního chování. Účel: Podpora komunikačních dovedností prospěšných v profesním i osobním životě. Snížení stresujících faktorů, vyplývajících z nevhodné komunikace. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D.,

3 Témata kurzu Verbální komunikace.
Komunikační a prezentační dovednosti / C1 Témata kurzu Verbální komunikace. Přizpůsobování. Komunikační styly. Image. Řeč těla. Prezentační dovednosti – příprava efektivní (nikoliv efektní) komunikace. Příprava Dne otevřených dveří – kreativita, prezentace výstupů, rozhodování na základě kritérií. Seminární úkol – profesionální prezentace. Asertivita. Kniha - prezentace. Témata budou většinou procvičována ve skupinách. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D.,

4 Uvedený čas = začátek práce, nikoliv příchod.
Komunikační a prezentační dovednosti / C1 Organizace kurzu Cvičení ve skupinách: A pondělí lichý hod - U44 217 B pondělí lichý hod - U44 217 C pondělí sudý hod - U44 217 D pondělí sudý hod - U44 217 Uvedený čas = začátek práce, nikoliv příchod. Ukončení kurzu: klasifikovaný zápočet = dva seminární úkoly + písemný test, min. 60 % Požadavky na studenta: dochvilnost, aktivita při plnění týmových i individuálních úkolů, seminární úkoly – profesionální prezentace na dané téma + recenze knihy účast min. 4x, ADAPT se nepočítá, při účasti 3x bude navíc pokutový seminární úkol, méně nelze uznat, v případě vážného důvodu lze po dohodě navštívit dané téma jiný týden. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D.,

5 Literatura k tématu Komunikační a prezentační dovednosti / C1
Bělohlávková, V.: Jak porozumět řeči těla, Computer Press ISBN Čakrt, M.: Konflikty v řízení a řízení konfliktů, Management Press ISBN De Vito, J. A.: Základy mezilidské komunikace, Grada Publishing ISBN Hierhold, E.: Rétorika a prezentace, Grada Publishing ISBN Kabátek A., Lošťáková, O.: Obchodní a manažerská prezentace, Grada Publishing ISBN:   Mikuláštík, M.: Interpersonální komunikace, UTB ISBN Nevolová, M.: Přestaň prezentovat, začni vyprávět, Grada Publishing ISBN Pease, A.: Řeč těla, Portál ISBN:    Praško J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu, Grada ISBN:    Praško, J., Prašková, H.: Proti stresu krok za krokem, Grada ISBN Šimurka, D. a kol.: Mluvte jako mluvčí, Tribun ISBN Tegze, O.: Neverbální komunikace, Computer Press ISBN X. Termann, S.: Umění přesvědčit a vyjednat, Grada Publishing ISBN Vysekalová, J., Voříšek, K.: Jak být přesvědčivý a neztratit se v davu, Grada Publishing ISBN

6 Deset mylných názorů o komunikaci
Komunikační a prezentační dovednosti / C1 Deset mylných názorů o komunikaci JE MOŽNÉ NEKOMUNIKOVAT MLUVÍME SPOLU JEN SLOVY SLOVA A MIMOSLOVNÍ SDĚLENÍ JSOU TÍM NEJDŮLEŽITĚJŠÍM SLOVY SDĚLUJEME JEN HOLÁ FAKTA NA TOM, JAK TO ŘEKNEME, NEZÁLEŽÍ UMĚNÍ MLUVIT JE VŠEMOCNÉ MUSÍME SI ROZUMĚT, KDYŽ SPOLU MLUVÍME ČESKY DRUZÍ SLYŠÍ PŘESNĚ TO, CO ŘÍKÁM VĚTA PŘESNĚ VYJADŘUJE TO, CO SI MYSLÍM SLOVA JSOU JEN SLOVA - VZDUCH PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D,

7 Jak sdělujeme I když člověk právě nic neříká, vysílá určité informace.
Komunikační a prezentační dovednosti / C1 Jak sdělujeme I když člověk právě nic neříká, vysílá určité informace. Při přímém kontaktu dochází mezi lidmi k výměně informací nejen prostřednictvím slova mluveného, ale i projevy těla. Tyto mimoslovní projevy komunikace nazýváme souhrnně komunikací neverbální. Některé prameny uvádějí podíl neverbální komunikace až 67 %, tzn., že z celkového množství informací toto množství informací vnímáme z mimoslovního projevu našeho partnera. Pravděpodobně nejznámější výzkum A. Mehrabiana hovoří o  57 % podílu neverbální komunikace a  43 % podílu komunikace verbální (pouhých 7% informací vnímáme z obsahu slov a zbývajících 36 % informací připadá na tón řeči, intonaci, sílu a zbarvení hlasu). PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D,

8 Komunikační sdělení obsahuje
Komunikační a prezentační dovednosti / C1 Komunikační sdělení obsahuje Výzkum A. Mehrabiana 8 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, 8

9 Co lidé sdělují Komunikační a prezentační dovednosti / C1 Co si myslí
Fakta – údaj o něčem Myšlenky – vztahy mezi fakty Co si myslí o sobě – jak se cení, za koho se považuje Co si myslí o nás – jak nás cení, za koho nás považuje Co si myslí o našem vztahu – jsme si blízko, rozumíme si nebo nezájem, nepřátelství … Co cítí Své emoce – vyjádřené neverbálně Postoje – jsem pro nebo proti Názory Přesvědčení Co chtějí To je někdy sděleno zašifrovaně, málokdy jasně PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D.,

10 Co dělá řeč srozumitelnou
Komunikační a prezentační dovednosti / C1 Co dělá řeč srozumitelnou jednoduchost - jasně se vyjadřovat - srozumitelné výrazy, názornost podání, vysvětlení neznámých slov, dodržování pravidel o dělání přestávek a pauz v řeči, správné kladení větného důrazu, krátkost projevu přehlednost sdělení - zdůrazňovat, co je podstatné, ohlášení toho, co bude, rozčlenění podle jednotlivých témat, logická vazba slovního projevu, navazování nového na to, co už bylo řečeno, shrnutí nejpodstatnějších věcí výstižnost - volba nejvhodnějších slov, hovoření k věci, soustředění se na podstatné a vynechávání nepodstatného podnětnost - používání příkladů, vyhýbání se neosobnímu způsobu řeči, používání modelů, příměrů a podobenství PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D,

11 Vyvarujte se při rozhovoru:
Komunikační a prezentační dovednosti / C1 Vyvarujte se při rozhovoru: mluvit nesrozumitelně, monotónně, únavně a dlouho, stále opakovat totéž, nepřinášet nové informace, používat fráze a klišé, hovořit namyšleně, vnášet do hovoru napětí, mluvit příliš rychle nebo pomalu, plést páté přes deváté, nepustit druhého ke slovu, mluvit v dlouhých blocích, skákat do řeči, zachovávat při hovoru kamennou tvář nebo dívat se při hovoru jinam. Vyhýbejte se slůvku JÁ, používejte slova VY, argumentujte užitkem pro posluchače, používejte co nejméně cizích slov a nepoužívejte silných slov. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D,

12 To, co říkáte, často vede k úspěchu méně než jak to říkáte.
Komunikační a prezentační dovednosti / C1 Ještě jednou… Vztahy mezi lidmi se vytvářejí na základě verbální a neverbální komunikace. To, co říkáte, často vede k úspěchu méně než jak to říkáte. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D,


Stáhnout ppt "Komunikační a prezentační dovednosti / C1"

Podobné prezentace


Reklamy Google