Marketingový výzkum v určité vybrané firmě Obhajoba Bakalářské práce Lucie Chrástecká Červen 2016
Motivace a důvody k řešení daného problému Osobní rozvoj Pocitové rozhodování Slevy Zákaznická spokojenost Atraktivní oblast Vysoká konkurence Služby Věrnostní program
Cíl práce Teorie Praxe Metody mkt výzkumu Statistické analýzy Hypotézy „Cílem bakalářské práce je provést aplikaci marketingového výzkumu u vybrané firmy, zaměřenou na příslušnou speciální oblast a zpracovat závěrečnou zprávu hodnotící dosažené výsledky.“ Teorie Metody mkt výzkumu Statistické analýzy Praxe Hypotézy Zákaznická zkušenost
Použité metody Dotazníkové šetření Analýza dat Vyhodnocení Převažují kvantitativní data, pro možnost statistického vyhodnocení jsou zahrnuta i kvalitativní data Otázky otevřené, polouzavřené, uzavřené, škálování Analýza dat Grafy Kontingeční tabulky Statistické testy Vyhodnocení Návrh opatření a doporučení s cílem zlepšení ekonomické situace hotelu a zaměření na CSI
Hypotézy H1:Zachování kuchyně je pro spokojenost hostů nutná. H2: Zákazníci, kteří využili akčních nabídek slevových portálů, by za plnou cenu nepřijeli. H3: Zákazníci volí ubytování v hotelu z důvodu okolí vhodného pro turistiku a odpočinek. H4: Zákazníci by využili nabídku balíčků služeb (wellness, jízda na koni…) H5: V zimním období nemají zákazníci o ubytování zájem, proto je vhodné hotel během zimy neprovozovat.
Doporučení Member get member Konec slev Polopenze Ochota platit ceníkové sazby 74 % zákazníků je ochotno přijet bez slevy 58 % zákazníků bylo ubytováno se slevou Tržba v případě slevového pobytu klesá o 53 % Member get member Doporučení byl 2. nejčastější důvod návštěvy Program je jednoduše realizovatelný a řiditelný Pozitivní dopad na zákaznickou zkušenost Polopenze Provoz restaurace je nutnost; 64 % hostů by bez ní hotel nenavštívilo 51 % hostů zájem o polopenzi Efektivní řízení zásob a směn
Shrnutí Cíl práce byl splněn Na základě vyhodnocení dotazníkového šetření byly v úvodu položené otázky a formulované hypotézy jednoznačně zodpovězeny Byla navržena opatření vedoucí ke snížení provozních nákladů, zvýšení tržeb a tím zlepšení ekonomické situace hotelu Navržená opatření se zároveň zaměřují na maximalizaci zákaznické spokojenosti a získání stálých a loajálních zákazníků