Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen v maloobchodě
Advertisements

Náklady VY_32_INOVACE_ při výrobě, obchodování, dopravě apod. dochází k spotřebě či opotřebení výrobních faktorů - pokud tuto spotřebu či opotřebení.
ŘÍZENÍ MALOOBCHODU A VELKOOBCHODU
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_210.
DISTRIBUCE.
Velkoobchodní sklady se spotřebním zbožím
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Ekonomická stránka činnosti podniku Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných.
VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD.
ZÁSOBOVÁNÍ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví a.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK II.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
DISTRIBUCE.
VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Zpracoval Ing. Jan Weiser Velkoobchod. Osnova výkladu Význam, funkce a úkoly velkoobchodu. Rozd ě lení velkoobchodních sklad ů podle vybraných hledisek.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
Majetek podniku. oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) dlouhodobý.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Význam a funkce obchodu Zpracoval Ing. Jan Weiser.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Zásobování prodejny Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu 1.Požadavky na zásobování prodejen 2.Dodavatele 3.Dodavatelsko-odběratelské vztahy 4.Rozdělení.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Pracovní doba a doba odpočinku, provozní doba
Autor: Ing. Sikorová Renata
Autor: Ing. Sikorová Renata
Charakteristika a význam obchodního provozu, činitelé OP.
Obchod a význam obchodu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO operace – skladování, expedice
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
VY_32_INOVACE_Sikorová_ Ostatní evidence
VY_32_INOVACE_Sikorová_ Inventarizace
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Autor: Ing. Sikorová Renata
VY_32_INOVACE_Sikorová_ Systém komplexní mechanizace
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
VY_32_INOVACE_Sikorová Prodej zboží – vlastní prodej zboží
Velkoobchod, maloobchod
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Ing. Sikorová Renata
Funkce organizace Formulace funkcí organizace
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Distribuční politika klíčová slova
Velkoobchod. Velkoobchod Velkoobchod nakupuje od výrobců a prodává firmám a maloobchodům není určen pro konečné spotřebitele přebírá některé funkce.
VY_32_INOVACE_Sikorová_ Evidence peněžních prostředků a obalů
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
VY_32_INOVACE_Sikorová_
Chladící a mrazící zařízení, zařízení pro měření množství zboží
Autor: Ing. Sikorová Renata
Hygienické zásady v prodejnách, osobní hygiena
Vnitřní úprava a prostorové členění prodejny
Organizace práce na prodejně
VY_32_INOVACE_Sikorová_
Transkript prezentace:

Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_ 09-3-01-Význam a funkce VO, členění VO z hlediska sortimentu Autor: Ing. Sikorová Renata Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/34.0195 – Individualizace a inovace výuky

Anotace Žáci se seznámí s: významem velkoobchodu; funkcí velkoobchodu; členěním velkoobchodu dle sortimentu.

Význam velkoobchodu VO je zprostředkujícím článkem mezi výrobou a maloobchodem; může být samostatnou organizací výrobního podniku nebo obchodní společnosti; zboží nakupuje od výrobce a prodává maloobchodu; plní řadu funkcí, které závisí na postavení VO ve sféře oběhu zboží.

Funkce velkoobchodu (VO) přetváří sortiment výrobní na sortiment obchodní; překonává časový nesoulad mezi výrobou a spotřebou; vytváří zásoby v rozsahu nutném k plynulému zásobování; přebírá riziko spojené s nákupem, dopravou a skladování; podílí se na reklamě a podporách prodeje.

Funkce VO zboží kompletuje, upravuje a balí podle objednávek odběratele; některé VO zajišťují dopravu zboží do MO; kontroluje jakost zboží a přebírá odpovědnost za jakost; poskytuje výrobcům informace týkající se poptávky, MO informuje o technických novinkách a nových výrobcích.

Výkon skladu představuje průtok zboží měřený na úrovni expedice (kolik zboží se prodá); vyjadřuje se v jednotkách množství, v hmotnostních jednotkách nebo finančním vyjádření; běžně se výkon skladu uvádí za jeden rok (měsíc nebo den).

Kapacita skladu je schopnost pojmout určité množství zboží; vyjadřuje se v jednotkách množství (tuny, ks, počet párů obuvi) v objemu v metrech krychlových nebo ve finančním vyjádření.

Členění VO podniků z hlediska sortimentu Sortimentní – zaměřují se na nabídku zboží jednoho sortimentu v celé hloubce a šířce, např. sportovní potřeby, hračky. Specializované – nabízí se velice úzký sortiment, např. káva, koření, víno. Univerzální – nabízí zboží potravinářské i nepotravinářské v širokém sortimentu obchodním domům, nákupním střediskům, supermarketům. Některé plní funkce distribuční základny pro prodejny téhož podniku.

POUŽITÁ LITERATURA KAPLOVÁ, Františka. Obchodní provoz pro střední odborná učiliště: obor prodavač. 1. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2001, 147 s. ISBN 80-718-2131-4.