VY_32_INOVACE_03_STRIDANI_ROCNICH_OBDOBI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TRVÁNÍ DNE A NOCI.
Advertisements

Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
1 st Class Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Slunce, Země, Střídání dne a noci, ročních období
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_VZORY_PODSTATNYCH_JMEN_RODU_MUZSKEHO
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_KRUH_A_KRUZNICE Název materiálu:
Odraz světla na rovinném zrcadle
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dostálová Název: EU_32_DOS_PR45_011 Téma: Přírodověda 4. a.
Sada 1 MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_CAS_A_JEHO_MERENI Název materiálu:
Základní škola Lednice Břeclavská 510
VY_32_INOVACE_07_PŘÍRODOVĚDA 5
Jak vypadá blízký vesmír
Pohyby Země VIDEO Země vykonává 2 základní pohyby:
2. POHYBY ZEMĚ A JEJICH DŮSLEDKY
Pohyby Země.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_MERENI_OBJEMU_TELES Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_BAROKNI_UMENI Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Člověk a příroda
Pohyby Země VIDEO Země vykonává 2 základní pohyby:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_FAZE_MESICE Název materiálu:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_14_IMPRESIONISMUS Název materiálu:
Název školy: Speciálnízákladníškola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_04_IV_Z6_pohyby_země.
TRVÁNÍ DNE A NOCI Jak to vlastně funguje ?.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DRUHY_CAR Název materiálu: Druhy čar
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_NPZ_ZAKON_SETRVACNOSTI
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_CAS_A_JEHO_MERENI Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
VY_32_INOVACE_17_32_PODNEBNÉ PÁSY
ORIENTACE V ČASE VY_32_INOVACE_1C_08 Číslo projektu: CZ /1. 5
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_02_SLOVESNE_CASY Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_20_REC_PRIMA_A_NEPRIMA Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_GOTICKE_UMENI Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_PRIDAVNA_JMENA Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_TRIDENI_OVOCE Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
Čas Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s pohyby Země, počítáním času a časovými pásmy.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_CERTOVSKE_RYMOVANI Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_NAKLONENA_ROVINA Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_METAFORA_A_METONYMIE Název materiálu:
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_ZEMĚPIS
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
4. Pohyby Země Planeta Země se pohybuje obrovskou rychlostí, kterou lidé vůbec nevnímají.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_STAVBA_TELA_ZVIRAT Název materiálu:
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Proč se střídají roční období
4. Pohyby Země stream Planeta Země se pohybuje obrovskou rychlostí, kterou lidé vůbec nevnímají.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_GEOMETRICKA_TELESA Název materiálu:
Žákovské práce ZŠ ŠVERMOVA.
4. b I Hraniční dny 21. března: jarní rovnodennost
11 Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_KROUZKOVCI Název materiálu:
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
PLANETA ZEMĚ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_TROJUHELNIKOVA_NEROVNOST
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_03_STRIDANI_ROCNICH_OBDOBI Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_STRIDANI_ROCNICH_OBDOBI Název materiálu: Střídání ročních období Předmět: Člověk a jeho svět Ročník: 5. Časová dotace: 45 min. Datum ověření: 24. 1. 2012 Jméno autora: Mgr. Vladislav Rusín Klíčová slova: Střídání ročních období, pohyby země, sklon zemské osy Výchovné a vzdělávací cíle: Žák umí vysvětlit souvislosti mezi pohyby země a střídání ročních období Rozvíjené klíčové kompetence: Kompetence k učení Kompetence k řešení problémů Anotace, metodický list: Prostřednictvím interaktivního znázornění žáci získají základní informace o příčinách střídání ročních období Použité zdroje: Vlastní text http://mfweb.wz.cz/astronomie/84.htm http://www.volny.cz/richnovotny/skripta06.htm Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace

Střídání ročních období Zpracoval : Mgr. Vladislav Rusín

Zeměkoule se otáčí kolem své osy. Zemská osa je nakloněná a nemění svůj směr. Proto se při oběhu kolem Slunce Země střídavě přiklání ke Slunci svou severní a jižní polokoulí.

Na zemský povrch proto dopadají sluneční paprsky pod různým úhlem a různě dlouhou dobu. Proto se během roku mění délka světla a tmy(den a noc). Také proto se pouze v mírném pásu střídají 4 roční období – jaro, léto, podzim, zima. Oblasti kolem rovníku – tropického pásu jsou nejteplejší. Dopadá zde během roku nejvíce slunečního záření. V polárních oblastech severního a jižního pólu je to opačně. Dopadá sem během roku nejméně slunečního záření. Celý rok je tu sníh a led.

Planeta Země vykonává ………………………..…….. . ……………….. . DOPLŇ VĚTY Planeta Země vykonává ………………………..…….. . ……………….. . Otáčí se kolem ……………..… a …………………….. ………… . Otáčení Země kolem osy způsobuje …………………. …..……………… . Obíhání Země kolem Slunce a sklon osy způsobuje …………………………………………………………… ………... v mírném pásu.

21. března - …………………………………………. 21. červen - …………………………………………. 23. září - …………………………………………. 21. prosinec - ………………………………………... Vyber a doplň správná označení. zimní slunovrat, letní slunovrat, jarní rovnodennost, podzimní rovnodennost, Přemýšlejte ! Co by se stalo , kdyby se Země přestala otáčet kolem své osy a obíhat kolem Slunce? ………………………………………………...................................

Planeta Země vykonává ……dva základní pohyby…….. . DOPLŇ VĚTY Planeta Země vykonává ……dva základní pohyby…….. . Otáčí se kolem …své osy….. a …obíhá kolem Slunce.. . Otáčení země kolem osy způsobuje …střídání dne a noci…. . Obíhání Země kolem Slunce a sklon osy způsobuje ……střídání čtyř ročních období (jaro, léto, podzim, zima)…... v mírném pásu.

21. března - … jarní rovnodennost ………. 21. červen - … letní slunovrat ……………. 23. září - … podzimní rovnodennost ……………. 21. prosinec - … zimní slunovrat ………... Vyber a doplň správná označení. zimní slunovrat, letní slunovrat, jarní rovnodennost, podzimní rovnodennost, Přemýšlejte ! Co by se stalo , kdyby se Země přestala otáčet kolem své osy a obíhat kolem Slunce? ………………………………………………...................................