DĚJEPIS Ikonografie gotické architektury

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu Přednáška č. 4 AR 2014/2015.
Ochrana urbanistických a architektonických hodnot zástavby poznatky veřejného ochránce práv Kancelář veřejného ochránce práv JUDr. Marek Hanák, JUDr. Jana.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
AnotacePrezentace pro 5. třídu ZŠ speciální k procvičení čtení s porozuměním a k rozvoji vlastivědných vědomostí o bydlení dříve a dnes. Je určeno pro.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
PRAHA. Praha je hlavní město České republiky. 14 největší město v EU. Leží na severu od středu Čech na řece Vltavě. Rozkládá se na 496km 2, a má
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_13_Česká.
Německý jazyk Vánoce Online diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium F. X. Šaldy, Liberec Vyučující: Mgr. Renata Šípová Expert: Mgr. Jana.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Ostrava. Ostrava je město na rozhraní Slezska a Moravy na severovýchodě České republiky, poblíž hranic s Polskem.
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Středověká Praha Výukový program Štainerová Radka Vychovatelství 2. ročník.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
Co dnes uslyšíte? Užití fotogrammetrie Konstruktivní fotogrammetrie Vodorovný snímek Prvky vnitřní orientace vodorovného snímku Rekonstrukce snímku z dostupných.
Místní části Veselí nad Moravou - Veselí nad Moravou vlajka znak
Jsou venkovské školy horší než městské?
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Dějiny ČR – gotický sloh
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek
Člověk a vývoj civilizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky
Výrobní faktory v organizaci
MATEMATIKA a VÚP RNDr. Eva Zelendová
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola Čelákovice
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Romantismus VY_32_INOVACE_46_934
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Regionální dějiny Památky Uherského Brodu.
Náměty pro činnost Národního fóra
Cíle Pardubického kraje v oblasti cestovního ruchu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
OCHRANA PAMÁTEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Dějiny umění Gotické památky v Praze 2.
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_06
POMOCNÉ VĚDY HISTORICKÉ
Zámek Peleš.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Porovnání vlastností vodíku a kyslíku
PŘÍRODNÍ ZDROJE ČR – NEROSTNÉ SUROVINY
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
DĚJEPIS Únor 1948 Gymnázium Hodonín Vyučující: Mgr. Andrea Baumannová
ARCHITEKTURA ZA VLÁDY PERIKLA
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_GOTICKE_UMENI Název materiálu:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh _I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
PROSTĚJOV Statutární město 44 tisíc obyvatel 225 m. nad mořem.
Manufaktury a první stroje
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Strategické řízení a plánování ve školách
Svitavské památky – sochařství
Francouzské revoluce a passé composé
Základní Listina Projekt: „Aktualizace procesu komunitního plánování sociálních služeb v ORP Šternberk“, reg. číslo CZ /0.0/0.0/16_063/
Didaktika přírodopisu
Vzdělávací program pro širší vedení škol
EU – „Učíme se ze života pro život“
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Estetická výchova Jak rozvíjet estetické vnímání světa u dětí předškolního věku. Propojení hry a umění estetického vnímání, hledání významů uměleckých.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání (MAP II) v kutnohorském regionu realizuje MAS Lípa pro venkov z.s. (leden.
Transkript prezentace:

DĚJEPIS Ikonografie gotické architektury Online diskuse k virtuální hospitaci – 30. 3. 2011 Akademické gymnázium, škola hl. m. Praha Vyučující: Mgr. Lubomír Tanzmann Expert: PhDr. Dagmar Hudecová Titulní strana prezentace.

Cíl: Na konci hodiny žáci budou umět popsat kulturně-historické souvislosti vzniku gotického stylu, dovedou vyjmenovat a rozpoznat jeho typické prvky zejména v sakrální architektuře a budou znát významné gotické památky Čech a Moravy. Hodina rozvíjí vizuální gramotnost (analýza obrazů a interpretace symbolů).

Cíl: Na konci hodiny žáci budou umět popsat kulturně-historické souvislosti vzniku gotického stylu, dovedou vyjmenovat a rozpoznat jeho typické prvky zejména v sakrální architektuře a budou znát významné gotické památky Čech a Moravy. Hodina rozvíjí vizuální gramotnost (analýza obrazů a interpretace symbolů). Cílem hodiny bylo, aby žáci byli schopni interpretovat gotické stavby Karla IV. jako estetické počiny, ale i zdroje informací o době.

Cíl: Žák pochopí gotickou výzdobu jako prostředek komunikace. Žák pochopí význam gotické výzdoby jako prostředku reprezentace moci panovníka.

Cíl: Žák pochopí gotickou výzdobu jako prostředek komunikace. Žák pochopí význam gotické výzdoby jako prostředku reprezentace moci panovníka. Závěr: Formuluj slovně sdělení, které podává výzdoba Staroměstské mostecké brány.

Dosáhli jste svého cíle? Chcete cíl změnit? 1. Rozhodnutí Jaký je váš cíl? 2. Plán činnosti Jak nejlépe cíle dosáhnete? 4. Vyhodnocení činnosti Dosáhli jste svého cíle? Chcete cíl změnit? 3. Činnost Uskutečnění plánu Petty, G.: Moderní vyučování, Praha, Portál 1996, s. 299