DĚJEPIS Ikonografie gotické architektury Online diskuse k virtuální hospitaci – 30. 3. 2011 Akademické gymnázium, škola hl. m. Praha Vyučující: Mgr. Lubomír Tanzmann Expert: PhDr. Dagmar Hudecová Titulní strana prezentace.
Cíl: Na konci hodiny žáci budou umět popsat kulturně-historické souvislosti vzniku gotického stylu, dovedou vyjmenovat a rozpoznat jeho typické prvky zejména v sakrální architektuře a budou znát významné gotické památky Čech a Moravy. Hodina rozvíjí vizuální gramotnost (analýza obrazů a interpretace symbolů).
Cíl: Na konci hodiny žáci budou umět popsat kulturně-historické souvislosti vzniku gotického stylu, dovedou vyjmenovat a rozpoznat jeho typické prvky zejména v sakrální architektuře a budou znát významné gotické památky Čech a Moravy. Hodina rozvíjí vizuální gramotnost (analýza obrazů a interpretace symbolů). Cílem hodiny bylo, aby žáci byli schopni interpretovat gotické stavby Karla IV. jako estetické počiny, ale i zdroje informací o době.
Cíl: Žák pochopí gotickou výzdobu jako prostředek komunikace. Žák pochopí význam gotické výzdoby jako prostředku reprezentace moci panovníka.
Cíl: Žák pochopí gotickou výzdobu jako prostředek komunikace. Žák pochopí význam gotické výzdoby jako prostředku reprezentace moci panovníka. Závěr: Formuluj slovně sdělení, které podává výzdoba Staroměstské mostecké brány.
Dosáhli jste svého cíle? Chcete cíl změnit? 1. Rozhodnutí Jaký je váš cíl? 2. Plán činnosti Jak nejlépe cíle dosáhnete? 4. Vyhodnocení činnosti Dosáhli jste svého cíle? Chcete cíl změnit? 3. Činnost Uskutečnění plánu Petty, G.: Moderní vyučování, Praha, Portál 1996, s. 299