VY_32_INOVACE_2C_19_ZIVOTOPIS Životopis dubna 2012

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_03_OBECNÉ_VÝKLADY_O_.
Advertisements

Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_01 TÉMA: ČESKÝ JAZYK.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.1.7 Mnohovýznamová slova Název sady: Český jazyk a literatura 3.
Hudební písňová forma Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_04_HUDEBNÍ PÍSŇOVÁ FORMA.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.8 druhy vět podle postoje mluvčího Název sady: Český jazyk 7.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
PowerPoint 2010 Tvorba jednoduché prezentace (nový snímek, návrh snímku, pozadí)
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Vypravování 3 Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo projektu:
ŽIVOTOPIS Životopis či také Curriculum vitae je strukturovaný a přehledný popis získaných pracovních a akademických zkušenosti. Obsahuje základní osobní.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Slova neohebná Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Základní větné členy Název sady: Český jazyk 6. ročník.
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Slohová cvičení Administrativní útvary Zpracujte pozvánku na školní akademii, ples, sportovní den… Nezapomeňte na uvedení pořádající organizace, názvu.
Věty o shodnosti trojúhelníků
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
Stavební výkresy CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_OK_TP_01
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_15_M6_Hanak TÉMA: Úhel
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Název prezentace (DUMu)
Číselné množiny - přehled
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ÚŘEDNÍ PÍSEMNOSTI ŽIVOTOPIS DOPIS
Podstatná jména Bc. K. Matějková.
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_02
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Sloupkový diagram Tematická oblast
8. ročník Mgr. Eva Sýkorová
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Znáš dobře mluvnici? Hodnocení testu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie
Podstatná jména pomnožná hromadná a látková
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Jak napsat CV a MD?
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Části obchodního dopisu, osnova
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
SLOH A KOMUNIKACE Projev, proslov.
Vy_32_INOVACE_66_Číslovky
Tepelné motory Motory s vnějším spalováním parní stroj parní turbína
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
PSANÍ ÚŘEDNÍHO DOPISU KROK ZA KROKEM
SLOH ‒ úvaha.
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_2C_19_ZIVOTOPIS Životopis 7. 3. dubna 2012 Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_2C_19_ZIVOTOPIS Životopis 7. 3. dubna 2012   Životopis – co je to? Jaké náležitosti obsahuje. K jakému účelu slouží. Druhy životopisu. Výklad a seznámení s životopisem. Tvorba životopisu.

Setkali jste se někdy s výrazem Nápovědu najdete na dalším snímku. CURRICULUM VITAE? Nápovědu najdete na dalším snímku.

Co je curriculum vitae? Správně doplňte… Která podstatná jména mají pouze tvar množného čísla, ale označují jednotné číslo? _ _ _ _ _ _ _ _ Jak se nazývá útvar popisného slohu? _ _ _ _ _ Jaký sloh. útvar označuje děj, příběh? _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Jak pojmenováváme slova stejného nebo podobného významu? _ _ _ _ _ _ _ _ Na jaké útvary je členěn text? _ _ _ _ _ _ _ _ Jak označujeme slova opačného významu? _ _ _ _ _ _ _ _ Výrazy „pilný jako včela“ je? _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Co má každý text hned v úvodu? _ _ _ _ _ _ Jak říkáme heslovitému vyjádření textu, který má zpravidla 3 základy body? _ _ _ _ _ _

ŽIVOTOPIS = CURRICULUM VITAE slouží jako doklad k žádosti o zaměstnání stručně a výstižně zachycuje základní údaje a nejdůležitější skutečnosti o dané osobě obsahuje výhradně pravdivé informace zpravidla ho píšeme sami o sobě

POZORNĚ SE PODÍVEJTE SE NA NÁSLEDUJÍCÍ ODKAZY S ŽIVOTOPISY: http://www.nazkusenou.cz/zivotopis-vzor-a170.html B) http://www.nazkusenou.cz/klasicky-zivotopis- a337.html

A) ŽIVOTOPIS STRUKTUROVANÝ JAKÝ JE V NICH ROZDÍL? A) ŽIVOTOPIS STRUKTUROVANÝ psaný v bodech efektivnější, přehlednější B) ŽIVOTOPIS KLASICKÝ psaný ve větách méně přehledný

JAKÉ VÝHODY MÁ ŽIVOTOPIS STRUKTUROVANÝ? PROČ JE VÍCE POUŽÍVANĚJŠÍ? ZAPŘEMÝŠLEJTE: JAKÉ VÝHODY MÁ ŽIVOTOPIS STRUKTUROVANÝ? PROČ JE VÍCE POUŽÍVANĚJŠÍ? Efektivita Stručnost Přehlednost Výstižnost

JAKÉ INFORMACE OBSAHUJE? Jméno a příjmení Kontaktní údaje Adresa E-mail, telefon Rodinný stav Vzdělání Přesné termíny studia seřazené od nejnovějšího po nestarší Profesní zkušenosti řazené od nejnovější po nestarší Ostatní informace: Jazykové dovednosti Počítačové dovednosti Zkušenosti a dovednosti Zdravotní stav Datum Podpis (je-li zasílán poštou)

PROFESE, ZAMĚSTNÁNÍ, … PROHLÉDNĚTE SI NÁSLEDUJÍCÍ OBRÁZKY. ŘEKNĚTE, KTERÉ PROFESE NA NICH JSOU.

VÁŠ ÚKOL: VYBERTE Z NABÍDKY UVEDENÝCH ZAMĚSTNÁNÍ JEDNO. VYTVOŘTE ŽIVOTOPIS PRO DANOU PROFESI. ODHADNĚTE NĚKTERÉ PODSTATNÉ ÚDAJE (VZDĚLÁNÍ, PRAXE, VĚK, ATD.)

ŘEŠENÍ (viz. snímek č. 3) POMNOŽNÁ POPIS VYPRAVOVÁNÍ SYNONYMA CURRICULUM VITAE ODSTAVCE = ANTONYMA ŽIVOTOPIS PŘIROVNÁNÍ NADPIS OSNOVA

Použité zdroje: Obrázky jsou použity ze sdílené galerie Microsoft PowerPoint. STYBLÍK, Vlastimil a kol. Český jazyk pro 7. ročník základní školy a pro odpovídající ročník víceletých gymnázií. 2. vyd. Praha: SPN, 2004. s. 190. ISBN 80- 7235-103-6. KRAUSOVÁ, Zdeňka. Český jazyk pro 7. ročník základní školy a sekundu víceletého gymnázia : (český jazyk). 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2004, 136 s. ISBN 80-723- 8320-5.