AUTOR: Bc. Leona Vejrostová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Při dělení desetinných čísel číslem 10 posuneme desetinnou čárku u děleného čísla o jedno místo doleva (číslo se zmenší). 14,26 :10 = ,
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_15_ČSR.
Rozšiřování a zkracování postupného poměru. Postupný poměr – rozšiřování a krácení Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_53_Postupny_pomer_rozsirovani_kraceni.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_06_20 Lesy světa
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_01 Mechanická.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_16 Značky.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_01_ Dopravní značky
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_13_01 Co je přírodopis?
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07 Vlastnictví majetku
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_08 Jaderná energie-test
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_06 Zákony.
VY_32_INOVACE_17M_Dělení desetinných čísel deseti a stem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_09 Slovní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_12 Slovní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_20 Slovní.
AUTOR: Kateřina Křížová
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_04 Hmotnost
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_14_20 Doprava
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_01_ Římské číslice
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_10 Společenské normy
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_11 Poměr II
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_14 Domov, vlast
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_17_Komunismus
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_02 Podzim
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_19_ Test 1
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10 Síla a její měření-test
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ ČÍSLEM 60, 70, 80, 90
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_18 poměr příčinný
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_16 Výrazy
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_19 poměr důsledkový
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_15 Jednotky.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_13 Rýsování čtyřúhelníků
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_11_ Zlomky
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_22_INOVACE_02_29_Číslovky
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_12 Komunikace
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_15 Prosinec a tradice
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_49_Povrch krychle a kvádru
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_19 Finanční matematika
Pravoúhlá soustava souřadnic
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03 Objem a povrch
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_17 Mechanické.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_22_INOVACE_02_20_Dny v týdnu 1
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_13_ Dělení des. čísla čísly 10,100,1 000 TEMA: Matematika 5. ročník ČÍSLO PROJEKKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené.

ANOTACE Materiál slouží jako doplněk učiva v rámci tématu Matematika a její aplikace. Materiál slouží k procvičení učiva Dělení desetinného čísla čísly 10, 100, 1 000. Vytvořeno jako DUM do předmětu matematika pro pátý ročník základní školy. Materiál doporučuji prezentovat pomocí dataprojektoru. Materiál byl vytvořen a pilotován ve druhém pololetí školního roku 2012/2013.

Pamatuj Desetinné číslo dělíme číslem 10 tak, že desetinnou čárku tohoto čísla posuneme o jedno desetinné místo doleva. Př: 34,5 : 10 = 3,45 Desetinné číslo dělíme číslem 100 tak, že desetinnou čárku tohoto čísla posuneme o dvě desetinná místa doleva. Př: 34,5 : 100 = 0,345 Desetinné číslo dělíme číslem 1 000 tak, že desetinnou čárku tohoto čísla posuneme o tři desetinná místa doleva. Př: 3451 : 1 000 = 3,451

Doplň tabulku. 3,9 : 10 = 54,8 : 100 = 0,09 : 10 = 678 : 1 000 = 7,3 : 100 = 567,34 : 10 = 1 025,5 : 1 000 = 67,9 : 10 =

Vypočítej a doplň do tabulky. 1. Deset mýdel stálo 56,70 Kč. Kolik stálo jedno mýdlo? 2. Sto čokolád stálo 1700 Kč. Kolik stála jedna čokoláda? 3. Za 10 kg jablek zaplatila paní Nováková 175 Kč. Kolik korun zaplatila za jeden kilogram jablek? 4. Z prkna dlouhého 35 m bylo nařezáno 10 stejně dlouhých parket. Vypočítej délku jedné parkety. 5. 10 hrnečků má hmotnost 11,50 kg. Kolik váží jeden hrneček? 6. Deset králíků má hmotnost 28 kg. Vypočítej hmotnost jednoho králíka.

Prázdné místo nahraď takovými dělenci, aby vzniklé zápisy dělení byly správné. _____ : 10 = 0,78 _____ : 10 = 1,54 _____ : 10 = 0,07 _____ : 10 = 4,65 _____ : 100 = 67,67 _____ : 100 = 0,008 _____ : 100 = 345,2 _____ : 100 = 123,6

Doplň >, <, = 5,78 . 10_____578 : 100 7,8 : 10______87 : 10 0,33 . 100_____330 : 10 82 : 10______820 : 100 30,3 : 10_____0,303 . 100 327 : 100_____32,7 : 10 67,5 : 10_____ 675 : 10

Vypočítej. 1 10 z čísel : 45; 23,9; 675; 135,2; 78,8; 0,9 1 100 z čísel : 67,45; 345; 768,89; 3 456; 0,7 1 1 000 z čísel : 4 576; 435; 45,67; 1 000; 2,34