Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Podpora prodeje hotelových služeb Ročník / obor studia: IV. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval: Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do 31.08.2012 – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 576 Klíčová slova: Podpora prodeje, výstava, veletrh, místo prodeje, slevy, kupony. Anotace: Prezentace pro podporu výkladu učitele – téma – Podpora prodeje.
Podpora prodeje hotelových služeb
Podpora prodeje SOUHRN RÚZNÝCH NÁSTROJŮ, KTERÉ STIMULUJÍ USKUTEČNĚNÍ NÁKUPŮ. Prostředky prodeje jsou zaměřeny jak na zákazníky, tak na zprostředkující mezičlánky. Dosahujeme rychlé reakce , ale výsledek je krátkodobý, Vhodné, pokud chceme přivést zákazníka k určitému výrobku, možná i přímá komunikace ( ochutnávky, předvádění na místě prodeje).
Prostředky podpory prodeje soutěže, hry, loterie, akce na místě prodeje, veletrhy a obchodní výstavy, zábavné akce, vzorky, prémie a dary, kupony, rabaty, úvěry s nízkými úroky, slevy při vrácení staršího typu výrobku.
Podpora prodeje v hotelovém prostředí Prostředků podpory prodeje hotel využívá k posílení efektivnosti ostatních složek komunikačního mixu. Pro podporu prodeje organizují velké hotely prodejní oddělení, které vedou tzv. sales manažeři. Pro efektivní využití podpory prodeje je důležitá výměna informací mezi jednotlivými pracovníky a odděleními.
Podpora prodeje v hotelovém prostředí Mezi významné prostředky podpory prodeje v hotelovém prostředí patří: snížení cen vybraných služeb, využití voucherů a kuponů se slevou, poskytnutí určité složky produktu navíc, dvě přenocování za cenu jednoho, lahve vína při konzumaci za určitou sumu, apod. některé služby navíc, odvoz na letiště, uvítací koktejl, apod., zavedení systému klubových průkazů a karet, aj..
Kontrolní otázky: Co je podstatou podpory prodeje? Jaké prostředky využíváme v rámci podpory prodeje? Definujte využití podpory prodeje v hotelovém prostředí?
Použitá literatura KYNCLOVÁ, Jaroslava a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing a management: pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2009, 152 s. ISBN 978-80-7373-061-1. KIRÁĽOVÁ, Alžbeta. Marketing hotelových služeb. 2. přeprac. a rozš. vyd. Praha: Ekopress, 2006, 158 s. ISBN 80-869-2905-1.