STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Advertisements

ASERTIVITA Alena Krákorová. Asertivita základy asertivního chování základní asertivní způsoby jednání asertivita DESATERO asertivita a obtížný klient.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Kamarádství, přátelství. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-09 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY NA ŠKOLNÍ ROK 2016/2017.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ Úvod do práva.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Mluvnický zápor Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Plánování ve školní tělesné výchově
Maya Angela a její moudrá slova
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Tenis Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
Zlaté pravidlo.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Trestný čin.
Název projektu: Moderní škola
Hrubá a čistá mzda, pojištění, daně 1 – Hrubá a čistá mzda
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Doplněk (verbální atribut)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Zásady fair-play Jan Šípek.
Autor: Mgr. Jana Burdzová
AUTOR: Mgr. Bc. Alena Machulková
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Kdo za to může? Ez 18,25-30.
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Kontakt dětí v PP s původní rodinou
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Malé povzbuzení pro chvíle volna
Globální problémy současného světa 4 – HIV, AIDS
Slovesné třídy.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ

Název projektu : Rozvoj ICT ve výuce na střední škole Registrační číslo projektu: č. projektu : CZ.1.07/1.5.00/34.0921 Název školy: Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Městec Králové, T. G. Masaryka 4 Kód dumu: VY_32_INOVACE_TV_172 Tematická oblast: Tělesná výchova a výchova ke zdraví Předmět: Tělesná výchova Datum tvorby: prosinec 2013 Anotace: Materiál slouží k teoretickému výkladu a ukázce na téma: Fair play Metodický pokyn: Prezentace je určena jako výklad do hodiny. Součástí je video.

Hra (hrát) fair play je základním předpokladem sportovního zápolení obsahuje dodržování pravidel, sportovní chování, pomoc druhému závodníkovi atd.

Sportovní chování Fair play je, když sportovec úmyslně ohrozí své umístění/bodování v závodě, aby pomohl jinému závodníkovi, kterého postihla nečekaná komplikace také uznání porážky a celkové klidné a profesionální vystupování

Test - desatero fair play 1. - bojuji čestně a kamarádsky podle pravidel to není nejlepší způsob, jak být úspěšný nevím, někdy se to dost dobře nedá ano, bez pravidel nelze soutěžit 2. - v cíli nebo po zápase podám soupeři ruku, i když prohraji nemám chuť podat mu ruku, ale udělám to ano, vždy se přemůžu někdy ano, někdy ne 3. - pokud vyhrávám, nechovám se nadřazeně ano, výsledky mluví za mě rád se pochlubím, stálo mě to spoustu úsilí mám radost, proč si to neužít

4. - vážím si svého soupeře, i když není tak dobrý, zaslouží ocenění když je poslední, netleskám nevím, jak kdy ano, bez poražených by nebylo ani vítězů 5. - v soutěži by měly být stejné podmínky pro všechny závodníky nevím asi ano proč by nejlepší neměl mít výhodu ano, samozřejmě 6. - respektuji pokyny rozhodčích i organizátorů občas se ozvu, ale často neuspěji často protestuji, rozhodčí bývají zaujetí ano, bez připomínek 7. - chci vyhrát, nikoliv však za každou cenu ano, počítá se přece jen vítězství ano, ale ne za každou cenu

8. - diváci jsou součástí soutěže, povzbuzují všechny soutěžící ano, potlesk si zaslouží každý nevím, záleží na situaci ne, to je přece jejich věc, komu tleskají 9. - hraji čestně nejen na hřišti, ale chovám se tak ve škole i doma někdy, ale občas to poruším být čestný se většinou nevyplácí ano mělo by to být samozřejmostí každého z nás 10. - svým chováním chci být příkladem svým mladším kamarádům ano, mladší potřebují správné vzory nevím, mladší mě nezajímají ať se každý chová, jak chce

Bodování

Vyhodnocení 40 – 35 bodů Ve většině situací se chováš správně. Čestné chování je pro tebe důležitou součástí nejen ve sportu, ale i doma a ve škole. Pro své spolužáky a kamarády můžeš být dobrým příkladem. Sportovec-reprezentant se stává osobou veřejnou která má možnost vystupovat v médiích a vyjádřit svůj názor. Je to velká šance, stát se osobností, která bude vzorem pro své nástupce. 35 – 25 bodů Často se zachováš správně, ale občas na to zapomeneš. Umění prohrát je jednou z vlastností, které lze naučit. Slušný poražený zaslouží větší respekt, než špatný vítěz. Je třeba si brát příklad od lidí, kteří v životě něco dokázali, většinou je zdobí skromnost. Sport má svá pravidla a může být dobrým učitelem nejen na hřišti, ale i mimo ně.

Vyhodnocení 25 – 15 bodů Musíš se ještě hodně naučit. Vyhrát může jen jeden, bez poražených není ani vítězů. Zřejmě se příliš často nesetkáváš s lidmi, kteří by pro tebe mohli být vzorem, jak se chovat. Rodiče, učitel, trenér by měl být respektován. Vede tvou výchovu sportovní i osobnostní. Čestná výhra, stejně, jako čisté svědomí, ti může být tou nejlepší odměnou. 15 a méně bodů Pokud jsi svoje odpovědi myslel doopravdy, není pro spoluhráče ani pro soupeře jednoduché, být s tebou na jednom hřišti. Útěk před trestem, či zodpovědností nepřináší úlevu ani potěšení. Fair play vyžaduje odvahu a charakter. Přečti si pozorně deset zásad „fair play“ a zkus se nad tím zamyslet.

Zásady chování Fair Play V soutěži bojuji čestně a podle pravidel. Uznám, že soupeř je lepší, v cíli nebo po zápase mu podám ruku, vzdám mu tím čest. Vítězství není důvodem k nadřazenosti. I poražený zaslouží uznání, není terčem posměchu, ani skrytého. Soutěž má rovné podmínky pro všechny hráče či závodníky. V soutěži respektuji pokyny a nařízení rozhodčích a pořadatelů, řídím se jimi. Chci vyhrát, ale nikoli však za každou cenu Diváci jsou součástí sportovní akce, potleskem vzdají čest vítězi i poraženému. Férové sportovní chování je mi vlastní i v každodenních životních situacích. Svým chováním jdu příkladem mladším sportovcům.

Video

Zdroje NEUVEDEN. Fair play [online]. [cit. 4.2.2014]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Fair_play NEUVEDEN. ÉCOLE AKIVA SCHOOL [online]. [cit. 4.2.2014]. Dostupný na WWW: https://www.akivaschool.com/blog/fair-play-for-all NEUVEDEN. Braemar Elementary [online]. [cit. 4.2.2014]. Dostupný na WWW: http://www.sd44.ca/school/braemar/ProgramsServices/Sports/Fair%20Play%20Codes/Pages/default.aspx NEUVEDEN. ulozto.cz [online]. [cit. 4.2.2014]. Dostupný na WWW: http://uloz.to/live/xioQ5CeW/fair-play-animovany-82-dvbt-cz-romin-avi