Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

ÚVOD DO MARKETINGU.
Tvorba cen v maloobchodě
Segmentace trhu.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Přehlídka nejlepších podnikatelských záměrů. Druh a předmět činnosti Průzkum trhu a marketingový plán Obchodní strategie Finanční plán Přehlídka nejlepších.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Cena v pojetí marketingu
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Obsah  Představení  Úrovně cílení na zákazníky  Co je to segmentace  Workshop –prototyp segmentace ihned a ručně.
Marketing Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Přednáška č.7 Tržní segmentace.
VY_32_INOVACE_EKO_03 MARKETING A TRH. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: trh,
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
MARKETINGOVÝ MIX.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Segmentace trhu Ročník / obor studia:III. ročník.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Marketingový proces. Segmentace trhu.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Životní cyklus výrobku
Marketingové prostředí
Produkt.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
P13 MARKETING MĚST A OBCÍ Demokratická společnost by měla dát lidem příležitost spolupodílet se na rozhodnutích týkajících se jejích obce, města, regionu.
Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
SPACE ANALÝZA.
8. Marketing.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Struktura podnikatelského plánu
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluSegmentace.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Trh a tržní systém Trh směna místo, kde se dochází ke střetu poptávky a nabídky oblast ekonomiky, ve které dochází k výměně činností mezi.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MARKETING Přednáška P
Digitální učební materiál
Postup stanovení ceny s pomocí marketingových nástrojů
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový systém řízení
Zákazníci, návštěvníci, trhy, segmentace
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingové strategie
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Marketing farmářských produktů
Marketing Základy a postupy..
Podnikatelské koncepce
Cenové strategie.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Segmentace trhu

Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na segmenty – skupiny zákazníků se společnými potřebami

Diferencovaný marketing – cílený , založený na segmentaci trhu Nediferencovaný marketing – zaměřuje se na všechny zákazníky, nerozlišuje je 1. masový – firma hromadně vyrábí jeden výrobek 2. variantní – firma vyrábí výrobky v různém provedení, ale nabízí je všem zákazníkům stejným způsobem

Přínosy segmentace možnost rozlišit potřeby zákazníků možnost nabídnout výrobek na míru a lépe uspokojit potřeby zákazníků pružnější reakce na změny v poptávce získání konkurenční výhody, odlišení výrobků objevení podnikatelské příležitosti účelnější investice

Hlediska segmentace geografická – regiony, města, vesnice… demografická – věk, pohlaví, vzdělání… ekonomická – příjmy, úspory, zadluženost psychologická – temperament, vztah k výrobku… sociální – životní styl, sociální vrstvy

Průběh segmentace Fáze průzkumu Fáze analytická Fáze profilování Shromažďování údajů o zákaznících, jejich potřebách a vztahu k produktu Fáze průzkumu Statistické zpracování sebraných údajů, výběr profilujících parametrů Fáze analytická Vytvoření segmentů a definování jejich vlastností a parametrů Fáze profilování

Hodnocení segmentu Velikost Finanční potenciál Předpoklady růstu Konkurence

Stanovení pozice produktu navazuje na segmentaci trhu firma tím sděluje segmentu zákazníků, že je pro ně připraven výrobek na míru je vyjádřena cenou, vlastnostmi produktu, výhodami…