Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Postup stanovení ceny s pomocí marketingových nástrojů

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Postup stanovení ceny s pomocí marketingových nástrojů"— Transkript prezentace:

1 Postup stanovení ceny s pomocí marketingových nástrojů
Cvičný příklad - cena Postup stanovení ceny s pomocí marketingových nástrojů

2 Zadání příkladu Budeme řešit problém firmy Big Small Cars,
Firma chce zavést na trh nový typ dětské hračky – autíčko Otázka zní: Co je třeba udělat v přípravné fázi našeho záměru, abychom k realizaci projektu přistoupili zodpovědně připraveni? Pokusíme se testem u zákazníků zjistit některé důležité informace o ceně a odhodlání k nákupu; Pomocí bodové metody zjistit, jak by byl prototyp našeho autíčka hodnocen ve srovnání s konkurencí

3 Zadání příkladu 3. Ze zjištěných údajů stanovit tržní cenu autíčka
4. Vypočítat bod zvratu

4

5 Zjištění optimální ceny autíčka
Zjištění optimální ceny autíčka provedeme tak, že zjistíme ceny konkurenčních výrobků, které jsou na trhu hraček aktuálně k dispozici. 35 38 Modus – nejčastější hodnota Medián – prostřední hodnota

6 Stanovení ceny s ohledem na názor zákazníků
Propočet ceny= cena průměrná . získaný počet bodů/průměrný počet bodů (25)

7 Další postup

8 Náklady

9 Proveďte propočet nákladů na jeden kus

10 Nákladová cena

11 Proveďte výpočet bodu zvratu
Bod zvratu vypočtěte podle vzorce: BZ= FN/ c – vn Počítejte s cenou 35 Kč

12 Testy ceny a odhodlání k nákupů. Která otázka patří k příslušnému testu?

13 Řešení

14 Jaké otázky by jste položili a kterému segmentu zákazníků, aby jste zjistili potřebné údaje o předpokládaném nákupním chování v případě zmíněného autíčka?

15 Propočet bodu zvratu BZ= FN/p-vn


Stáhnout ppt "Postup stanovení ceny s pomocí marketingových nástrojů"

Podobné prezentace


Reklamy Google