Marketing, reklama a sponzoring ve sportu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Advertisements

Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
Hospodaření nepodnikatelských organizací 1 Daně, dotace.
Marketing obchodu. Obsah 1. Specifika ceny v obchodní firmě 2. Metody tvorby ceny 3. Rozhodování o ceně, cenová strategie 4. Další možnosti práce s cenou.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Založení a provoz sportovního klubu EKSP. Struktura Založení – SPOLEK (dostudovat/cvičení/IS) Začátek činnosti Rozpočet Péče o členy Dlouhodobý provoz.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
Základy marketingu Podniková ekonomika Podniková ekonomika Co je marketing? Marketing je… „…manažerská funkce zodpovědná za identifikaci, předvídání.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ´. Ústav podnikové strategie CRM v maloobchodní jednotce se sportovním zbožím Autor BP: Jan.
ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
Základy nabídky a poptávky TNH 1 – 3. seminář Pavel Seknička.
Marketing obchodní firmy. Obsah 1. Volba lokality 2. Volba vhodných forem prodeje 3. Analýza chování zákazníka ve vztahu k prodejně.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Aplikace nástrojů marketingového mixu ve vybrané společnosti
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Marketing 6 Nástroje propagace.
Procesní management v oddělení logistiky
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Analýza trhu biopotravin
Zadání seminární práce Marketing velké sportovní akce
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Mezinárodní hotelnictví
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Cena (druhy, změny) Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu.
MIKROEKONOMIKA Podnik, jeho cíle a funkce.
Plánování Marketingový plán.
CENA.
Vítejte na Marketingu.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Komunikace se zákazníky ve vybraném podniku Autor práce: Zuzana.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Propagace.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Obchodní plán projektu
Zadání seminární práce Marketing velké sportovní akce
Ing. Veronika Dostálková MBA
Digitální učební materiál
Eva Tomášková Základní ekonomické pojmy Ekonomické souvislosti právní úpravy obchodních společností 2. přednáška.
MARKETING V CESTOVNÍM RUCHU
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
TRŽNÍ EKONOMIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zuzana Sýbková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Marketing a management 2. ročník
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
KATALOG ZBOŽÍ zpracování.
Jak získávat sponzory? Neexistuje žádný „zaručený recept“.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Zákony trhu. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Transkript prezentace:

Marketing, reklama a sponzoring ve sportu P5 EKOS

Sportovní marketing Proces navrhování a zdokonalování činností pro výrobu, oceňování, propagaci a distribuci sportovního produktu tak, aby se uspokojovaly potřeby zákazníků a bylo dosaženo cílů firmy + zlepšení a diferenciace nabídky TV a sport.produktů, zisk doplňkových zdrojů - „show“, problémy se smluvní vázaností

Marketingový mix ve sportu Produkt (viz P2) Cena – výsledek poptávky a nabídky, vliv necenových nástrojů (akce, slevy, balení) Př. Reklama na dres: HC Slavia (1mil., 750 tis, 250 tis Kč – r.97) Distribuce –hmotné a nehmotné produkty Propagace: reklama, publicita, opatření na podporu prodeje a osobní prodej

Sportovní produkt jako svazek užitků ke koupi Forma hry Událost a její hvězdy Vstupenky Organizace Zařízení Výbava, oblečení, novinky Služby Personál Image

Faktory ovlivňující velikost sportovního průmyslu Růst počtu nových sportů a rekreačních aktivit Růst počtu sportovních časopisů, čas věnovaný sportu v mediích Růst volného času Růst nabídky sportovního zboží (segmentace trhu) Růst sponzoringu a objevení sportu jako pole působnosti pro obchod Nové technologie v oblasti produktů, jejich prodeje, služeb apod.

Marketingová koncepce sportovní organizace Analýza trhu a situace Stanovení strategických cílů a volba strategie Mix marketingových nástrojů Stanovení ceny: přirážkou, s ohledem na návratnost investic, dle ceny konkurence

Sportovní reklama Druhy sportovní reklamy Funkce reklamy: Na dresech, oděvech Startovních číslech Mantinelu (pásu) Sportovním nářadí a náčiní Výsledkových tabulích Funkce reklamy: Informační Přesvědčovací Upomínací

Příklad cen - hokej Ledová plocha: střed 1 200 tis, kruhy pro vhazování 600tis, ostatní 40 tis Mantinel: trestná lavice 60 tis, střídačka 20 tis Výstroj: přilba 500 tis, dres 750 tis, kalhoty 350 tis => klub extraligy cca 40mil ročně, I. HL 15mil., II. HL 7,5 mil. Kč ročně. Průměrně tvoří příjmy z reklamy 65% příjmů klubu

Sponzoring ve sportu Sponzorování jednotlivých sportovců Sponzorování sportovních týmů Sponzorování sportovních akcí Sponzorování sportovních klubů

Nabídky protivýkonů reklamy umístění loga sponzora reklama na protivětrných zábranách reklama v klubovém časopise reklama na propozicích turnajů členství v klubu – nabídka určitého počtu členských míst pro sponzora zvláštní akce tréninkový tábor s podnikateli

Sponzorský balíček Exkluzivní sponzorování Hlavní sponzorování Kooperační sponzorování Příklad sponzorského balíčku na sportovní akci: Velký Malý

Nabídkový list sponzorovi Nabídka sportovních produktů Nabídka reklamních produktů Nabídka společenských činností (VIP programy) Nabídka image sportu a sportovního klubu

Literatura Povinná: Čáslavová, E. – Management sportu. Praha 2004. ISBN 80-7219-010-5. Kapitoly 4,5 a 6