Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Advertisements

Podnikatelský záměr Volba, v čem budu podnikat Průzkum Plán realizace
Obchodní společnosti.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
EKONOMIKA Státní podnik Ing. Hana Kročová
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
Smlouva o tichém společenství
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Podnikání VY_32_INOVACE_ Podnikání - je založeno na podnikatelském záměru s cílem dosažení maximálního zisku - podnikatelský záměr = nápad.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
KOMANDITNÍ SPOLEČNOST Ing. Hana Kročová EKONOMIKA
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Ing. Hana Kročová EKONOMIKA Anotace Materiál seznamuje se základními pojmy nabídka, faktory ovlivňující nabídku, cena. Musí být doplněn.
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK II.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
EKONOMIKA OBCHODNÍ SPOLEČNOSTI Ing. Hana Kročová
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Obchodní společnosti.
Živnostenské podnikání Obchodní společnosti. Úvod Obchodní společnosti Obchodní společnosti Řídí se dle OBZ 513/1991 Sb.Řídí se dle OBZ 513/1991 Sb. Veřejná.
Ing. Veronika Dostálková MBA PODNIKÁNÍ - ÚVOD Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Začínáme podnikat aneb podnikatelský plán v praxi Lucie Vaigertová Střední škola KNIH, o.p.s.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Podnikatelský záměr a plán Ročník / obor studia:I.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti:Insolvence, konkurz, exekuce Ročník / obor studia:II.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti:Životní cyklus podniku Ročník / obor studia:II. – III.
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY Ekonomika, ekonomie, ekonomické systémy.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti:Zánik a zrušení podniku Ročník / obor studia:II. –
EKONOMIKA Tematický celek: Podnik a podnikání Téma: Společnost s ručením omezeným – kapitálová obchodní společnost Autorem materiálu a všech jeho částí,
Ing. Veronika Dostálková MBA SAMOSTATNÉ OPAKOVÁNÍ Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Podnikání podle obchodního zákoníku Obchodní zákoník Upravuje vznik a podnikání právnických osob. Podnikání je soustavná činnost prováděná samostatně.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Akcie a jejich náležitosti Ročník / obor studia:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Podnik Ročník / obor studia: II. – III. r./ Hotelnictví.
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Obchodní provoz.
EKONOMIKA Tematický celek: Podnik a podnikání Téma: Akciová společnost – kapitálová obchodní společnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO31 Název.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Národní hospodářství Ročník / obor studia:I. –
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Výkladová prezentace pro podporu výkladu učitele.
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ekonomika – Podnik CZ.1.07/1.5.00/ Ing. Eva Zmeškalová
Management a řízení hotelu
Ekonomika– národní hospodářství
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Rozhodování jako manažerská funkce
Živnostenský zákon a rejstřík II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Hospodářská politika státu
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Založení a vznik podniku Ročník / obor studia: II. – III. r./ Hotelnictví a turismus Vypracoval: Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do 31.08.2012 – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 615 Klíčová slova: Založení podniku, vznik podniku, podnikatelský záměr, Obchodní rejstřík. Anotace: Odborná prezentace pro podporu výuky učitele.

Založení a vznik firmy

Založení a vznik podniku Založení společnosti a její vznik jsou dva různé termíny, které je potřeba rozlišovat. Při založení společnost nenabývá právní subjektivity, to znamená, že z právního hlediska ještě neexistuje. Teprve až po jejím vzniku nabývá právní subjektivity tzn. může nabývat práv a povinností.

Založení a vznik podniku Založení podniku je cílevědomý proces řízený člověkem, vlastníkem, podnikatelem. Jedná se o vytvoření základních předpokladů pro plnění funkcí podniku. Samotné založení podniku lze členit do 2 fází: příprava založení podniku, samotné založení podniku.

Fáze založení podniku příprava založení podniku podnikatelský záměr, sebeanalýza osobních vlastností, schopností a rodinného zázemí podnikatele, analýza příležitostí na trhu – analýza trhu, vlastní rozhodnutí o podnikání a posléze shromáždění potřebných dokladů a dokumentace, volba právní formy podnikání, analýza potřeb (prostor pro podnikání, jaké zaměstnance, stroje, materiál,…

Fáze založení podniku vlastní založení podniku získání živnostenského oprávnění, zápis do OR, zahájení podnikání, …

Co je podnikatelský záměr? podnikatelský záměr je zjednodušená strategie podniku, dokument zdůvodňující potřebu založení a dalšího rozvoje podniku. Vyjadřuje: základní rozvojové směry, očekávané důsledky pro podnik a jeho okolí, základní rozvojové trendy a dynamizující procesy v podnikání.

Struktura podnikatelského záměru Nápad Průzkum Každý nápad je třeba ověřit. Musíme zjistit, zda bude o nabízený statek či službu zájem. Plán realizace Je nutné si stanovit kroky: Co přesně a v jakém rozsahu budeme nabízet, Rozhodneme se zda budeme podnikat sami či se společníky, Vyčíslíme potřebu výrobních faktorů (materiálu, budov, zaměstnanců, atd.)

Struktura podnikatelského záměru Zakladatelský rozpočet Vyčíslíme: předpokládané náklady, výnosy a zisk, finanční prostředky, které budeme potřebovat do začátku (na nákup strojů, materiálu, na mzdy, reklamu, atd.). Posouzení reálnosti Posoudíme, zda: se náš záměr setká s dostatečnou poptávkou, Odhadovaný zisk je dostačující pro zahájení podnikání, Jsme schopni získat potřebné finanční prostředky pro náš záměr. Založení podniku

Samotní založení a vznik podniku Založení společnosti Založení společnosti vzniká podepsáním společenské smlouvy, nebo zakladatelské listiny v případě jednoho společníka. U akciové společnosti musí být podpisy úředně ověřené (od notáře, advokáta či na obecních úřadech). U společnosti s ručením omezeným musí mít společenská smlouva formu notářského zápisu. Vznik společnosti Aby společnost mohla začít existovat, je třeba ji nechat zapsat do Obchodního rejstříku. Návrh na zapsání do Obchodního rejstříku musíte podat u Rejstříkového soudu, a to do 90 dnů od získání živnostenského oprávnění. Společnost poté vzniká dnem zápisu do Obchodního rejstříku.

Použitá literatura PETR KLÍNSKÝ, Otto Münch. Ekonomika pro obchodní akademie a ostatní střední školy. 4. vyd. Praha: EDUKO. ISBN 978-808-7204-375. ŠVARCOVÁ, Jena. Ekonomie stručný přehled: Teorie a praxe aktuálně a v souvislostech. 1. vyd. Zlín: CEED nakladatelství, 2002, 279 s. ISBN 80-902-5526-4. http://www.podnikatelskyweb.cz/zalozeni-a-vznik-spolecnosti/