LÍČENÍ VY_12_INOVACE_Rů_I_24 Název projektu: OP VK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
subjektivně zabarvený
Advertisements

VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu prostého, odborného a uměleckého.
SLOH – popis statický líčení
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurence schopnost Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.06 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici literárních pojmů, které jsou vysvětleny na příkladech. Vzdělávací oblast: český.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.14 Anotace: Prezentace je zaměřena na líčení, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru jsou cvičení, na kterých si žáci mohou procvičit.
subjektivně zabarvený
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základní škole OP VK.
Elektronická učebnice - I
1. Datum vytvoření: Téma: Popis krajiny Cíl prezentace: Práce se smysly při popisu okolní krajiny Časová dotace: 45 min Anotace: Výukový materiál.
Zdroj obrazového materiálu
Líčení Zpracovala: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace LÉTO Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
subjektivně zabarvený
OTA PAVEL Praha Praha Obrázek:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.2.1 impresionismus Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Popis pracovního postupu sloh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Denisa Šafářová. Dostupné z Metodického portálu
VY_32_INOVACE_Fi_III_25 Název Státní vlajky zemí světa Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Daniela Vlčková Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Cj.8.Vc. 25_liceni Datum:
VY_12_INOVACE_Rů_I_08 Obohacování slovní zásoby - zkracování Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
VY_12_INOVACE_Rů_I_18 Divadlo Járy Cimrmana Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_12_INOVACE_Rů_II_07 Severní Čechy Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Subjektivně zabarvený popis - líčení
PTÁCI 6. ročník ZŠ Londýnská.
VY_32_INOVACE_Fi_II_14 Název Evropa - regiony
Karel Čapek - cestopisy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Zaokrouhlování čísel do na stovky a tisíce
VY_12_INOVACE_Rů_I_05 Slovní zásoba a její obohacování – úvod
Erich Maria Remarque VY_12_INOVACE_Rů_I_36
VY_12_INOVACE_Rů_I_06 Slovní zásoba a její obohacování – skládání
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
7. ročník Michaela Hantková
SUBJEKTIVNĚ ZABARVENÝ POPIS
SUBJEKTIVNĚ ZABARVENÝ POPIS
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
VY_32_INOVACE_Mil_II_17 Obsah obdélníku
RUSKO VY_12_INOVACE_Rů_II_2 Název projektu: OP VK
Osvobozené divadlo VY_12_INOVACE_Rů_I_16
VY_12_INOVACE_Rů_I_02 Synonyma a homonyma
VY_12_INOVACE_RŮ_I_13 DRAMA 1/2
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Zvláštnosti větné stavby
Název Česká literatura Název projektu: OP VK
VY_12_INOVACE_Rů_I_03 Slova citově zabarvená
Výtah VY_12_INOVACE_Rů_I_33 Název projektu: OP VK
NEOHEBNÉ SLOVNÍ DRUHY VY_12_INOVACE_Rů_I_23
VY_12_INOVACE_Rů_I_30 Větný ekvivalent Název projektu: OP VK
Konstrukce čtverce, obdélníku Název projektu: OP VK
VY_32_INOVACE_Fi_II_06 Název Asie – opakování, soutěž
VY_32_Inovace_6.2.1 impresionismus
BALADY A ROMANCE VY_12_INOVACE_Rů_I_22
VY_12_INOVACE_Rů_II_15 JIŽNÍ ČECHY Název projektu: OP VK
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Mil_III_05 Římské číslice
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Bažant obecný.
VY_12_INOVACE_Rů_I_11 Popis uměleckého díla
VY_32_INOVACE_Slo_II_13 Halogenidy 2 ppt.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
VY_32_INOVACE_Mil_II_11 Obvod čtverce
Transkript prezentace:

LÍČENÍ VY_12_INOVACE_Rů_I_24 Název projektu: OP VK 1.4.72038519 Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2952 OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Autor materiálu: Pavel Růžička

Co je to líčení? Líčení patří mezi popis. Jedná se o subjektivně zabarvený popis. Co znamená slovo subjektivní? Vkládáme do něj svoje pocity, myšlenky, nálady, rozpoložení, vztahy. S líčením se můžeme setkat v knihách, nebo-li krásné literatuře.

Jazykové prostředky Napsat líčení není zrovna jednoduché. Je důležité dodržovat dané jazykové prostředky, které nám pomůžou. Musíme se především zaměřit na to, aby z textu bylo patrné, že jsme do něj vložili vlastní pocity. Především: 1. slova citově zabarvená (zejména slova lichotivá): sluníčko, obláčky, kytičky, lesní včelky atd.

Jazykové prostředky 2. personifikace (zosobnění) – neživé věci mají lidské vlastnosti (stromy dýchaly, domy působily skromně, oheň se plížil) 3. básnické vyjádření – k nebi stoupal vlahý letní opar, vysoká tráva mi česala kaštanově tmavé obočí… 4. přirovnání – připadal si jako ve snu, bílá mračna připomínala nadýchanou peřinu, hory se z dálky blyštily jako čepel švýcarského nože…

Procvičme si Představte si, že v pátek napadne metr sněhu a vy jdete svou obvyklou cestou ze školy. 1. Jakou budete mít náladu? 2. Na co se budete těšit? 3. Co se vám bude honit hlavou? 4. Napiš krátké líčení o zapadané krajině kolem školy, použij všechny jazykové prostředky.

Příklad práce Na ten báječný den jsem se těšil celé prázdniny. Slunce opíralo své paprsky o hustě zasněženou krajinu, která působila naprosto pohádkově. Už tu chyběla jen lesní zvěř a dřevěná stavení, která tak připomínají typickou českou zimu. Místo chodníků a silnic tu byla jedna ucelená skluzavka, po níž lidé klouzali jako na zamrzlém rybníku. Vrány a havrani byli najednou všude. I oni se těšili z čerstvě napadlého sněhu a rozdováděně poletovali sem a tam…

Datum vytvoření: 5. 1. 2012 Ročník, pro který je materiál určen: 7. Předmět: český jazyk Anotace: Po ověření tohoto učebního materiálu budou žáci schopni rozpoznat a napsat líčení.