Situační analýzy prostředí – v konečném sestavení SWOT

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketing nehmotného produktu (služeb) Analýzy prostředí
Advertisements

DPH Ekonomika podniku 2. ročník DPH - nepřímá univerzální daní, tvoří součást ceny výrobků a služeb - je vybírána postupně při každém prodeji (když lesník.
Marketing obchodu. Obsah 1. Specifika ceny v obchodní firmě 2. Metody tvorby ceny 3. Rozhodování o ceně, cenová strategie 4. Další možnosti práce s cenou.
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Možné řešení úkolu Sen Market. ŽákTřída Datum zpracování.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Zápatí prezentace1 Marketing nehmotného produktu (služeb) Marketing nehmotného produktu (služeb) Analýzy prostředí Analýzy prostředí 2. přednáška MVVS.
Analýza odvětví Vyjednávací síla dodavatelů Připravili: Dudíková, Nečas, Horák.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Strategie cenové tvorby 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
4 Marketingové prostředí Mikroprostředí Makroprostředí.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Kristýna Štěpánková Iveta Králíková Kateřina Denková Veronika Filipovičová Anna Ingrová.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Práce s pohádkou Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 1 Jak pejsek s kočičkou.
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Aplikace nástrojů marketingového mixu ve vybrané společnosti
Analýza konkurenčního prostředí
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Zkušenosti s implementací vybraných požadavků ISO 9001:2015
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Inovace a regionální rozvoj
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Strategická analýza vybraného podniku Orsay s.r.o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketingový plán společnosti
Mezinárodní hotelnictví
Průmyslová revoluce 1 Podmínky a rozvoj.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Analýza konkurenčního prostředí
Velikost nářadí.
Marketingový plán společnosti
Marketingový plán společnosti
STAKEHOLDERSKÉ POJETÍ PODNIKU
Řízení neziskových organizací Marketing neziskových organizací
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Analýzy vnitřního prostředí Marketingový výzkum 3. přednáška MVVS
RIZIKO.
MSŘ = marketingový systém řízení
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Plošné testování v 5. a 9. ročníku:
POVOLÁNÍ.
Systém cílů organizace, nástroje a principy řízení
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Ekonomická analýza stavebního podniku ve fázi založení a růstu
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
Marketing a management 2. ročník
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
RIZIKO.
Hrajeme si na fotografa
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
SWOT ANALÝZA Ilina Gajdardjiska.
Prodeji produktu nebo služby
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
SITUACE NA TRHU PRÁCE JIŘÍ KOLÁŘ,
Klíčové aktivity projektu
Transkript prezentace:

Situační analýzy prostředí – v konečném sestavení SWOT Analýza vnitřního prostředí organizace, tzv. MIKROPROSTŘEDÍ (silné a slabé stránky organizace) + Analýza vnějšího prostředí organizace, tzv. MAKROPROSTŘEDÍ (příležitosti a hrozby) Zápatí prezentace

Začíná se zpravidla MAKROPROSTŘEDÍm: demografické, ekonomické, technologické ekologické, politické, legislativní, kulturní, sociální. Tržní prostředí, resp. blízké okolí podniku, tj. konkurence, zákazníci, dodavatelé. Zápatí prezentace

Makroprostředí - používané analýzy STEP/PEST/PESTEL - sociální (vč. kulturních a demografických), technologické, ekonomické(vč legislativních) a politické vlivy STEEPLE – sociální, technologické, ekonomické, ekologické, politické, legislativní, edukativní (vč kultury) Porterova analýza pěti sil pozice mezi konkurenty = „jízdní prostor“(střed) síla zákazníků síla dodavatelů hrozba nově vstupujících na trh hrozba substituce Zápatí prezentace

Příklad PEST na festivalu Youth for You(th)   Příležitosti Hrozby Politicko-legislativní faktory nové dotační programy jiná kulturní politika dotace na více let výhodnější úlevy na daních pro dárce krácení dotačních programů nestálá politická situace Ekonomické faktory ochota obyvatel platit za kulturní akce, vyšší popularita festivalu zdarma zdražování zboží vyšší DPH Sociokulturní faktory nárůst nových talentů zvýšení zájmu o podobné akce posílení dobrovolnictví úbytek ostatních kulturních událostí přehlcení publika (zánik festivalu) vysoká konkurence Technologické faktory snižování cen, úspora v rozpočtu festivalu efektivnější propagace posílení konkurence Zápatí prezentace

Porterova analýza pěti sil patří k základním a zároveň nejvýznamnějším nástrojům pro analýzu konkurenčního prostředí firmy a jejího strategického řízení. Jejím tvůrcem je profesor Michael Eugene Porter (Harvard Business School). Model se snaží odvodit sílu konkurence v analyzovaném odvětví a tím pádem také ziskovost daného sektoru trhu. K dosažení tohoto cíle rozebírá pět klíčových vlivů, které konkurenceschopnost firmy přímo či nepřímo ovlivňují. Zápatí prezentace

PORTER postavil model fungování trhu na těchto 5 faktorech: a) rivalita mezi konkurenty; b) vyjednávací síla dodavatelů; c) vyjednávací síla odběratelů; d) ohrožení ze strany nových konkurentů; e) ohrožení ze strany nových substitutů. Literatura: Kotler (2000, 10. vydání, str. 219)

Grafické znázornění Porterovy analýzy konkurence: Zápatí prezentace

Alternativní „neziskové“ přístupy Michael Kaiser: zkoumání prostředí zahrnuje dvě různé činnosti: analýzu odvětví a analýzu srovnatelných organizací. KAISER, Michael M. Strategické plánování v umění: praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Institut umění - Divadelní ústav v Praze, 2009. Zápatí prezentace

Porterova analýza pěti sil modifikovaná do uměleckých odvětví dle Kaisera: srovnatelné společnosti nováčči zákazníci alternativní produkty dodavatelé Zápatí prezentace

Joyceova modifikace Porterovy analýzy pěti sil: Joycův model pro neziskové organizace V jeho obměně zůstávají dodavatelé (= klienti), odběratelé / zákazníci (= občané) a srovnatelné společnosti (= konkurence), další kategorie jsou nahrazeny skupinami „trh práce“ a „politické síly“, viz. následující obrázek Joyce in BACHMANN, Pavel. Management neziskové organizace. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2011. Zápatí prezentace

Model pěti sil dle Joyce: Nezisková organizace Politické síly Trh práce (dobrovolníci) Konkurence Občané / Veřejnost Klienti Zápatí prezentace