VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Charakteristika zásob
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
ŘÍZENÍ MALOOBCHODU A VELKOOBCHODU
Velkoobchodní síť prostorově uspořádaný soubor obchodně provozních jednotek – velkoobchodních skladů. významný článek v logistickém procesu fyzického a.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Place – místo prodeje (distribuce)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_210.
Velkoobchodní sklady se spotřebním zbožím
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD.
MAJETEK PODNIKU září 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070106
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Renata Sęková Název šablony VI/2 – Inovace.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK II.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
prosinec 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070208
Zásoby Účtování o zboží
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Obchodní činnost – vnitrostátní obchod
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
DISTRIBUCE.
VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Význam a funkce obchodu Zpracoval Ing. Jan Weiser.
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
 konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Zásobování prodejny Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu 1.Požadavky na zásobování prodejen 2.Dodavatele 3.Dodavatelsko-odběratelské vztahy 4.Rozdělení.
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Pracovní doba a doba odpočinku, provozní doba
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Ing. Sikorová Renata
Autor: Ing. Sikorová Renata
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Charakteristika a význam obchodního provozu, činitelé OP.
Obchod a význam obchodu
VY_32_INOVACE_Sikorova_
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO operace – skladování, expedice
VY_32_INOVACE_Sikorová_ Ostatní evidence
VY_32_INOVACE_Sikorová_ Inventarizace
Autor: Ing. Sikorová Renata
VY_32_INOVACE_Sikorová_ Systém komplexní mechanizace
VY_32_INOVACE_Sikorová Prodej zboží – vlastní prodej zboží
Velkoobchod, maloobchod
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Autor: Ing. Sikorová Renata
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Distribuční politika klíčová slova
Velkoobchod. Velkoobchod Velkoobchod nakupuje od výrobců a prodává firmám a maloobchodům není určen pro konečné spotřebitele přebírá některé funkce.
IAS 2 ZÁSOBY.
VY_32_INOVACE_Sikorová_ Evidence peněžních prostředků a obalů
VY_32_INOVACE_Sikorová_
Chladící a mrazící zařízení, zařízení pro měření množství zboží
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Autor: Ing. Sikorová Renata
Hygienické zásady v prodejnách, osobní hygiena
Vnitřní úprava a prostorové členění prodejny
Organizace práce na prodejně
VY_32_INOVACE_Sikorová_
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Sikorová_ 09-3-02-VO členění podle forem činnosti Velkoobchod VY_32_INOVACE_Sikorová_ 09-3-02-VO členění podle forem činnosti Autor: Ing. Sikorová Renata Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/34.0195 – Individualizace a inovace výuky

Anotace Žáci se seznámí s: jednotlivými druhy VO podniků; funkcemi jednotlivých VO podniků; činnostmi VO.

Dodávkový velkoobchod Jedná se o nejběžnější systém VO. ve skladě se udržují zásoby zboží, které se dle objednávek od MO kompletuje a rozváží odběratelům; je určen pro velké odběratele; nabízí zboží potravinářské i nepotravinářské; součástí VO je i vlastní doprava; některý plní funkci distribučního skladu.

Agenturní – traťový velkoobchod Nezajišťuje fyzický pohyb zboží přes vlastní sklad, ale organizuje dodávky přímo z výroby odběratelům – maloobchodu. plní funkci zprostředkujícího článku mezi výrobou a maloobchodem; zpravidla se jedná o dodávky jednoho sortimentu zboží o velkém objemu; výhodou jsou nižší ceny, protože odpadají náklady spojen se skladováním; poskytují služby velkým odběratelům – maloobchodům.

Samoobslužný velkoobchod (Cash and carry) Je určen pro větší odběry zboží drobných maloobchodníků, pohostinských provozů a drobné výrobce. nyní mohou za své nákupy platit platební kartou; odvoz si zajišťují sami; převládá zde samoobslužný prodej;

nižší ceny v důsledku nižších provozních nákladů VO; Výhody pro odběratele nižší ceny v důsledku nižších provozních nákladů VO; není potřeba mít velké zásoby na prodejně, zboží je možné nakupovat podle potřeby; zboží je možní si prohlédnout, ověřit si jakost; Výhody pro velkoobchod zaměstnává méně pracovníků než dodávkový velkoobchod – nemá vlastní dopravu; Nižší ceny zajišťují větší konkurenceschopnost;

Regálový velkoobchod maloobchodník na riziko velkoobchodu prodává ve vymezeném regále omezený sortiment zboží (káva, hotové polévky); VO dodá regál, zástupce VO sám pravidelně zboží doplňuje, odpovídá za jeho jakost, určuje ceny; při fakturaci poskytuje prodejně rabat.

Pojízdný velkoobchodník nabízí a prodává zboží maloobchodníkům přímo ze svého dodávkového automobilu; po výběru zboží zástupce VO vypíše fakturu, předá zboží; obvykle prodává za hotové; sortiment zboží je omezený; nejčastěji se s tímto typem VO setkáváme při prodeji textilního zboží; koření.

Prodejní sklady jsou určené pro maloobchod i konečného spotřebitele; Nabízí sortiment zboží, který se obtížně prodává v maloobchodní síti prodejen, např. palivo, stavebniny, hutní materiál.

POUŽITÁ LITERATURA KAPLOVÁ, Františka. Obchodní provoz pro střední odborná učiliště: obor prodavač. 1. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2001, 147 s. ISBN 80-718-2131-4.