Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vize, Strategie, Cíle.
Advertisements

Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
SWOT Analýza Daniel Vančura.
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Strategické plánování v marketingu
Strategické plánování cílem strategického plánování je vytvářet a přetvářet obchody a výrobky firmy, tak aby jejich kombinace zabezpečovala uspokojivé.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Vybrané metody analýzy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Koncepce marketingového řízení
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Management PAE DS 5. ročník. Témata přednášek Vývojové tendence managementu, charakteristika strategického řízení. Poslání podniku, podnikové cíle, identifikace.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1.Obsah marketingového řízení
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
AKREDITACE: strategie institucí (škol) DIV PROFESIONÁLNĚ Mgr. Irena Hoblíková Centrum distančního vzdělávání Univerzita Palackého v Olomouci 11. leden.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Strategický management
Tržní prostředí.
Marketing Základy a postupy..
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
8. Marketing.
Struktura podnikatelského plánu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluDefinice.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluStrategické.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluSegmentace.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Model struktury strategického managementu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluFunkce.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluHistorie.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluFunkce.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluTeorie.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Strategie.
Podklady pro zpracování semestrální práce
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
MARKETING Přednáška P
Digitální učební materiál
Marketing neziskových organizací
Strategie vyplývající ze SWOT analýzy
Ekonomika malých a středních podniků
Portfolio analýza Model GE
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Ing. Veronika Dostálková MBA
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Ekonomika malých a středních podniků
Marketing Základy a postupy..
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu Strategické plánování na úrovni jednotlivých SBU (VY_32_INOVACE_05.02.06) Autor Mgr. Vladimír Šorma Tematická oblast Marketing a management Ročník Sedmý Datum tvorby Říjen 2012 Anotace Prezentace je určena pro výuku marketingu a managementu v hodinách Základů společenských věd - Ekonomie ve třetím ročníku, seznamuje studenty se základními termíny v oboru marketingu a managementu Metodický pokyn Šablona slouží jako digitalizovaná učebnice pro žáky třetího ročníku Základů společenských věd – Ekonomie; jednotlivé strany prezentace na sebe tematicky navazují, řeší problematiku strategického plánování na úrovni jednotlivých SBU. Časová dotace materiálu je 15-20 minut.

Strategické plánování v marketingu Na úrovni SBU (Podnikatelské strategické plánování) SBU = Strategic bussines unit (strategická obchodní jednotka – obchod) firma se skládá minimálně z jedné, ale častěji z několika obchodních jednotek každá SBU je relativně samostatný celek , který má: - specifický sortiment zboží - vlastní specifickou skupinu zákazníků a vlastní konkurenci - vlastního zodpovědného vedoucího – manažera má rozhodovací volnost zejména v těchto oblastech: co bude vyrábět jak bude výrobky distribuovat kdy se budou uskutečňovat rozhodnutí jejího vedení ve výběru svých dodavatelů - každá SBU definuje své specifické poslání v rámci poslání firmy

Strategické plánování v marketingu Na úrovni SBU Proces podnikatelského strategického plánování Analýza vnějšího prostředí (příležitosti a hrozby) Poslání obchodní jednotky Formulování cíle Formulování strategie Formulování programu Implementace Zpětná vazba a kontrola Analýza SWOT Analýza vnitřního prostředí (silné a slabé stránky)

Strategické plánování v marketingu Na úrovni SBU Analýza SWOT (komplexní hodnocení silných a slabých stránek firmy spolu s hodnocením hrozeb a příležitostí) Analýza vnějšího prostředí (analýza příležitostí a hrozeb) Marketingová příležitost - oblast zákaznických potřeb, jejichž uspokojováním může firma profitovat - hledisko přitažlivosti a pravděpodobnosti úspěchu Hrozba prostředí - vzniká na základě nepříznivého vývojového trendu ve vnějším prostředí, která by mohla vést k ohrožení prodeje nebo zisku Po identifikaci příležitostí a hrozeb - 4 možnosti daného podnikání: Ideální obchodní jednotka - má velké příležitosti a malá ohrožení Spekulativní obchodní jednotka - má velké příležitosti, ale i velká ohrožení Vyzrálá obchodní jednotka - má malé příležitosti, ale i malá ohrožení Znepokojivá obchodní jednotka - má malé příležitosti a velká ohrožení Analýza vnitřního prostředí (silných a slabých stránek) - jedna stránka je identifikovat příležitosti, druhá stránka je mít schopnost tyto příležitosti využít - je nutno pravidelně u každé SBU její silné a slabé stránky vyhodnocovat

Strategické plánování v marketingu Na úrovni SBU Analýza SWOT

Zdroje: Kotler, Philip: Marketing management, Grada Publishing, spol. s.r.o., 10. rozšířené vydání, Praha, 2001 Maruani, Laurent: Abeceda marketingu, Management Press, Praha,1995 Světlík, Jaroslav: Marketing – cesta k trhu, EKKA, Zlín, 1994 Švarcová, Jana: Ekonomie, CEED, Zlín, 2010 http://cs.wikipedia.org