Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Advertisements

OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Veřejné projednání květen 2006.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Věcný záměr zákona v vysokých školách. Základní odlišnosti proti stávající právní úpravě.
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
Program konkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
IP národní: Zajišťování a hodnocení kvality v systému terciárního vzdělávání Hlavní garant: Prof. Ing. Karel Rais, CSc., MBA Zahájení realizace projektu:
Monitoring dalšího vzdělávání
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Rámec kvalifikací VŠ vzdělávání Tomáš Fliegl, Odbor VŠ, MŠMT
Bílá kniha terciárního vzdělávání stav, otázky a postup RVŠ František Ježek Rada vysokých škol Fakulta aplikovaných věd Západočeské univerzity v Plzni.
Materiály pro sněm RVŠ František Ježek 20. května 2004.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Výstupy z učení a národní kvalifikační rámec terciárního.
Věcný záměr zákona o vysokých školách - výstup z jednání legislativní komise JUDr. Marek Hodulík Sněm RVŠ,
Cestovní ruch: zákon pro posílení oboru i ekonomiky ČR Jitka Fatková ředitelka odboru cestovního ruchu Tisková konference MMR 24. červen 2010.
Diverzifikace vysokého školství – nové výzvy Michal Karpíšek Seminář „Hodnocení kvality vysokých škol“ Telč, 28. dubna 2011.
Petr Nečas místopředseda vlády ministr práce a sociálních věcí 27. listopadu 2008 Důchodová reforma.
Věcné záměry zákonů o vysokých školách a finanční pomoci - úvodní rekapitulace připravili P. Popela a M. Hodulík pro sněm RVŠ
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Zpráva o činnosti RVŠ zasedání akademického senátu LF MU, Rada VŠ ve stálém zasedání Martin Pešl.
Jan Brůha Konference UNIV 2 KRAJE Seč 2012 Další vzdělávání v ČR.
Priority ve vzdělávání jsou dané legislativou možnostmi finančních prostředků státního a krajských rozpočtů možnostmi čerpání fondů EU aktuálním vývojem.
Kvalita terciálního vzdělávání Daniel Münich. Otázky do diskuse Reflektuje navrhovaná reforma terciálního vzdělávání v ČR doporučení Rady z června tohoto.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 5. schůze P RVŠ Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Ján Říha.
KONFERENCE AŘG ČR PŘEROV-3. DUBNA – 5. DUBNA 2013.
Londýnské ohlasy Londýnské ohlasy Boloňský proces ■ vyjádřena celková spokojenost ■ účastní se 49 zemí ■ strukturované studium Spokojenost.
Sněm RVŠ - bod 4.1 RVŠ Sněm RVŠ - bod 4.2 Základní informace: Bilanční a hodnotící zpráva RVŠ za funkční období
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
Charakteristika správní vědy Přednáška SV č.1 M. Horáková.
Zajišťování kvality ve věcném záměru zákona o vysokých školách Jiří Nantl ředitel odboru vysokých škol Telč,
Vývoj terciárního vzdělávání
Plénum ČKR1 Priority RVŠ Teze programového prohlášení Rady vysokých škol.
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Návrh legislativních změn v oblasti náhradní rodinné péče (výstupy projektu) PhDr. Miloslav Macela Praha, 16. června 2015.
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Třístupňová struktura vysokoškolského vzdělávání: bakalářský.
Vzdělání z hlediska teorie statků
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Hodnocení kvality VŠ 15. seminář Podpora výuky a učení se na VŠ Jak podpořit kvalitní vysokoškolské.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV ERDF výzva pro vysoké školy Ing. Martin Hajnala Praha, duben 2016.
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat Tisková konference MŠMT 9. dubna
Personální politika na vysokých školách v České republice Jiří Nantl CEITEC Brno, 26. Bbřezna 2015.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Reforma terciárního vzdělávání Příprava zákona Tisková konference MŠMT 5. března 2009.
Universitas semper reformanda? České reformní pokusy v evropských souvislostech Hodnocení kvality vysokých škol Telč,
PaedDr. Věra Kolmerová vedoucí oddělení vyššího odborného a dalšího vzdělávání MŠMT konference projektu UNIV 3 Nesuchyně, Aktuální situace.
1 Nové registry a úpravy stávajících registrů pro oblast vysokého školství a další aktuální témata Hlavní změny v oblasti vykazování v souvislosti s přijetím.
1 Nové registry a úpravy stávajících registrů pro oblast vysokého školství Hlavní změny v oblasti vykazování v souvislosti s přijetím novely zákona č.
1 Výsledky učení a novela zákona o VŠ seminář Impuls , AVU Tomáš Fliegl odbor vysokých škol, MŠMT.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Příprava OP VVV – PO VŠ Adam KRČÁL Skupina pro výzkum a vysoké školství MŠMT 08/02/2013.
1 Systémový rámec terciárního vzdělávání a rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Individuální projekty národní Skupiny pro výzkum a vysoké školství.
Indikátory naplňování Dlouhodobého záměru MŠMT na období 2011 – 2015 Praha, MŠMT, Brno, JAMU,
Šetření uplatnění absolventů vysokých škol
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
KA 1 Podpora a rozvoj služeb v oblasti SPOD
Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období Petr.
hodnocení a financování výzkumu, vývoje a inovací
Tisková konference
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Hlavní manažér SP Kvalita I
10/17/10 Zpráva o činnosti RVŠ zasedání akademického senátu LF MU, Rada VŠ ve stálém zasedání Martin Pešl 1.
Šimon Stiburek (Ne)úspěšnost studentů na vysokých školách a na pedagogických fakultách Šimon Stiburek
Transkript prezentace:

Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat Tisková konference MŠMT 9. dubna 2009

Co jsme dosud udělali Připravili pracovní návrh věcného záměru zákona (VZZ) o terciárním vzdělávání Diskutovali VZZ s reprezentacemi vysokých škol a dalšími pozvanými aktéry na 4 pracovních setkáních Vyvolali širokou a otevřenou debatu v akademických obcích o cílech reformy TV Zahájili individuální projekty národní zaměřené na strategické oblasti TV

Co budeme dělati v budoucnu Široká debata s akademickými obcemi, vnějšími aktéry o cílech reformy TV Příprava analýz, studií, podpůrných materiálů v rámci IPn „Reforma TV“ (do konce roku 2009) 2010: příprava nové verze VZZ o TV a VZZ o finanční pomoci studentům, příprava paragrafového znění obou zákonů

Teze reformy terciárního vzdělávání Zvětšení institucionální diverzifikace Posílení autonomie vysokých škol v jejich rozhodování Snížení nerovností v přístupu k vysokoškolskému vzdělání Zvýšení veřejných i soukromých výdajů na financování institucí terciárního vzdělávání Změna současného systému akreditací Zabezpečení kvality na všech úrovních Modernizovat zákon č. 111/1998 Sb. v právně-technickém smyslu

Zvětšení institucionální diverzifikace uspokojení různorodé poptávky po vysokoškolském vzdělání podpora excelence v různých segmentech systému terciárního vzdělávání prostupný systém terciárního vzdělávání (de facto i de iure) jediná legislativní norma pro všechny instituce terciárního vzdělávání

Posílení autonomie vysokých škol v jejich rozhodování v oblasti financování (dlouhodobější jasně dané víceleté finanční zajištění vzdělávacího procesu státem) v oblasti strategického řízení včetně posílení zodpovědnosti při řízení v oblasti kariérního řádu (nalezení rovnováhy mezi vnějšími a vnitřními aktéry procesu terciárního vzdělávání; uvnitř institucí umožnit takové nastavení řídícího modelu, který zohlední rozdělení zodpovědností a pravomocí; umožnit prosazení rozhodnutí vedení instituce do všech součástí)

Zvýšení veřejných i soukromých výdajů na financování institucí terciárního vzdělávání postupné zvyšování veřejných výdajů na průměrnou úroveň zemí EU zvýšení motivace studentů ke kvalitnímu a včasnému dokončování studia (vytvoření prostoru pro finanční tlak na studenty) institucím terciárního vzdělávání i jednotlivým zaměstnancům vytvořit motivaci k hledání dalších finančních zdrojů

Snížení nerovností v přístupu k vysokoškolskému vzdělání větší příliv talentů do systému terciárního vzdělávání oddělit oblast sociálního zabezpečení a podpory studentů a řešit ji systémově zvláštním zákonem (změnit postavení studenta z „dítěte“ na „dospělého“)

Změna současného systému akreditací Z akreditace jednotlivých oborů vysokoškolského vzdělávání na akreditaci institucí: směrem k vyšší autonomii a vlastní zodpovědnosti škol za rozvoj studia směrem k institucionálnímu hodnocení kvality

Zabezpečení kvality na všech úrovních terciárního vzdělávání jako celku institucí programů

Modernizovat zákon č. 111/1998 Sb. v právně-technickém smyslu není kompatibilní s klíčovými předpisy v oblasti správního práva a v dalších právních oblastech je nutné reagovat na připravovanou rekodifikaci soukromého práva (občanský zákoník a obchodní zákon, také již zavedený nový zákoník práce) některé reformy prováděné v terciárním vzdělávání nelegislativně (zejm. kvalifikační rámce) je žádoucí promítnout do legislativy terciárního vzdělávání