Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky Jaké formy CLILu? Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky
POZOR!!! CLIL není náhrada za hodiny cizího jazyka CLIL není výuka předmětů v hodinách cizích jazyků CLIL není přesné stanovení poměru L1 a L2 ve výuce
Učitel/ka je zároveň učitelem předmětu i jazyka Showers (kratší celky) Informační zdroje v L2 a/nebo výstupy v L2 Projekty nebo tematické celky v L2 (spolupráce s učitelem-jazykářem) Postupné zvyšování L2 ve výuce Výuka v L2
Učitel/ka vyučuje předmět, jeho/její jazyková úroveň je B2 Showers Informační zdroje a/nebo výstupy v L2 (konzultace s učitelem-jazykářem) Projekty nebo tematické celky v L2 (spolupráce s učitelem-jazykářem) Týmové vyučování – jazykář a učitel předmětu Při úzké spolupráci s učitelem jazyka lze dosáhnout výuky v L2
Učitel/ka vyučuje předmět, jazyková úroveň je nižší než B2 Nutná intenzivní spolupráce s učitelem jazyka Showers formou domluvených částí hodin, které mohou probíhat v L2 Výběr studijních materiálů v L2 ve spolupráci s učitelem jazyka, který žáky připraví na hodinu předmětu Výstupy v L2 hodnocené učitelem předmětu a jazyka, společné cíle Týmová výuka při projektové práci
Učitelé 1. stupně ZŠ Showers – krátké úseky hodin v L2 Rutinní aktivity doprovázené krátkými písničkami nebo básničkami (např. přechod z lavic na koberec, úklid…) Vizuální podpora ve třídě, nápisy, plakáty,pracovní koutky apod. Výuka částí předmětů v L2 Výuka jiných předmětů v L2