TVORBA MAPY Přednáška z předmětu Tematická kartografie (KMA/TKA)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Milan Balcer oddělení obnovitelných zdrojů energie Energetická legislativa Novela vyhlášky č. 194/2007 Sb.
Advertisements

Manažerské kvantitativní metody I Literatura Gros I.: Matematické modely pro manažerské rozhodování. Vydavatelství VŠCHT Praha ISBN
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
5. Klíčové kompetence a základní dovednosti Stanoviska sociálních partnerů.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky Geografické informační systémy Doc. Ing. Pavel Hrubeš, Ph.D. Ing. Veronika.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
Zahájení tvorby Komunitního plánu sociálních služeb pro město Žatec Mgr. Petr Antoni Dne
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Literární v Ě DA MGR. MICHAL OBLOUK. -zkoumá krásnou literaturu, částečně i ústní lidovou slovesnost -jako soubor disciplín vznikla v 19. století, teoretické.
Úvod k přednáškám o Jištění kvality technologických procesů VŠCHT pd v
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Raná péče. terénní, popřípadě ambulantní služba poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je.
Proč je dobré požádat o prostředky ze šablon. Je to jednoduché Není to souboj o peníze – vyjdou na každou školu Žádost o podporu i zprávy o realizaci.
Chráněné bydlení. pobytová služba poskytovaná osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu zdravotního postižení nebo chronického onemocnění, včetně.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
Postup modelování Kateřina Růžičková. Postup modelování Rozhodnutí modelovat Definice problému Existence modelu, pro daný problém Identifikace modelu.
Barbora Čechová, THEIA – krizové centrum o.p.s.
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
Maturitní zkoušky 2014 ke dni
Komplexní systém hodnocení
Komplexní systém hodnocení
Regionální politika Mgr. Oldřich Hájek.
Neformální řešení konfliktů prostřednictvím dialogu v oblasti ŽP
Plánování ve školní tělesné výchově
Software počítače – opakování
Architektonická kompozice
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
Sémantické aspekty katalogizace VI
Selekční jazyky (2) Úvod do problematiky Josef Schwarz
Příspěvek na konferenci
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Tlumočnické služby.
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
CW-057 LOGISTIKA 34. PŘEDNÁŠKA Lineární programování – 4/G Leden 2017
Bc. Miloslava Vavříková
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Vliv reklamy na společnost
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Regulátory integrační
HODINY - poznej stejný čas, velikost
Národní konference GDPR 2017, Praha, 23. listopadu 2017
Korporátní identita Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
GDPR: ochrana osobních údajů
Od semínka k pastelkám Řešení problémů, učení   .
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Virtuální realita Využití VR v praxi Kritika Další VR
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Principy fungování spolku BISON
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Teorie chyb a vyrovnávací počet 1
Koncepce rozvoje činnosti AV ČR
Akreditovaný vzdělávací program
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Analýza informačního systému
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Podpora samostatného bydlení
Komunitní navigace Waze
Transkript prezentace:

TVORBA MAPY Přednáška z předmětu Tematická kartografie (KMA/TKA) Otakar Čerba Západočeská univerzita Datum vytvoření dokumentu: 29. 9. 2008 Poslední aktualizace: 29. 11. 2011

Cesta ke správné mapě Náhlé osvícení Mapa Kartograf

Cesta ke správné mapě Mapa Design Médium Zdrojová data Marketing Technické prostředky Uživatel

Kde je kartograf? Fyzická podoba mapy – jak mapa Záměr – chtěl bude vypadat Záměr – chtěl bych... Uživatel / zadavatel Polygraf Grafik Programátor Smyslové vnímání Interpretace mapy Uživatel

Kde je kartograf? Fyzická podoba mapy – jak mapa bude vypadat Je to reálné a správné? Bude výsledek dobře interpretovatelný? Záměr – chtěl bych... Je to reálné a správné? Uživatel / zadavatel Polygraf Grafik Programátor Specifické skupiny, jednoduchost... Kartograf Vzdělávání Smyslové vnímání Interpretace mapy Uživatel

Kartografické požadavky Úloha kartografa Kvalifikovaná komunikace Kartograf Uživatelské požadavky Kartografické požadavky Vyváženost vstupních požadavků

Kartografické požadavky Matematické základy Tvorba mapy Distribuce mapy

Tvorba mapy – tematická kartografie Zdrojová data Interpretační metody Mapové znaky Kompozice mapy Kompoziční prvky Design Interpretační metody Kartografické stupnice Typy znaků Textové prvky Grafické a jiné proměnné Uživatelské požadavky a další vlivy

Dokonalá mapa neexistuje! Tvorba a vnímání Legislativa Kontext Vzdělání Společenské prostředí Fyzický a psychický stav Výkon počítače Nutnost rychlé reakce Mentální úroveň Nálada Pohyb Jazyk (porozumění, komunikace, existence pojmů) Velikost displeje Zkušenosti Módnost, modernost Kulturní prostředí Osvětlení Handicapy (děti senioři, postižení...) Nejdůležitější je primární účel mapy Kritika, doporučení, hodnocení