Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY-32-INOVACE-501 Stavby v zahradách – pergoly, altány, treláže Název školy Masarykova střední škola.
Advertisements

Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 30 Anotace.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY-32-INOVACE-496 Technologie a zakládání sadovnických úprav Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_255_TÉMA_ Rezervy a fondy Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Energetická hodnota potravin (EH)
Sada číslo 13 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Slovní úlohy řešené rovnicemi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Elektrické stroje točivé
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Požadavky na okna
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_567_ Výroba sýrů a jogurtů 1 Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-09
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Kvadratické nerovnice
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-11
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Obráběcí CNC centra VY_32_INOVACE_39_794
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Zeměpis, Liberecký kraj Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-17
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_645_PILOVÁNÍ MATERIÁLU Název školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Měření v dílenské praxi
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
4.8 Nerovnice s abs. hodnotami – Metoda nulových bodů
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
VY_32_INOVACE_648_ŘEZÁNÍ ZÁVITŮ - VNĚJŠÍ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0565 Číslo materiálu VY-32-INOVACE-508 Trávníky – jejich rozdělení Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace Autor Ing. Daniela Brímusová Průřezová témata Člověk a životní prostředí Tematický celek Sadovnické úpravy Ročník 2. Za Datum tvorby 2.9.2012 Datum a místo ověření 11.9.2012 SAD 2. Za Druh učebního materiálu Prezentace Anotace Výklad nové látky – názornější a přehlednější vysvětlení učiva Klíčová slova Trávníky, okrasný trávník, parková louka, trávy výběžkaté, trávy trsnaté Metodický pokyn Určeno k výkladu do hodiny i pro samostudium Možnosti využití – práce s učebnicí, internetem Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

Trávníky – jejich rozdělení

Definice Trávníky jsou uměle založené porosty, v nichž převládají nízké druhy trav

Význam Tvoří až 60% všech sadovnických úprav Doplňují krásu dřevin, květin, budov Rychlý růst, rychlé plnění účelu

Rozdělení trávníků Podle estetického uplatnění, způsobu založení a údržby Nízké kobercové – sekáme na výšku 4-7 cm, nákladné na založení i údržbu, v okolí významných budov, výstaviště, květinové záhony Středně vysoké (parkové) – nejčastěji používané, sekáme na výšku do 10 cm, zahrady, městské ulice, kolem dálnic Vysoké (parkové louky) – odlehlejší části sadovnických úprav, kosí se 2 – 3x ročně na produkci sena, protierozní ochrana, tzv. květinová louka – příměs lučních květin Sportovní trávníky (hřišťové) – pro sport, odpočinek, součást větších sadovnických úprav, snáší vysoké celoroční zatížení, vysoké nároky na založení i ošetřování Speciální sportoviště – golfová a fotbalová hřiště, tenisová hřiště, speciální nároky

Rozdělení trav Výběžkaté – rozrůstají se podzemními výběžky a tím vyplňují místa mezi trsnatými trávami Např.: kostřeva červená, lipnice luční, lipnice obecná, psineček tenký, psineček výběžkatý, Trsnaté – časem z porostu ustupují, protože se nerozmnožují vegetativně Např. bojínek hlíznatý, jílek vytrvalý, kostřava ovčí, kostřava přitvrdlá, lipnice hajní, poháňka hřebenitá

Výběžkaté trávy

Trsnaté trávy

K osetí travnatých ploch používáme trvaní směsi Pro středně vysoké trávníky můžeme do směsi přidat jetel plazivý, bílý (maximálně 5 %)

Přehled travních směsí Pozn.: Čísla udávají poměrné zastoupení jednotlivých druhů

Úkol Najdi v učebnici Tvorba zeleně str. 229 vhodné trávy pro sportovní trávník a srovnej s travinami pro parkové louky

Zdroje DVOŘÁČEK, Pavel. Sadovnictví: pro odborná učiliště. 1. vyd. Praha: Septima, 2001, 94 s. ISBN 80-721-6152-0. HURYCH, Václav. Tvorba zeleně: sadovnictví - krajinářství. 1. vyd. Mělník: Vyšší odborná škola zahradnická a Střední zahradnická škola ve spolupráci s Grada Publishing, 2011, 303 s. ISBN 978-80-247-3605-1