FRENCHISING.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Advertisements

Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Způsoby vedení evidence podnikatelské činnosti I.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Obchodní společnosti Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/
Co to je, když se řekne „FRANCHISING“? Petra Dillingerová SŠ KNIH, o.p.s.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
1 Změny financování regionálního školství Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Právní subjektivita – s.r.o. Výhoda spočívá v omezeném ručení za závazky společnosti. Relativně nízké hodnotě min. základního jmění. Malé administrativní.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0701_HRUBÁ M. Téma: Pojem _HRUBÁ MZDA Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Zeměpis, průmysl Ročník: 9.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Podniková ekonomika Ing. et Bc. Sylva Talpová KPH ESF MU Brno
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Zákon č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví Ústí nad Labem 2/2008 Ing. Jaromír Vachta.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO38 Název školy: Střední průmyslová.
MIKROEKONOMIKA TYPOLOGIE PODNIKŮ II. Podniky podle sektorů a hospodářských odvětví.
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe) Ing. Josef Žid.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
2 Marketingové koncepce
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
TNH 2 – 1. seminář Finanční trh a peníze
Úřad práce České republiky
Regionální politika Mgr. Oldřich Hájek.
Opakování – pracovní list
Plánování ve školní tělesné výchově
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Inovace a regionální rozvoj
Dějiny právního myšlení Přednáška I
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Daň z příjmů právnických osob Silniční daň veřejnoprávních poplatníků
Násobení mnohočlenů Základní škola a Mateřská škola
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Ing. Veronika Doňarová – SOŠ a SOU Čakovice
Jednočipové počítače – aplikace I2C sběrnice
zpracovaný v rámci projektu
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
Úvod do etiky v podnikání (vztah etiky a ekonomie)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
Elektromagnetická slučitelnost
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Rozdělení zemí podle vyspělosti
CESTOVNÍ RUCH AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Finanční trh a peníze TNH 2 (S-5)
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_NAKLONENA_ROVINA Název materiálu:
Turistická informační centra na Vysočině
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Střední škola obchodně technická s. r. o.
OBCHODNÍ PRÁVO Občanská nauka 1. M
Zemědělské družstevnictví Družstva za první republiky a dnes
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Dvacáté století – začátek století a první světová válka
Transkript prezentace:

FRENCHISING

Pojmy Franchisor - poskytovatel Frenchisant – příjemce Franchisová síť – všechny franchisové a vlastní pobočky vytvářené v rámci určitého franchisového systému. Franchisová koncepce podnikání – formalizovaný a v podobě franchisového paketu zpracovaný podnikatelský záměr.

Výhody Pro frenchisora – rozšiřování korporace samostatnými subjekty Pro frenchisanta – Menší risk, zapojení do dlouho fungujícího systému

Historie Ve 30. letech 20. století rozvoj motorizace přinutil výrobce automobilů hledat nové způsoby prodeje. Jako skvělé řešení se ukázaly sítě dealerských míst fungujících na zásadách franchisingu. Po druhé světové válce instituce franchisingu v USA prošla obdobím opravdového rozkvětu s mnoha úspěchy v řadě dalších odvětvích hospodářství, především pak ve službách a gastronomii. Franchisoři v USA rozvíjeli své sítě velmi dynamicky, a v 60. letech začali expandovat do Evropy.

Druhy frenchisingu Základní dělení : Podle druhu činnosti: Distribuční franchising Franchising služeb Výrobní franchising Smíšený franchisig Podle organizace systému: Bezprostřední franchising Mnohonásobný franchising Master franchising (subfranchising) Regionální zastoupení

Evropský kodex etiky franchisingu Evropský kodex etiky franchisingu je základním dokumentem určujícím pravidla podnikání založených na licenčním principu

zdroje Přednáška Informační materiály získané na veletrhu http://franchisinginfo.cz