ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Advertisements

Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Hodnota vnímaná zákazníkem ve vybraném podniku Autor práce: Jana Štindlová,
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Plánování zakázek ve vybraném výrobním podniku ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autorka bakalářské.
Specifika účtování ve vybraném zemědělském podniku Autor bakalářské práce: David Limberk Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Oponent bakalářské.
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
VYHODNOCENÍ EKONOMICKÉ VÝKONNOSTI STAVEBNÍ FIRMY
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku
VŠTE České Budějovice Ústav podnikové strategie
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Řízení vtahů se zákazníky ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická
Analýza požadovaných kompetencí na trhu práce ve vybraném oboru
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketingový plán podniku
Návrh podnikatelského plánu založení minipivovaru s vlastní pivnicí
Aplikace marketingového mixu na vybraný podnik
Obhajoba bakalářské práce
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Struktura a vypořádání hospodářského výsledku v dané obchodní korporaci.
Zahraničně obchodní politika České republiky a Číny
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Motivace a stimulace zaměstnanců ve vybrané obchodní společnosti
Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Martina Jakubcová.
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému
Hodnota vnímaná zákazníkem
Autor bakalářské práce : Karel Ibehej Vedoucí bakalářské práce: Ing
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zakladatelský projekt fitness centra GymForAll
Návrh podnikatelského plánu založení distribučního centra pro EU a svět pro výrobu tisknutelného světla na papír Jiří Plch.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola Technická a Ekonomická v Českých Budějovicích
Propagace nových výrobků firmy Kloida a jejich zavádění na trh
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Povolání logistický manažer
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza vhodnosti používaných komunikačních nástrojů ve vybraném podniku.
Systém odměňování ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
CRM v maloobchodní jednotce se sportovním zbožím
Aplikace nových forem marketingu
České Budějovice, červen 2016
Ústav podnikové strategie
Systém odměňování pracovníků ve vybraném podniku
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
OPTIMALIZACE LOGISTICKÝCH PROCESŮ VE FIRMĚ BAUER TECHNICS a.s.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vnitropodniková komunikace ve vybraném podniku Autor práce: Denisa.
Obhajoba diplomové práce
Analýza marketingového mixu ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Ekonomické vyhodnocení firemního vzdělávání a jeho vliv na výkonnost.
Motivace a stimulace zaměstnanců ve vybraném podniku
ANALÝZA VNITROPONIKOVÉHO KOMUNIKAČNÍHO SYSTÉMU VE VYBRANÉM PODNIKU
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Transkript prezentace:

ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ Autor: Michaela Krulcová Vedoucí: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D. Oponent: Ing. Renata Vrchotová České Budějovice, červen 2016

MOTIVACE A DŮVODY K ŘEŠENÍ DANÉHO PROBLÉMU Osobní zkušenosti v podniku. Zajímavost tématu. Využitelnost v praxi.

CÍL PRÁCE Cílem práce je stanovit a vyhodnotit situační analýzu vybraného podniku v komparaci se současnou i potencionální konkurencí. Na základě analýzy budou navržena doporučení na zvýšení konkurenceschopnosti podniku.

VÝZKUMNÉ OTÁZKY V jaké pozici se firma Vesa Velhartice, a. s. nachází? Patří firma Vesa Velhartice, a. s. mezi silné firmy na trhu? Který z podniků v okolí nejvíce konkuruje firmě Vesa Velhartice, a. s.? Který z produktů firmy tvoří největší tržby?

POUŽITÉ METODY SWOT analýza, Porterův model pěti sil, STEP analýza, BCG matice, dotazníkové šetření.

CHARAKTERISTIKA SPOLEČNOSTI Název: Vesa Velhartice, a. s. Sídlo: Velhartice 220, 341 42 Kolinec Datum zápisu do obchodního rejstříku: 1. 10. 1992 Předmět podnikání: výroba a uvádění do oběhu uznaného osiva a sadby polních plodin a kořeninových rostlin, šlechtění a udržovací šlechtění brambor zemědělská výroba, zpracování a prodej zemědělských produktů

DOSAŽENÉ VÝSLEDKY A PŘÍNOS PRÁCE SWOT analýza Vnitřní faktory Silné stránky Slabé stránky 1,85 1,25 Vnější faktory Příležitosti 1,41 Hrozby 1,48

DOSAŽENÉ VÝSLEDKY A PŘÍNOS PRÁCE Porterův model pěti sil Vyjednávací síla dodavatelů, vyjednávací síla kupujících, konkurenční rivalita firem v rámci odvětví, hrozba substitutů a komplementů, hrozba vstupu nových konkurentů na trh.

DOSAŽENÉ VÝSLEDKY A PŘÍNOS PRÁCE STEP analýza Sociálně-kulturní faktory, technicko-technologické faktory, ekonomické faktory, politicko-právní faktory.

DOSAŽENÉ VÝSLEDKY A PŘÍNOS PRÁCE BCG matice

NÁVRH OPATŘENÍ Zlepšení pozice firmy, reklama – letáky, reklama v rádiu, zvýšení exportu brambor, zvětšení portfolia.

STRUČNÉ ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ Výzkumné otázky byly zodpovězeny. Byla stanovena doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy. Cíl práce byl splněn.

OTÁZKY OPONENTA Vyčíslete finanční náročnost Vašeho doporučení reklamy v rádiu. Jakým konkrétním způsobem navrhujete zvýšit export brambor a co je míněno větším soustředěním na český trh? Představte důsledky Vašich závěrů pro tuto společnost. Jako příležitost ve SWOT analýze uvádíte dotace a podporu z PGRLF. Jaký je očekáván výhled do budoucna v oblasti dotací pro zemědělské podniky?

DĚKUJI ZA POZORNOST