Zájmy -aktivačně motivační vlastnosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Advertisements

 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 32 Číslo.
Rozdělení odbytových středisek
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Množiny kořenů
Oběhová soustava srdce a cévy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Oběhová soustava – mízní systém
Číselné soustavy - převody
Převody čísel. soustav - opakování
Výstupní zařízení - plotr
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Pohlavní soustava - žena
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vylučovací soustava II.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Oběhová soustava - krev
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Geometrická posloupnost - součet
Geometrická posloupnost
Geometrická posloupnost - příklady
Filozofie osvícenství v Německu
Středověká filozofie SCHOLASTIKA
Vzájemná poloha přímek v rovině – procvičování 2
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Žlázy s vnitřní sekrecí I.
Charakteristika a dělení drůbeže
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Žlázy s vnitřní sekrecí II.
Prostory v provozovně společného stravování
Výroba dezertních hmot 1
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Zařízení na pečení a smažení
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Úprava výrobků před pečením 2
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kvadratické rovnice - kořeny rovnic
Kvadratické rovnice - procvičování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vědní obory zabývající se informacemi
Neúplné kvadratické rovnice
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číselné soustavy - Opakování
Vzdálenost bodu od přímky. Vzdálenost rovnoběžek.
Perníky - výrobky Předmět: Technologie Pekař
Směrnicový tvar rovnice přímky
Aritmetická posloupnost - součet
Filozofie osvícenství ve Francii
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Aktivačně motivační vlastnosti osobnosti
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdálenost bodu od přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Procvičování – analytická geometrie v rovině
Opakování na písemnou práci z lineárních nerovnic
Aritmetická posloupnost jednoduché příklady
Transkript prezentace:

Zájmy -aktivačně motivační vlastnosti Předmět: Společenská výchova Ročník: 1. ročník čtyřletého maturitního oboru Gastronomie Autor: Mgr. Vladislava Řihošková Zájmy -aktivačně motivační vlastnosti Anotace: Výkladová prezentace seznamující studenty s vlastnostmi, které je motivují k činnosti a ovlivňují jejich duševní život. Klíčová slova: zájmy, záliby, sklony, životní cíle, zaměření zájmů, aktivní a pasivní zájmy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladislava Řihošková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 40 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_PSY_05

Aktivačně motivační vlastnosti Zájmy, záliby, sklony, aspirace, životní cíle, životní plány

Zájmy Trvalá snaha člověka zabývat se předměty, činností. Podporují – rozvoj osobnosti, zdokonalují vědomosti a dovednosti. Přinášejí uspokojení a určité uvolnění. Zájmy vznikají v činnosti, na základě vloh, potřeb a schopností.

Dělení zájmů Podle zaměření materiální - projevují se snahou nabývat, získávat nebo vytvářet materiální hodnoty. společenské – projevují se ve společenské nebo organizační činnosti duchovní – projevují se ve snaze poznávat nové věci v oblasti přírodní nebo společenské.

2. Podle úrovně činnosti zájmy aktivní – jsou činorodé, člověk sám vyvíjí činnost zájmy pasivní – pro uspokojení ze zájmu člověk nevykonává žádnou činnost, ale omezuje se pouze na vnímání objektu svého zájmu.

Záliba – vyhraněný hlavní zájem Sklony – zaměření člověka na určitou činnost. Vznikají ze zájmů, ale neztotožňují se s nimi.

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje STEFANOVIČ, Jozef. Psychologie. Praha: SPN, 1980, ISBN 14-025-80. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladislava Řihošková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.