Psychologie v obchodní činnosti firmy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Ivana Nekvapilová, Ph.D. Mgr. Pavla Macháčková, Ph.D. Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního.
Advertisements

Zdravé pracoviště bez rozdílu věku MVD, 28. dubna 2016 ing. Radka Sokolová, místopředsedkyně ČMKOS, místopředsedkyně Rady vlády pro BOZP
ZÁSADY PRVNÍ POMOCI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ;
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Komunikace Že si nerozumíme, je normální. Že si porozumíme, je zázrak. neznámý autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Zdeňka Kučerová, Online marketing manager, REAL-CITY Principy vyhledávání nemovitostí.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_20 Jednoduchý elektrický obvod Šablona číslo: VIII. Sada číslo: 3.Pořadové číslo DUM:20. Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní.
Systém správy dokumentace akreditované zkušební laboratoře Bc. Jan Randl, 4912.
KOMUNIKACE a JEDNÁNÍ II. 1)Verbální a neverbální prostředky 2)„Obrana“ v jednání a komunikaci 3)Asertivita 4)Komunikace v podniku.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
IMYDŽ JE NA NIC! POSLOUCHEJ ŽÍZEŇ!. IMAGE FIRMY & ETIKETA Ing. Bc. Jan Kuba.
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Katedra podnikové strategie Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku.
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_inovace 7_07
Psychologie v obchodní činnosti firmy
Společné a koordinované politiky EU
Vedoucí práce: Ing. Lenka Ližbetinová, Ph.D.
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Pracovní porada Pracovní list.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
JARO? LÉTO? ZIMA? PODZIM? ROČNÍ OBDOBÍ
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Komunikace Umění naslouchat. Komunikace Umění naslouchat.
Pracovní porada Pracovní list.
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Základní škola Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 Autor: Mgr. Olga Slováková Název materiálu: VY_32_INOVACE_00_DISKUSE Výchova.
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
Rozdíly mezi lidmi jsou přirozené
Ing.Lenka Bombera Piskačová
Komunikace a interakce
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_09
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Mluvíme, sjednáváme po telefonu (mobilu…)
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_TRIDENI_OVOCE Název materiálu:
Etické kodexy v praxi Pavel Seknička.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_CERTOVSKE_RYMOVANI Název materiálu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Psychologie test.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Výběrové řízení z hlediska právního a psychologického
SLOH A KOMUNIKACE Projev, proslov.
Vítáme vás! Školní rok [Roky].
Typy otázek: otevřené přímé uzavřené obecné specifikující spojovací
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Rovnice HRA.
Cílové skupiny Studenti Farníci Rodiče Řeholníci Katolíci
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Psychologie v obchodní činnosti firmy ... ? Psychologie v obchodní činnosti firmy Ing. Bc. Jan Kuba

Komunikace a vyjednávání Jaké techniky nám ve vyjednávání pomohou? Zakotvení Foot in the door Door in the face Taktika prověřování Taktika nátlaku (např. časového) Manipulativní techniky vs. přesvědčování “Něco za něco” Naočkování protichůdným názorem

Komunikace a vyjednávání Jaké techniky nám ve vyjednávání pomohou? Zakotvení Foot in the door Door in the face Taktika prověřování Taktika nátlaku (např. časového) Manipulativní techniky vs. přesvědčování “Něco za něco” Naočkování protichůdným názorem

Komunikace a vyjednávání Měkké vs. Tvrdé Principiální (na řešení orientované)

Obecný problém lidské komunikace

Obecný problém lidské komunikace

Obecný problém lidské komunikace Nevědomé

Komunikace Verbální (7 %) Paraverbální (38 %) Neverbální (55 %) ... berte prosím s velkou rezervou.

Komunikace Proxemika Haptika Posturologie (str. 63, obr. 21) ... všichni to tak nějak implicitně děláme správně. Proč se tím tedy zabývat více?

Komunikace Hlas Jak a proč s tím pracovat? Hlasitost Tempo Výška Intonace Tón Jak a proč s tím pracovat?

Komunikační paraziti Slovní paraziti Slovní vycpávky Nadbytečná slova Pozor i na správnou artikulaci

Aktivní naslouchání Základem je skutečně věnovat pozornost! Vzbudit pocit, že se snažíme porozumět. Pozorovat neverbální řeč. Rozvíjet dialog: Klást otevřené otázky Omezovat „já“ Parafrázovat Reflektovat pocity

Aktivní naslouchání Pozor na: skákání do řeči projevy nesouhlasu (i nevědomé!) odcházení od tématu netrpělivost udělování rad netečnost

Aktivní naslouchání Soustřeďme se nejen na obsah sdělené informace, ale i na otázku „proč nám ji sděluje?“. Odstupme, nahlédněme jinou perspektivu. Pozor na Mental Set nebo na sebenaplňující se proroctví, haló efekt, efekt primárnosti / efekt novosti, či na emoce.

Zpět k naší komunikaci ... Co je základním nástroje obchodníka? OTÁZKA!  Jaké známe druhy otázek?

Typologie otázek Uzavřené / otevřené Alternativní Kontrolní Sugestivní Rétorické Negativně vymezené otázky

Komunikace po telefonu Na co si musíme dát pozor? Načasování Příprava Představa „kdo je na druhé straně?“ Rychlost, srozumitelnost ... a taky pozor na souhlas(y)

Telefon I. 1. úvodní část (proč voláme?!) Akvizice (studená?) Telefon na doporučení Servisní telefon Jiný zájem (oboustranná spolupráce) Lze si snadno dovodit, že tato část telefonátu je tou nejkritičtější ...

Telefon II. 2. přecházíme k hlavnímu sdělení Dokončit prodej Sjednat schůzku Pozvat k „akci“ Co bývá hlavními cíli vašich / našich hovorů?

Telefon III. 3. rekapitulace (potvrzení závazku) 4. závěr rozhovoru Rekapitulace podstatných částí Ujištění se o porozumění (časy, místa, lidi) Předání kontaktů, adres 4. závěr rozhovoru Co by nemělo chybět?

Otázky na závěr?