Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Střední škola obchodně technická s. r. o.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Střední škola obchodně technická s. r. o."— Transkript prezentace:

1 Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_I_1_15_Masová komunikace Šablona číslo: I Sada číslo: 1 Pořadové číslo DUM: 15 Autor: Mgr. Miluše Červinková

2 VY_32_INOVACE_I_1_15_Masová komunikace. Veřejnoprávní média.
Anotace Materiál se zabývá veřejnými masmédii, jejich hlavními funkcemi a významem veřejnoprávních médií. Materiál je doplněn kontrolními otázkami a jejich řešením, které slouží k opakování probraného učiva. Je vhodný pro žáky střední školy. VY_32_INOVACE_I_1_15_Masová komunikace. Veřejnoprávní média. Autor Mgr. Miluše Červinková Klíčová slova Masmédia, veřejné mínění, veřejnoprávní média. Druh učebního materiálu Prezentace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Střední odborné vzdělávání Tematická oblast Všeobecné vzdělávání – ZSV

3 Sociologie 10 Mgr. MilušeČervinková

4 Masová komunikace Znaky masové komunikace:
jednosměrná, bez zpětné vazby, příjemce je anonymní (nemusí být vůbec žádný), skupina příjemců je různorodá. Vyznačuje se použitím takových technologií (tisk, rozhlas, televize), které umožňují předávat velké množství informací velkému počtu anonymních příjemců.

5 Hlavní funkce masmédií
Funkce masmédií mohou být kladné i záporné. Orientační a informační zdroj informací. Interpretační média informaci nejen sdělí, ale také zprostředkují a interpretují, čímž formují veřejné mínění, vykládají souvztažnosti. díky médiím se předávají informace z generace na generaci a pomáhají tak uchovávat i některé hodnoty.

6 Hlavní funkce masmédií
Veřejná kontrola moci pomocí médií, když upozorňují na nejrůznější negativní jevy a problémy ve společnosti (zvláště těch, co způsobují nejrůznější politici či úředníci). (v totalitních systémech – nástroj formování politických postojů lidí) Socializační předávají informace dalším kulturám a pokolením Zábavní a oddechová

7 Veřejné mínění Veřejné mínění
Jsou představy, přesvědčení a názory, jež jsou typické pro většinu společnosti. Je formováno masmédii, která jej do určité míry vytvářejí.

8 Veřejnoprávní média Veřejnoprávní média
jsou příkladem nezávislosti masmédií na státu a politickém zřízení, existují na základě koncesionářských poplatků a případné reklamě, ze státního rozpočtu nedostávají žádné finanční prostředky.

9 Veřejnoprávní média Zahrnuje komerční (soukromé) média a
V ČR Česká televize Český rozhlas Česká tisková kancelář

10 Kontrolní otázky Vyjmenujte znaky masové komunikace.
Vysvětlete, jak probíhá veřejná kontrola moci pomocí médií. Objasněte pojem veřejné mínění. Jaká média patří do veřejnoprávních medií?

11 Řešení Mezi znaky masové komunikace patří jednosměrnost, malá nebo téměř žádná zpětná vazba, anonymita příjemců (nemusí být vůbec žádný) a jejich různorodost. Veřejná kontrola moci pomocí médií probíhá tak, když média upozorňují na nejrůznější negativní jevy a problémy ve společnosti (zvláště těch, co způsobují nejrůznější politici či úředníci). Jsou představy, přesvědčení a názory, jež jsou typické pro většinu společnosti. Zahrnuje komerční (soukromé) média a veřejnoprávní média.

12 Literatura DRÁBKOVÁ, R., ZUBÍKOVÁ, Z. Společenské vědy. Praha: Fragment, ISBN DVOŘÁK.J. Odmaturuj! ze společenských věd. Brno: Didaktis, 2008/09. ISBN GILLERNOVÁ, I., BURIÁNEK, J. Základy společenských věd. Praha: Fortuna, ISBN X. Společenské vědy pro střední školy. Brno: Didaktis, ISBN


Stáhnout ppt "Střední škola obchodně technická s. r. o."

Podobné prezentace


Reklamy Google