Mapování stavu oboru animace v ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nabídka pro partnery Procházka českým animovaným filmem Písek, 22. –
Advertisements

Vstupní analýza Vilém Čekajle
Daňové plánování při výstavbě nemovitostí Financování a výstavba nemovitostí s využitím zahraniční společnosti.
ROZPOČET KREATIVNÍ EVROPA -28 členských států EU -EFTA – Island, Lichtenštejnsko, Norsko, Švýcarsko -kandidátské země – Albánie,
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání Workshop W2c Praha, Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Perspektivy rozvoje tematických kanálů Petr Majerik Atmedia 1.
Zdeněk Smetana.
KREATIVNÍ EVROPA Nový program Evropské unie na podporu kulturních a kreativních odvětví 2014 – ,46 mld. € Výzvy – prosinec 2013 od 1.
Praha (blízké) budoucnosti: věda, výzkum a inovace Co Praha nabízí a nabídne?
MEDIA Development 20/2009. MEDIA Development Podpora přípravy a vývoje filmových a televizních děl – EUR - SP 70 – EUR - SF max.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Jaká bude dětská veřejnoprávní televize ČT :D? Petr Dvořák, generální ředitel České televize Jaká bude dětská veřejnoprávní televize ČT :D? Zlín Film Fest,
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Nové moduly pro řízení inovací reg. č.: CZ.1.07/3.2.02/ října 2014, Plzeň Představení projektu Mgr. Karel Psohlavec.
Pozice průmyslových spotřebitelů v globální konkurenci, vývoj cen Karel Šimeček, Seminář SVSE 15/05/08.
Dnes fiktivně, zítra reálně.
Rizikový kapitál jako zdroj financí Jindřich Šimeček Mezinárodní grantový projekt MŠMT (nositelem VŠMIE; zpracován ve spolupráci s Ruskou federací) „1P05ME816.
Ludmila Claussová Czech Film Commission
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Pardubice NK ČR - Školení projektových manažerů MEDIA 2007 MEDIA 2007 Program podpory evropské a televizní tvorby, jejího šíření a propagace.
5.Měření trhu.
Institucionální a věcné aspekty státní podpory exportu
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: Základní a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov Číslo a název.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Výzkum, vývoj a inovace v ČR Výzkum, vývoj a inovace v ČR Seminář Ochrana průmyslového vlastnictví Praha, 6. června 2007.
Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:
Mgr. Jiří Janeček Senát PČR Osvěta zvenčí ? Schopný autor tvoří, neschopný poučuje George Bernard Show.
Pohled průmyslových firem na kvalitu českého technického vzdělávání Výsledky průzkumu Francouzsko-české obchodní komory v rámci Roku průmyslu a technického.
Budoucnost profesí Budoucnost profesí – pohled za obzor Ing. Jiří Braňka Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání.
Webový portál Budoucnost profesí Ing. Marta Salavová Mgr. Hana Žáčková Národní observatoř zaměstnanosti.
Změna Státní energetické koncepce a priority České republiky k zajištění bezpečnosti zásobování elektřinou Ing. Tomáš H ü n e r náměstek ministra © 2008.
Více služeb pro české exportéry © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Programová koncepce ČT :D
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
KRIZE ČESKÉHO POPULÁRNĚ-VĚDECKÉHO FILMU ?! JAKUB KORDA Univerzita Palackého v Olomouci Mezinárodní festival populárně-vědeckého filmu AFO.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Praha, 10. prosince Sdružení automobilového průmyslu Podpora technického vzdělávání Portál „Auta nás baví“ Portál „Auta nás baví“ (stručná informace)
Projekt TRAWI Vyhodnocení dotazníkového šetření v ČR.
vytvořili: Nicolas Ullmann, Ondřej Coufal garant: Jana Ullmannová
1 Podpora inovací v českém a slovenském průmyslu, role AIP ČR K. Šperlink Brno, září 2008.
PRAKTICKÉ PŘÍKLADY ÚSPĚŠNÝCH INOVAČNÍCH PROJEKTŮ
REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE (RIS) PETR CHLÁDEK.
Návrh opatření ke zlepšení pozice firmy na trhu. Cíl práce stanovit postavení firmy IMPRESS Znojmo, a.s. na trhu zjistit postavení plechovky mezi ostatními.
OBSAH  HDP - definice  Výpočet HDP  HDP České republiky: o HDP v letech 1993 – 1996 o HDP v letech 1997 – 1998 o HDP v letech 1999 – 2002 o HDP v letech.
Ekonomika Střední Asie Tomáš Barteczek Kazachstán km 2 (9. největší stát) - 17 mil. obyvatel (62. místo) - ropa, plyn, uran, zlato,
Koncepce účinnější podpory umění Ministerstvo kultury 4. dubna 2007 Marta Smolíková.
Vize ve vědě a výzkumu TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI Univerzita s kladným nábojem.
Šetření uplatnění absolventů vysokých škol
Marketingový plán podniku
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Seminář pro zaměstnavatele Ing. Jana Váňová, NVF
„Vraťme českého lva tam kam historicky patří.“
PROJEKTOVÝ LIST Pro zjišťování informací o projektových záměrech pro účely zvýšení absorpční kapacity v prioritních osách VaVpI.
Název projektu: Isle of Dogs (Psí Ostrov)
Institut dokumentárního filmu
Strategie rozvoje animačního průmyslu
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
2. listopadu 2017 Ponrepo SEMINÁŘ PRO PRODUCENTY
Zahraniční obchod. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce návrháře.
MIKULOVSKÉ OZVĚNY 58. ZLÍN FILM FESTIVALU 8.–
Proč potřebujeme zadání od místních autorit pro lokalizaci investic?
Plán investic pro Evropu
Vliv mezinárodní situace na národnostní struktury klientely
Technologická agentura
DEVELOPMENT PRIORITY: přidaná hodnota divácký potenciál
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Mapování stavu oboru animace v ČR Klíčová zjištění

„Animace mě baví, ale moc nevím jak se tím uživit“, Jan Saska, Aktuálně.cz

Animační průmysl !? “Produkce animovaných děl určených k masové distribuci a exportu”

Svébytný obor disponuje vzdělávací, inovační, vývojovou, výrobní, a koprodukční kapacitou.

Respondenti průzkumu 9 animačních studií 15 producentů 56 samostatných tvůrců 7 škol (VŠ, VOŠ)

EU kontext Mapping Animation Industry in Europe

Vzdělávací kapacita

7 škol s výukou animace prům. 68 absolventů / rok prům. 60% zůstává v oboru

Výtvarník > 7 škol 6 škol < Animátor (loutkový, 2D) Režisér > 4 školy

“Nemáme dostatek zkušených tvůrců” Producenti a animační studia “Nemáme dostatek zkušených tvůrců” “Vzdělávací systém je zastaralý”

Chybějící tvůrci Scénárista Dramaturg 3D charakterový animátor Produkční Výtvarník Kompozitor 2D animátor Storyboardista Rigger 3D grafik/modelář

Vývojová a výrobní kapacita

Celovečerní film ø18 lidí / projekt TV seriál ø23 lidí / projekt

Až 5x větší týmy na projektech v zahraničí

Rozpočty až 9x nižší oproti EU

TOP10 českých animovaných filmů 2010 – 2014 Diváci celkem = 1,4 mil TOP10 českých animovaných filmů 2010 – 2014 Diváci celkem = 1,4 mil. Export = ø3 zahr. trhy Zdroj: European Audiovisual Observatory

Jediná podpora animované tvorby Fond kinematografie Jediná podpora animované tvorby Stále nízký objem podpory vzhledem k náročnosti animace

TV Seriály = Česká televize Vlastní výroba Zakázková výroba Koprodukce

Většina animovaných seriálů na ČT:D je zahraničních nebo archiv TV Seriály ČT Většina animovaných seriálů na ČT:D je zahraničních nebo archiv Ztrácí se česká identita v globálním éteru

MEDIA TV Programming 0 žádostí v uplynulých 5 letech

Koprodukční kapacita

Výjimečně! Mezinárodní koprodukce na celovečerních filmech a TV seriálech s výrazným podílem tuzemské kreativity

Důvody proč se nekoprodukuje Kapacitní nedostatek zkušených profesionálů Nízká finanční podpora

Filmové pobídky Hraný film vs animovaný film

Shrnutí bariéry rozvoje

Nedostatek kvalitních a zkušených tvůrců Podfinancování projektů Pasivní role ČT Nezájem soukr. investorů

Budoucí plány

Projekty v příštích 5 letech producent / animační studio Celovečerní filmy = 15 / 11 Seriály = 12 / 12 Krátké filmy = 27 / 26

Producenti a animační studia plánují rozšířit své týmy

Plánované projekty nabídnou až 400 nových pracovních pozic

Projekty 1/2 samostatných tvůrců plánuje vlastní krátký film

Potenciál trhu

Potenciál trhu

Fungující animační průmysl má pozitivní dopady pro společnost i ekonomiku. Je jen na nás, jaký si jej vybudujeme.