Grafické programy - opakování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CorelDRAW – dodatky (19). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Advertisements

Název:VY_32_INOVACE_ICT_6A_8B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:6. Tematický okruh,
Počítač zepředu a zezadu
Výstupní zařízení – tiskárny, rozdělení
Energetická hodnota potravin (EH)
Způsoby připojení k internetu
Zařízení k uchování hotových pokrmů během výdeje
Grafické programy - opakování
Netradiční aranžérské materiály
Výroba pěnových cukrovinek
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní pojmy pro práci s OS Windows
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Technické vybavení počítače - Počítač PC
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Podstatná jména pomnožná, hromadná a látková
Uspořádání dat na disku
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Matouš Bořkovec, ZŠ Suchdol
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Výstupní zařízení – druhy tiskáren
Výstupní zařízení počítače - tiskárny
Software počítače – opakování
Počítačová grafika Rozdělení počítačové grafiky, charakteristika jednotlivých druhů.
Inf Počítač a lidé s handicapem
TKANINY- druhy, vlastnosti
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
POŽÁRNÍ PREVENCE V GASTRONOMICKÝCH PROVOZOVNÁCH
Způsoby zápisu algoritmů
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Teoretické pojmy z výpočetní techniky
Algoritmizace - opakování
Algoritmizace - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Prostorové a dispoziční řešení výrobního střediska
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice řešené pomocí algebraických vzorců pro druhou mocninu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Software počítače 1 - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Inf Vývojový diagram.
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Technické prostředky v požární ochraně
Zásady kompozice stránky a dokumentu
Vnitřní paměti počítače
Parametrická rovnice přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Paměti počítače, rozdělení
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Grafické editory
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
Informatika – Grafika.
Teorie Informace, signál
Inf Rastová a vektorová grafika
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
Technologie Teorie obrábění.
Transkript prezentace:

Grafické programy - opakování Předmět: Práce s počítačem Ročník: 1. Autor: Mojmír Možný Grafické programy - opakování Anotace: Digitální materiál pracující s pojmem grafický editor. Opakující pojmy bitmapová (rastrová) grafika a vektorová grafika. Je opakováno rozdělení a využití počítačové grafiky a grafických editorů. Klíčová slova: grafický editor grafický dokument bitmapová grafika vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mojmír Možný Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 32 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_SSD1_18

Základní pojmy Co je grafický editor? Je to program pro tvorbu a úpravu grafických dokumentů Co je grafický dokument Je soubor vytvořený v některém grafickém editoru, který obsahuje grafické prvky. Které grafické prvky mohou být v grafickém dokumentu? Kresba, animace, geometrický tvar, fotka, text s grafickými efekty

Oblasti využití počítačové grafiky Vyjmenuj oblasti, ve kterých se využívá počítačová grafika Tiskoviny – knihy, časopisy, noviny, letáky Reklama – billboardy, televizní reklama Film, televize – tvorba titulků, filmové efekty Multimédia – výukové, e-learningové programy, encyklopedie Internetové stránky – obrázky, animace Hry CAD programy pro tvorbu technických výkresů

Rozdělení grafických editorů Jak se rozdělují grafické editory? Bitmapové(rastrové) editory - tvorba bitmapové grafiky Vektorové editory – tvorba vektorové grafiky 2D editory – tvorba dvojrozměrné grafiky 3D editory – tvorba třírozměrné grafiky Editory pro volnou kresbu Editory pro tvorbu technických výkresů

Bitmapová (rastrová) grafika Co je bitmapová(rastrová) grafika? Jaké jsou její vlastnosti? Obrázek je uložen jako mozaika mnoha malých bodů Bod se nazývá pixel Bod má svou přesnou pozici a barvu Dvě vlastnosti bitmapové grafiky: Velikost obrázku – počet bodů na výšku krát na šířku Barevná hloubka – počet použitých barev v obrázku – 8,16,24, 32 bitů

Bitmapová (rastrová) grafika Jaké jsou výhody a nevýhody bitmapové grafiky? Výhoda Lze upravovat jas, kontrast, barvy v obrázku Nevýhody Velké prostorové nároky na uložení Při zvětšování dochází ke snížení kvality obrazu Vyjmenuj některé formáty bitmapové grafiky Například - bmp, jpeg, gif, tiff Uveď název bitmapového editoru Adobe Photoshop, GIMP

Vektorová grafika Co je vektorová grafika? Obraz je vytvořen z jednotlivých objektů – úseček, křivek, kružnic Jednotlivé objekty lze samostatně upravovat – zvětšovat, otáčet, posouvat Kde se využívá vektorová grafika? Tvorba tiskovin Technické výkresy Počítačové animace

Vektorová grafika Jaké jsou výhody a nevýhody vektorové grafiky? Obraz je možno neomezeně zvětšit Malá velikost souboru při ukládání Možnost úpravy jednotlivých objektů Nevýhoda Nelze uložit fotorealistické scény Vyjmenuj některé formáty vektorové grafiky Například – cdr, zmf Uveď název vektorového editoru Corel Draw, Zoner Callisto Vektorové editory – Corel Draw, Zoner Callisto

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje Navrátil, Pavel. Počítačová grafika a multimédia. 1.vyd. Kralice na Hané: Computer Media s.r.o., 2007. 112s. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mojmír Možný Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.