PSYCHOLOGIE PRODEJE A KOUPĚ Psychologie koupě.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketing obchodu. Obsah 1. Specifika ceny v obchodní firmě 2. Metody tvorby ceny 3. Rozhodování o ceně, cenová strategie 4. Další možnosti práce s cenou.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 1. Vývoj a rozvoj člověka Název sady: Občanská nauka Ročník: 1.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
1. Úvod do profesního poradenství Dagmar Svobodová.
Učení ducha v praktickém životě. Učení ducha je praxe vlastních myšlenek, citů a činů Učení ducha znamená učit se správně utvářet své myšlenky a city.
Zdeňka Kučerová, Online marketing manager, REAL-CITY Principy vyhledávání nemovitostí.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Zahraniční obchod Vývozní operace. Obsah výkladu 1. Vývozní operace 2. Příprava vývozní operace 1. Průzkum trhu 2. Získávání zákazníků 3. Předběžná kalkulace.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Pedagogická psychologie. Názory na vymezení předmětu pedagogické psychologie Předmětem pedagogické psychologie je aplikace poznatků z obecné psychologie.
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Ing. Veronika Dostálková MBA TRŽNÍ MECHANISMUS Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Problematika výchovy Formy, metody výchovy a výchovné utváření jednotlivých aspektů osobnosti Prezentace , KPG/RPEPS, Bc. Daniel Kantor.
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
Proces rozhodování kupujícího Fáze procesu rozhodování 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení.
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry Autor: Lucie Nováková, Vedoucí práce: Ing. Radka Vaníčková, Ph.D Oponent práce: doc. Ing. Hana Ezrová,
Marketing obchodní firmy. Obsah 1. Volba lokality 2. Volba vhodných forem prodeje 3. Analýza chování zákazníka ve vztahu k prodejně.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Výzkum veřejného mínění v otázce výstavby obchodního centra
PSYCHOLOGIE OBCHODNÍ ČINNOSTI PSYCHOLOGIE ZBOŽÍ, NABÍDKY A POPTÁVKY.
Podstata marketingu.
Didaktické metody Androdidaktika.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Spolupráce s obcí a dalšími partnery při transformaci sociální služby
Řízení kolektivu. Řízení kolektivu Aby podřízení pracovali dobře, musí být splněny tyto podmínky: schopnosti podřízených pracovní podmínky motivace.
Jednoduché účetnictví
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Základní formy prodeje
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Pedagogická diagnostika
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
UČENÍ.
Cena (druhy, změny) Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu.
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Jana Kadlecová Název materiálu:
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
Tělesná zdatnost ve školní tělesné výchově
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Organizační struktura
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.05
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková.
Ing. Veronika Dostálková MBA
seminář k Teorii a metodice výchovy
Digitální učební materiál
Andragogika Vzdělávání.
Pedagogika školního sportu
Ivana Francová, SOU Liběchov
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.10
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry obchodní jednotky C&A
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
OSOBNOST.
Opička Gogo Jak jsme využitím projektové metody podněcovaly představivost dětí, rozvíjely jejich pohybové a manipulační dovednosti, asociativní myšlení,
Typy otázek: otevřené přímé uzavřené obecné specifikující spojovací
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Předškolní období - 3 až(6 – 7) let
Vztah k životnímu prostředí
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Transkript prezentace:

PSYCHOLOGIE PRODEJE A KOUPĚ Psychologie koupě

PSYCHOLOGIE KOUPĚ nutnost či návyky emoce specifické zájmy Zabývá se protipólem prodeje z hlediska psychických pochodů, které probíhají u zákazníků. Na počátku každé koupě – KUPNÍ ZÁMĚR – je založen na působení vnitřních motivačních činitelů POHNUTEK v souladu v součinnosti s vnějšími pobídkami. Motivační činitele: nutnost či návyky emoce specifické zájmy hodnotový systém jednotlivce

– významnou roli hrají vědomosti, dovednosti a návyky KUPNÍ AKT: kupní iniciativa – vychází ze záměrně navozeného stavu napětí a silnějších emocí projevuje se v podobě kupních cílů a postojů – významnou roli hrají vědomosti, dovednosti a návyky kupní akt završuje – kupní rozhodnutí - roli hraje prožívání, hodnocení a převedení do rozhodnutí kupní následky – vyrovnávání se zákazníka s nákupem, nové prověřování motivů, zjišťování reakcí !!! na zklamání ze zboží, které nemá inzerované parametry !!!

X Psychologie chování kupujícího - na počátku kupního aktu nemusí být vždy jasný záměr nakoupit může i ten kdo do obchodu vstoupí omylem x ten, kdo je rozhodnutý a jde nakupovat záměrně, nemusí ještě uspět např. „malý okruh“ – hypermarkety – na malém prostoru u pokladen a u vchodu - velká nabídka upoutání zákazníka atraktivní zboží – popř. přiměřená alternativa – je-li nabídka malá, kupující se cítí limitovaný spokojenost kupujícího X vzniká na základě jiné představy o zboží či ukvapené volby jiného zboží - alternativy nespokojenost kupujícího

Psychologie chování kupujícího vztah mezi zákazníkem a obchodníkem jedním ze zásadních vztahů v procesu koupě – těžko se buduje lehko se ztrácí konkrétní formy působení na zákazníka věcný dialog, kde OBCHODNÍK více naslouchá a méně vnucuje své názory a řešení – dává najevo pochopení pro jeho potřeby míra pravdivosti a přesvědčivosti argumentace – způsobilost obchodníka vhodně demonstrovat zboží - dobrá orientace v problematice – schopnost nabídnout jinou variantu