PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace PODMÍNKY PRO ŽIVOT- VODA
Advertisements

Vypařování.
TĚLESA A LÁTKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
Zpracovala Jitka Ciprová
Těleso nebo látka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Aneta Říhová Lukáš Kahoun Marek Pertlík Adam Stibůrek
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Skupenství látek a vnitřní energie
vypracovala: Vendula skalová
Vojtěch Škvor, Robert Kočí, Zuzana Podhorská, Lucie Syslová
Látky a tělesa.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Aleš Baťha Veronika Kohoutová Etela Kouklíková Monika Vančurová
STAVBA LÁTEK – Tělesa a látky
Kapalnění Sublimace Desublimace
Změny skupenství látek
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Skupenské změny.
NEŽIVÁ PŘÍRODA – LÁTKY A VLASTNOSTI
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Skupenství látek a jejich vlastnosti
ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org. Autor : Zuzana Klumparová ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM LÁTKY A JEJICH SKUPENSTVÍ VY_32_INOVACE_11.
STAVBA LÁTEK Tělesa a látky Co nás obklopuje? Zapiš si!
Šablona: V/II DUM 46 Období: leden 2012 Předmět: Prvouka Ročník: 3 Autor: Mgr. Adriana Benšová Metodický list/anotace Prezentace umožní žákům poznávat.
Proč se říká Zemi „MODRÁ PLANETA“?
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhTěleso a látka.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: VĚCI KOLEM NÁS
Částicová stavba látek
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Voda je jedna z nejdůležitejších látek na Zemi. Převážná část 97% tvoří oceány a moře (slaná voda). jezera a řeky tvoří 3% (sladká voda), a 2% tvoří.
OPAKOVÁNÍ tělesa a látky vlastnosti látek vzájemné působení těles síla
Prvouka 3. ročník ZŠ „Neživá příroda“
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B36Fy6_Tělesa a látky.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM SKUPENSKÉ PŘEMĚNY.
Vypařování a kapalnění
Skupenství látek Látky se v přírodě vyskytují jako:  Pevné (pevné látky)  Kapalné (kapaliny)  Plynné (plyny) Těmto třem podobám říkáme skupenství.
TĚLESA A LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_7_Tělesa a látky Téma: Fyzika 6. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV:Var TÉMATICKÝ CELEK: Energie ČÍSLO PROJEKTU:
Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová NázevVY_32_INOVACE_07_PRV_Ovoce Téma Číslo projektu Anotace PRV 3 – Živá příroda CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_05-47 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Termika Téma:Skupenství látek - tání a tuhnutí.
Neživá příroda - voda. Voda Voda je součástí neživé přírody, patří mezi kapalné látky. Voda je bezbarvá (průhledná) látka, bez vůně a bez chuti. Nemá.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6
TĚLESA A LÁTKY.
VLASTNOSTI LÁTEK A TĚLES
Speciální vzdělávací potřeby - žádné -
Struktura látek (pevných, kapalných a plynných)
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
Skupenství látek NÁZEV ŠKOLY
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Skupenské přeměny Rozeznáváme skupenství pevné, kapalné, plynné a plazma. Skupenství vosku Plazma Plynné Kapalné Pevné.
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
SKUPENSKÉ PŘEMĚNY.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
VY_32_INOVACE_09_PRV_Voda
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VLASTNOSTI LÁTEK - OPAKOVÁNÍ
Skupenství látek - pevné, kapalné, plynné
Změny skupenství.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
PŘEMĚNA SKUPENSTVÍ VODY.
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
je obsažena ve vzduchu, není vidět
Transkript prezentace:

PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název VY_32_INOVACE_05_PRV_Skupenství_látek Téma Číslo projektu Anotace PRV 3 – Neživá příroda CZ.1.07/1.4.00/21.1135 Žáci se seznámí s pojmem skupenství a možností přeměny látek a jejich skupenství. Zavedení pojmu bod mrazu a bod varu. Porovnávání tvaru různých druhů látek. Rozvoj logického a tvořivého myšlení.

Skupenství látek

Látky se v přírodě vyskytují jako: Pevné (pevné látky) Kapalné (kapaliny) Plynné (plyny) Těmto třem podobám říkáme skupenství

Roztřiď tělesa podle toho, z jakých jsou látek (po řadách): Pevné látky Kapaliny Plyny olej mléko voda vodní pára

Jaký TVAR mají PEVNÉ LÁTKY? – mají svůj tvar, stále stejný (pokud na ně nepoužijeme sílu a třeba je nezlomíme – tyč) Umíte určit tvar? -po kliknutí naskočí míč, po dalším kliknutí řešení a zároveň další těleso… cukr, tvar kostek (krychle) guma (míč), tvar koule sklo (zkumavky), tvar válce

Jaký TVAR mají kapaliny a plyny? – mají tvar nádoby, ve které jsou nalité (plyny musí mít nádobu navíc uzavřenou, jinak by „utekly“ ven) - nemají tedy svůj vlastní tvar

Přemýšlejte, co se stane… Plyn – vodní pára Kapalina - voda Pevná látka - sníh Kapalina – voda – se vypařuje, mění se na plyn – vodní páru Pevná látka – sníh – taje, mění se na kapalinu - vodu Látky mohou své skupenství zahříváním nebo ochlazením měnit.

Voda Vře při 100°C = bod varu (mění se na páru) Mrzne při 0°C = bod mrazu (mění se na led a sníh)

Co se stane, když budeme látky zahřívat? máslo Co se stane, když budeme látky ochlazovat? vodní pára Žáci diskutují o uvedených příkladech. Vymýšlejte i další příklady

Zdroje Učebnice: ŠTIKOVÁ, Věra. Prvouka 3. Brno: Nová škola, s.r.o, 2011, ISBN 978-80-7289-256-3 Obrázky: www.office.microsoft.com